Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - melon

#1
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Leaf 2018 specs
onsdag 06. september 2017, klokken 08:26
Sitat fra: JorgenM på onsdag 06. september 2017, klokken 07:49
Oi, de var mye penere både utvendig og innvendig ja.

Og 60 kwt versjon kommer i løpet av ett år så da ser jeg ikke helt problemet :)
150kw lading er også supert.

Har du kilde på at det kommer en 60kw/h versjon. Eller er det bare løse rykter?
#2
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Leaf 2018 specs
onsdag 06. september 2017, klokken 07:37
Skuffende. Hadde denne hatt 60 kwh batteri hadde jeg bestilt den på dagen. 40 kwh er altfor lite.
#3
Lading / Sv: Hvordan få SMS når lading stopper
tirsdag 30. september 2014, klokken 16:56
Sitat fra: Tor med Leifen på onsdag 24. september 2014, klokken 06:39
Kun e-post varsling, ikke SMS. Opplever akkurat det samme på min arbeidsplass, men får e-post nesten umiddelbart når ladingen blir avbrutt. Fungerer de andre e-postvarslene fra bilen; har du tillatt sending av e-postvarsling fra bilen, i bilen?

Takk for svar Tor. Løsningen var å aktivere sending av e-postvarsling fra bilen. Holder ikke med å aktivere dette i Carwings appen på telefonen. :D Har også løst problemet med at jeg ønsker å få et signal på mobilen når denne mailen kommer. Jeg har ingen varslingslyd ved mottak av epost da jeg får en 30-50 eposter om dagen. Men ved å legge Carwings som VIP kontakt på min iphone kan man sette på lyd kun for disse epostene.
#4
Lading / Hvordan få SMS når lading stopper
tirsdag 23. september 2014, klokken 08:55
Har opplevd et par ganger den siste tiden at sikringen har gått på ladeplassen jeg har på jobben. På min Carwings side står det huket av for at jeg skal få mail til primær epost når lading stopper. Dette får jeg ikke. Aller helst ønsker jeg å få en sms når lading stopper, er det mulig å få konfigurert dette? Og i tilfelle hvordan?
#5
Carwing / Sv: Carwings nede?
tirsdag 09. september 2014, klokken 14:33
Beklager. Så den andre tråden først nå.
#6
Carwing / Sv: Carwings nede?
tirsdag 09. september 2014, klokken 14:32
Er Carwings nede nå? Har ikke kommet inn i hele dag.
#7
Overraskende rask spør du meg. Oppdaget akkurat denne filmen. Såvidt jeg kan se går 0-100 på 8 sekunder.

#8
Lading / Sv: Trenger 16 ampere ladekabel på jobb.
torsdag 30. januar 2014, klokken 23:56
Sitat fra: knnygar på torsdag 30. januar 2014, klokken 23:47
Kjøpte den andre på denne sida for eit par veker sidan: http://www.elbilshop.no/type1.html
Fekk den tilsendt over natta med Posten.
Den blir levert med blå CEE kontakt, men kjøpte overgong på Clas Ohlson.

Takk for tips. Stiv pris da. 4500 + levering. Med kladden fra CO er vi oppe i en prisforskjell på 1500.
#9
Lading / Trenger 16 ampere ladekabel på jobb.
torsdag 30. januar 2014, klokken 23:08
Hei. Har bestilt Nissan Leaf Tekna, og får denne om 2 uker. Jeg er avhengig av å ha denne laderen http://www.ev-institute.no/product.html/16a-ladekabel-med-j1772?category_id=5 med meg hver dag på jobb. Skulle bestille denne nå, men ser leveringstida er på 4 uker. Er det noen som vet om noen andre steder jeg kan kjøpe denne laderen. Eventuelt om noen her inne har den og ønsker å selge den, så er jeg veldig interessert.
#10
Lading / Sv: Lading med 10 ampere
torsdag 16. januar 2014, klokken 11:38
Sitat fra: Daeedor på tirsdag 14. januar 2014, klokken 15:40
Ja , denne vil fungere. Men : det er registrert tilfeller hvor Shuko på 16A uttak kan gi varmgang i støpselet , derfor er man i ferd med å gå bort fra dette. Alle nye ladeuttak bruker Mennekes standard i stedet , og jeg ville derfor heller kjøpt en slik. (noe jeg da også har gjort)

Uttaket på jobben er uansett Shuko. Så spørsmålet da er vil det være noe tryggere å brukes Mennekes kontakt med denne overgangen http://www.clasohlson.com/no/Adapterledning/36-5145 eller vil faren for brann være like stor. Mulig det er et idiotisk spørsmål, men kunnskapene mine på dette feltet er jo lik 0.
#11
Lading / Sv: Lading med 10 ampere
tirsdag 14. januar 2014, klokken 15:13
Har jeg forstått det riktig hvis jeg sier at jeg kan kjøpe denne. http://www.ev-institute.no/product.html/16a-ladekabel-med-j1772?category_id=5 og bruke denne når jeg lader på jobben. Hvor stikket i veggen har 16 ampere. Ladetiden vil da være på rundt 8 timer for full ladet bil. Denne har heller ikke noen problemer med ladelåsen??
#12
Lading / Sv: Lading med 10 ampere
tirsdag 14. januar 2014, klokken 10:04
Sitat fra: Odd på tirsdag 14. januar 2014, klokken 09:06
Trenger ingen ekstra lader.
Du trenger en ekstra lade-ledning som støtter ladning på 16A.

Den originale støtter opp til 10A som gir deg fra 0 til 100% på 12 timer.
På en som støtter 16A ladning vil dette ta 8 timer.
Det er imidlertid sjelden at en trenger så lang tid, i og med at en nesten aldri er nede i 0%.
La den på 10A stå fastmontert i garasjen, bruk 16A på jobben eller andre steder.

Det finnes ledninger som du kan velge 6 - 10 eller 16A.
Disse er smarte, fordi du kan komme over 10A eller 16A kurser som er fordelt på to uttak på enkelte parkeringsplasser. Disse er normalt tenkt til motorvarmer, og tåler ikke at to lader med 10A samtidig. men 6A går.

Jeg må dessuten si meg uenig i tråden og anbefalingen ang. gammel modell av Leaf og diselvarmer. Varme apparatet på min Leaf 2013 / 2014 modell trekker ikke mere enn at jeg mister noen kilometer i kjørelengde. jeg lar det stå på så jeg ikke får riming eller dugg.
Er det kaldt bruker jeg varme i sete og i rattet. Fungerer aldeles utmerket.
Det fungerer faktisk bedre enn på min gamle fossil bil som trengte en halvtime på å bli varm.

Hvor får jeg eventuelt kjøpt den ekstra ladeledningen? Tusen takk for svar alle sammen.
#13
Lading / Sv: Lading med 10 ampere
tirsdag 14. januar 2014, klokken 08:34
Sitat fra: frkir på mandag 13. januar 2014, klokken 14:53
83 km med varmeapperatet på tror jeg kan bli et problem, kjørte selv Drammen Tønsberg i går og det var uten varme på, bruker fa 10 prosent batteri pr mil uten varme...

God tur.

Rakk akkurat å komme hjem igår. Sto vel 13 km igjen på kjørelengden når jeg kom hjem. Kjørte da med varmeapparatet på hele veien. Ladet bilen i 12 timer og 10 minutter. Og det var da nesten full ladet. Tipsene jeg fikk herfra igår angående å bruke varme i setet og rattet og slå av varmeapparatet store deler av veien hjalp meg inn til Drammen idag. Hadde 20% igjen når jeg leverte bilen. Nå kommer de store spørsmålene mine. Jeg skjønner at jeg ikke kan bruke standard laderen når jeg skal lade bilen på jobben. Må ha full ladet bil når jeg skal kjøre hjem. Strømuttaket på jobben er 16 ampere, hvilken ladetid kan jeg forvente med 16 ampere lader? Er denne laderen 'safe' ? http://elbilshop.no/type1.html I tilfelle, kan den kjøpes billigere et annet sted?

Takker for svar. Er veldig usikker på om jeg skal bestille en Leaf og trenger all den hjelp jeg kan få.
#14
Lading / Sv: Lading med 10 ampere
mandag 13. januar 2014, klokken 10:34
Takk for svar. Noen erfaringer med hvor lang tid jeg må beregne med 10 ampere kurs?
#15
Lading / Lading med 10 ampere
mandag 13. januar 2014, klokken 09:41
Hei! Jeg vurderer sterkt å kjøpe Nissan Leaf. Har vel nærmest bestemt meg, men vil første teste pendleveien nå som det er skikkelig kaldt. Kjører Sandefjord-Drammen hver dag. Har avtalt å låne en Nissan Leaf fra Buskerud bilsenter i Lier som jeg kjører til Sandefjord etter jobben idag. Uttaket jeg har i garasjen min er kun 10 ampere. Jeg er derfor usikker på om bilen rekker å bli fulladet før jeg kjører den tilbake imorgen tidlig. Hva mener dere som har erfaring? Er hjemme ca klokken 17. Drar klokken 6:30 imorgen. Et annet spørsmål, finnes det hurtigladere for Nissan Leaf i Sandefjord?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA