Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Rønnern

#1
Model 3 / Sv: Model 3 - bilder og smånytt.
tirsdag 03. oktober 2017, klokken 09:08
Sitat fra: bmw2002 på mandag 02. oktober 2017, klokken 20:53
Tesla har laget masse funksjoner som er direkte trafikkfarlige å betjene mens man kjører.

Og du kan nevne i fleng?
#2
Model 3 / Sv: Produksjonstakt
tirsdag 03. oktober 2017, klokken 09:05
Sitat fra: Mazzbot på mandag 02. oktober 2017, klokken 22:45
De snakker ikke om antall produsert , det tallet kan være mye høyere . Iallfall levert 220.. virker som det er mange employees som venter på AWD siden vanlige kunder får bilene sine om noen uker .

Antall produsert er 260, det står ganske klart i pressemeldingen.

Dette var overraskende lavt med tanke på de ryktene som har kommet via forskjellige kilder. De er bak skjemaet, men dersom de får fikset utfordringene, så er det knapt en dags produksjon de ligger bak.

Klarer ikke å skjule skuffelsen min helt, men er fremdeles optimist. Produksjonsraten på S og X tilsier at en enklere M3 bør være innenfor rekkevidde. Betryggende at det ikke er leveranseproblemer, det hadde muligens vært vanskeligere å fikse.
#3
Model 3 / Sv: Produksjonstakt
fredag 29. september 2017, klokken 23:40
Sitat fra: Philip Marlowe på fredag 29. september 2017, klokken 15:38
Denne artikkelen er kanskje noe for kritisk til Model 3-produksjonen, men her hevder man altså at det bare er produsert 259 biler i juli, august og halve september. Altså et lite stykke igjen til målet om 1500 biler i 3.kvartal.
https://seekingalpha.com/article/4109451-tesla-model-3-production-yet

Om noen få dager får vi vel vite det riktige antallet.

For noen dager siden så var i alle fall VIN 454 levert ut. Og vi vet jo at de shipper biler nå, ikke alle henter på fabrikk.

Teslarati har kilder som sier at Tesla ligger foran skjema...

Arikkelforfatteren du refererer til på SA, er en shorter av Tesla-aksjen og skriver hva som helst for å forsøke å snakke den ned.

Jeg er spent og tipper Tesla ikke produserer 1.500, men de er nok ikke så langt under....

Edit: Kildene la jeg ikke ved i går kveld:
http://www.teslarati.com/tesla-model-3-design-studio-invitation-email-expected-soon/
https://www.instagram.com/p/BZlwpn-A3iz/?taken-by=colindough
#4
Sitat fra: eivindb på torsdag 28. september 2017, klokken 10:04
Jeg spør etter en hvilken elsykkel jeg bør velge når jeg skal sykle til jobb hele året (på vei/gang- og sykkelsti), 8 km hver vei. Stort sett flatt, med unntak av bro på 1 km og et par bakker.

Har vinterpendlet i 10 år både med hybrid, terreng og elsykkel (terreng). Dersom du risikerer å måtte sykle uten at det er brøytet, vil jeg anbefale terrengsykkel fordi den kan ha tjukkere dekk enn hybrid og kan flyte mer oppå snøen  enn hybrid (som graver seg ned i snøen).

Men er det stort sett alltid brøytet, så spiller det fint liten trille hva du velger. Hybrid triller litt lettere, men som elsykkel tipper jeg det er knapt merkbart.
#5
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Ladekladd i stikkontakt
tirsdag 22. mars 2016, klokken 13:29
Sitat fra: Griffel på mandag 21. mars 2016, klokken 17:18
Alikevell har jeg vanskelig å forstå hvorfor enkelte elsker å anbefale ting en bør advare mot.

Til forskjell fra lading fra en utvendig Schuko (noe som er lovlig), kan lading gjennom vindu med skjøteledning fra en innedørskontakt medføre erstatningspliktig skade om en er uheldig. Kanske går det å anføre at en er blond....

Ja det vil i de fleste tilfelle gå bra, men en sjelden gang...

Det er himmelvid forskjell på å informere om at dersom knipa er der, så kan man få seg litt strøm via en stikkontakt inne vs å anbefale det.

Hysteriet er helt klart fra de som er livredd Schuko, balansen kommer fra oss som erkjenner at det finnes risiko i livet, så også innenfor lading av elbil, men som nekter å la dette styre hele livet vårt.
#6
Model S / Sv: Nå banner jeg sikkert i kirken…
torsdag 29. oktober 2015, klokken 12:56
Sitat fra: F_P på torsdag 29. oktober 2015, klokken 12:22
Med andre ord er det fullt mulig for svært mange nybilkjøpere å velge Model S. Hvorfor de ikke gjør det på tross av dette vil jeg ikke spekulere i nå.

En av grunnene er nok at de tror de må ha en "superlader" i garasjen for å få ladet en Tesla og "superlader" har de ikke, kun vanlig 10A og det funker jo ikke.....
#7
Elektriske Sykler og Motorsykler (2 hjul) / Sv: Bygge elsykkel
onsdag 27. mai 2015, klokken 13:59
Sitat fra: Thomas Parsli på tirsdag 26. mai 2015, klokken 12:23
Jeg vurderte det, men endre opp med å kjøpe en Cannondale Kinneto Lefty Rigid fra Anton Sport til 17990,- (-25% medlemsrabatt i AntonClub). Er strålende fornøyd.

Ser utrolig bra ut den sykkelen altså. Har i dag en standard 26" terrengsykkel med kinabakhjul og hele sulamitten, men skulle jeg kjøpt ny, hadde en Cannondale kommet høyt opp på lista. Spesielt i og med at den er såpass billig. Det er _mye_ sykkel for pengene.

Lurer dog på hvor mye rabatt du har fått når jeg leser i denne artikkelen, http://www.klikk.no/motor/bil/article1584720.ece , at den koster 17.990,- veiledende.
#8
Kjøpe elbil? / Sv: Bagasjerom og nedfelt baksete
fredag 24. april 2015, klokken 15:50
Sitat fra: Oysan på fredag 24. april 2015, klokken 15:17
Hei! Jeg har lenge hatt lyst på elbil og endelig ser det ut som økonomi og behov kan tilsi et elbilkjøp.

Det jeg derimot er avhengig av, er å få et hundebur inn i bilen på en fornuftig måte. Antall tilgjengelige seter er ikke så viktig, så jeg ser for meg at å legge ned baksetene kan være en bra løsning. Er det noen biler der baksetet kan legges ned helt flatt? Eller har noen et tips til løsning? Har forsåvidt ikke lyst på varebil og har ikke råd til tesla...
#9
Model S / Sv: Konkurrentene sover ikke
fredag 28. november 2014, klokken 15:02
Sitat fra: turfsurf på fredag 28. november 2014, klokken 07:11
Selvfølgelig finnes det unntak her, men jeg kjenner ingen familier med 2 barn som har kun en bil og som er elbil i småbilklassen. Noen finnes det sikkert, og det blir vel flere nå som B-klasse har kommet, som ihvertfall dekker plassbehov til en viss grad.

Du kjenner ikke meg, det er sant, men jeg har kone, to barn og Peugeot Ion som eneste bil og det funker såpass greit at vi valgte å takke nei da svigers ville kjøpe en fossilbil til oss. Men vi har dog ingen hytte å reise til ;)

#10
Model S / Sv: Er alle like fornøyd?
mandag 16. desember 2013, klokken 13:55
Sitat fra: bjoris på mandag 16. desember 2013, klokken 12:46
En ting er å klage her på forumet, men om vi tenker på Tesla sitt rykte så er det langt verre at det lages masse tråder på Facebook om enkelte problemer, ofte like/ganske like problem. Jeg og mange med meg har vært å kommentert litt på disse, med den følge at nære og fjerne venner nå er av den bestemte oppfatning at denne bilen er det MYE krøll med!!!

Dette er godt nytt for de av oss som har en drøm om å plukke opp en Model S i brukt tilstand i løpet av et par års tid, kanskje prisen kan droppe til et overkommelig nivå. Når man skal bytte ut en 14 år gammal dieselpurke med både riper og bulker samt uten alskens tilleggsutstyr, så er til og med min nåværende iOn en "premium" bil ;)
#11
Model S / Sv: Vike ladeplass for "dårlige" elbiler?
onsdag 11. desember 2013, klokken 14:17
Sitat fra: Harlex på onsdag 11. desember 2013, klokken 13:48
Er det kollega som ikke kommer seg hjem pga at de ikke får ladet på jobben har de kjøpt et produkt som de egentlig ikke kan bruke. Men dem om det.

Er det en kollega som ikke kommer seg på hytta pga at de ikke får ladet på jobben, har de kjøpt et produkt som de egentlig ikke kan bruke. Men dem om det.

#12
Model S / Sv: Vike ladeplass for "dårlige" elbiler?
onsdag 11. desember 2013, klokken 09:39
Sitat fra: laumb på tirsdag 10. desember 2013, klokken 23:31
Ønsker bare å påpeke at du poster i ubderforumet for Tesla. Naturlig at disse havner her. ;)

Der kan du se, trykket på nyeste innlegg og trodde jeg var inne på generell diskusjon om lading og kotyme. Jeg lister meg stille ut bakveien og lar dere fortsette diskusjonen om hvilken nummerserie dere vil ha på skiltene og om det er best å snu Schukoen til venstre eller høyre ;)
#13
Model S / Sv: Vike ladeplass for "dårlige" elbiler?
tirsdag 10. desember 2013, klokken 23:21
Sitat fra: eledille på tirsdag 10. desember 2013, klokken 21:30
Det ble de allerede med trilling. For ikke å si enda før. Jeg ser stadig vekk elbiler av alle varianter som står på ladeplass uten å lade. Da hadde de i hvert fall garantert ikke behov for den plassen...

Godt poeng, jeg lader hjemme og har ikke ladet bilen noe annet sted bortsett fra eventuelt hos svigers, så dette har jeg ikke lagt merke til. Dog mener jeg å merke at tonen på dette forumet er litt annen enn for et års tid siden. Dette er blitt mer et Tesla-forum for folk som helst vil flashe og som sågar omtaler andre elbiler som "drittbiler", enn et forum for elbilentusiaster.

Jeg beklager at jeg høres ut som en bitter, sur gubbe, jeg kan på det sterkeste tilbakevise dette, tross sterke indisier i dette innlegget ;)
#14
Model S / Sv: Vike ladeplass for "dårlige" elbiler?
tirsdag 10. desember 2013, klokken 13:18
Sitat fra: Harlex på tirsdag 10. desember 2013, klokken 12:30
Tja.... Jeg er veldig tidlig på jobb og får derfor alltid ladeplass....Vi har per nå 5 punkt... Antallet Leaf er vel snart 10-15 stk. Skal jeg da aldri få lade på jobb....? Samtlige 10-15 leafer har GARANTERT mer behov enn meg....Ville nok har flyttet meg hvis noen var i nød men jeg håper ikke mine kollegaer er avhengige av å lade på jobb hver dag for å komme seg hjem.... Da har de i såfall kjøpt seg feil bil....

Er uenig med deg i påstanden om å kjøpe feil bil dersom de er avhengig av å lade for å komme seg hjem. Det er en del av regnestykket som den enkelte gjør seg og som en lader på jobben legger opp til, blant annet å flytte personbefraktning fra fossil til elbil.

Dersom du ikke trenger å lade på jobben, så ser jeg ikke helt poenget med at du skal ta en ladeplass, når du selv sier at de med Leaf trenger det garantert mer enn deg.

Personlig har jeg aldri hatt behov for å lade på jobben, selv om jeg kjører en Trilling og det gjør jeg da heller ikke.

Teslaer bør absolutt vike plass for "dårlige" elbiler, med mindre man har behov for strøm selv. Jeg er dog en tilhenger av dialog og samarbeid og elbilister har vel så langt stort sett vært idealister og lette å ha med å gjøre. Med Teslaens inntog er nok elbilister blitt som nordmenn flest...
#15
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Prisreduksjon
onsdag 04. desember 2013, klokken 16:02
Sitat fra: tomrh på onsdag 04. desember 2013, klokken 13:47Synes ikke bilen er spesielt "kjip" da, men det er klart at jeg er *veldig* farget av å være en fornøyd eier.  ;D

Misforstå meg rett, "kjip" i anførselstegn. Jeg er strålende fornøyd med min Trilling og så langt har besparelsen og kjøregleden vært i stjerneklassen. e-Up ser dog mer ut som en bil og ikke en kasse, har større batterikapasitet, bagasjeplass, sterkere motor og visstnok mer ekstrautstyr tilgjengelig for den som liker den slags. Var ikke mye tilvalg på min iOn i alle fall. Metallic eller vanlig var vel det valget jeg fikk.

Hurtiglading bruker jeg ikke, det er altfor dyrt, så de tilfellene tar jeg dieselpurka som jeg uansett har stående og ruste...

For oss som er opptatt av å elektrifisert alle biler, så er det gull at VW kommer på banen. e-Golf.... Lukter storselger lang vei, halvparten bare på navnet!
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA