4. års service kr 3.300.- (Nissan merkeverksted)
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Erland på onsdag 26. april 2017, klokken 08:35
Nissan EV appen virker ok, om enn treg til lading og starting av oppvarming.
Oppdatering av kjørehistorikken er mangelfull. Logger kun en liten del. Feks har jeg bare fått registrert kjøring 5 dager så langt i april. Jeg bruker bilen hver dag. Er det noe jeg gjør feil, eller må jeg bare leve med det?
Sitat fra: DennisTV på onsdag 09. november 2016, klokken 12:53
Har en 2013 versjon nordisk.
Spyleren kommer ikke høyt nok på vindu så den øverste delen blir ikke ren.
Andre som opplever det samme?
Noen med en løsning?
Sitat fra: leafnor på tirsdag 26. juli 2016, klokken 11:50Sitat fra: tomrh på tirsdag 26. juli 2016, klokken 10:56Tror det er slik:Sitat fra: leafnor på tirsdag 26. juli 2016, klokken 10:09Så om en ny Leaf lader til 100% SOC så får han 281 Gids.Sitat fra: tomrh på tirsdag 26. juli 2016, klokken 09:47Ref: http://www.electricvehiclewiki.com/Leaf_Spy_ProSitat fra: leafnor på mandag 25. juli 2016, klokken 15:14Referanse?
Nytt lader til 281.
- Gids as a raw number or a percentage of 281 (the usual maximum reading of a new Leaf)
Jeg klarte å lade til 92,5% SOC og fikk 234 GIDs. Hvis BMS hadde tillatt meg å lade til 100% SOC, så ville jeg da hatt 234 / 0,925 = 253 GIDs. Hvilket skulle bety at jeg har 253/281 = 0,9 eller 90% av opprinnelig. Men SoH sier 86%. Hvis SoH er riktig, så skulle maks GIDs være 253 / 0,86 = 294 GIDs.Eller så kan ikke en GID være en konstant energimengde gjennom bilens levetid. GID på min bil skulle da være 281/294 = 95,6% av en GID på ny Leaf.
100% SOC tilsier 4,2V på cellene, men Leafr lader til 4,1V: Maks SOC er trolig derfor ikke mer enn 97,6%
Dine 253 GIDS på 100% SOC vil ikke bli mer enn 247. Dividert på SOH 0,86 blir det 287.
Feilmargin på 2%, er innenfor med tanke på at alt er forsøkt elektronisk beregnet mot en kjemisk blanding inne i ditt fysiske batteri utsatt for forbruksbalastning og temperaturer som varierer dag for dag.
Sitat fra: leafnor på mandag 25. juli 2016, klokken 15:14
Enklest å regne på Gids alene.
Nytt lader til 281. Din lader til 258.
Da blir det 258/281=91,8% av et nytt batteri.
Sitat fra: Trekkoppbil på torsdag 17. mars 2016, klokken 23:21
Hva slags bremsesvikt opplever dere i kulda?
Er det bremsekraftforsterkeren som ikke fungerer?
Her er det nevnt et rele til bremsekraftforsterkeren som svikter i sterk kulde på 2013+: http://www-odi.nhtsa.dot.gov/owners/SearchResults?prodType=V&searchType=PROD&targetCategory=A&searchCriteria.model=LEAF&stats=1837814%2C2%2C2%2C32%2C12%2CLEAF&makeStats=&jsonBaseURL=%2Fdownloads%2Ffolders%2F&searchCriteria.model_yr=2013&searchCriteria.make=NISSAN&searchCriteria.prod_ids=1837814
Sitat fra: acedynamite på tirsdag 01. mars 2016, klokken 22:41
Her er 12V batteriet 12,07 V når tenninga er av. Prøvde å koble til batterilader i dag, da ladet den 12,9V ca. Det er nok ikke 12 V batteriet som er problemer her. Tenker jeg får den sendt til Autonova i morgen.
Sitat fra: acedynamite på mandag 29. februar 2016, klokken 09:14
I dag tidlig prøvde jeg å starte leafen. Måtte trykke to ganger på bremsepedalen for jeg fikk trykket på "startknappen". Prøvde deretter å sette den i gir, men ingenting skjedde. Prøvde å slå av igjen tenning, men samme problem når tenninga var på igjen.
Etter gjentatte ganger ga jeg opp. Det var også litt tikkelyder i dashbordet siste gangen.
Bilen hadde 54% batteri. Den hadde stått ute i helga.
Er dette noe folk har vert borti før?