Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - elbilgroupie

#1
Elektriske Sykler og Motorsykler (2 hjul) / Sv: Jula elsykler
tirsdag 03. april 2012, klokken 20:23
Kjenner ikke reglene, men synes dette systemet virker enkelt og tillitvekkende: http://www.electric-bike-kit.com/propacklithium.aspx
#2
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Hvordan få med seg en sykkel?
mandag 26. mars 2012, klokken 22:01
#3
Tja... Hvis ferden går nordover fra Oslo passerer du kanskje Skedsmokorset, hvor du finner Oslos nok største dekkforhandler, Sharif's Dekksenter. Åpent på lørdager og stort utvalg, så kanskje verdt en epost. www.sharif.no Men mulighetene er mange. Prøv www.gulesider.no/query?what=cs&search_word=bildekk%20og%20felger&disable=bo&geo_area=oslo
#4
Alt det andre / Luftbil??
lørdag 18. desember 2010, klokken 12:12
Kanskje en enda smartere løsning enn elbilen? http://www.mdi.lu/english/produits.php
For de el-overfølsommme (som det er endel av) er elbilen definitivt ikke løsningen, og kanskje vi andre ikke har så veldig godt av å sitte i et kraftig elektrisk felt heller...
#5
Sitat fra: froland på mandag 06. desember 2010, klokken 00:01
Hei elbilvenner! Noen som vet hvordan det har gått med salget under disse Thinkdagene? Froland.
Jeg har ihvertfall lest at Think nå selger flere biler enn Saab i Norge - uten at det behøver å være noe sunnhetstegn: http://m.dinside.no/php/art.php?id=855664
#6
Elbilen i Samfunnet / Nedslående undersøkelse
tirsdag 07. desember 2010, klokken 11:11
http://www.aftenposten.no/bil/article3936694.ece: "Undersøkelsen konkluderer med at når vi skal kjøpe bil bruker vi mest tid på å bestemme oss for prisklasse og merke, og minst tid på å vurdere interiør, drivstoff og miljø." Med den konklusjonen er det kanskje rimelig å anta at elbilen må laaangt ned i pris før den får bred appell til Ola Dunk?

#7
Kjøretips / Sv: Kjørelengde
torsdag 02. desember 2010, klokken 15:08
At folk står opp kl 06 imorges for å undervise yours truly i korrekt el-kjørestil forteller jo alt om serviceinnstillingen her på forumet! Mer enn takknemlig for mange gode råd, som skal testes ut ved første anledning! Noen tilleggsspørsmål: Jeg forstår bl.a. at varmeapparatet forsyner seg grovt av rekkevidden, og at et parafin-/dieseldrevet i praksis vil fungere som en "range extender". Er det en opsjon på nye Th!nk? Videre forstår jeg det slik at man kan svitsje mellom E- og D-innstilling i fart, avhengig av hva som er hensiktsmessig. Hvis man har klort seg opp Lierbakkene f.eks., og så skal pløye mest mulig ut stillingsenergien tilbake i batteriene - bør man da over i E-modus og kjøre så sakte at det tydelig "lugger", eller vil regen virke også om man holder 90? Og: Lunde, du har 28,3 kWh, mens standard ZEBRA er på 24 kWh - er dette altså en større, opsjonell batteripakke som fortsatt leveres?
#8
Kjøretips / Kjørelengde
onsdag 01. desember 2010, klokken 18:57
Åpner mitt første innlegg her med å berømme forumet for god stemning og høyt saklighetsnivå! Her er det åpenbart mange hyggelige og kunnskapsrike folk, som gjerne deler av sin kunnskap.
Egen befatning med elbil begrenser seg så langt til leie; daglig pendling besørges med trøsykkel, mens jeg ved minste behov for lastekapasitet benytter meg av Moveabouts Th!nk's. Stort sett innenbys, men har også i det siste vært på en litt lengre helgetur. Ladningen holdt fint, men etter 8 mils kjøring (endel bakkar og berg, og varmeapp. moderat på) var jeg nede på 40%, og ville hatt hjertet i halsen om jeg skulle lagt ut på en tur à la den Lunde beskriver her ("150 km - no problem"): www.thinkevpress.com/video.html#top - åpenbart helt kurant for den som kan sin elbiløkonomi. Mitt spørsmål er derfor noe i retning av: Er det noen erfarne sjåfører der ute som lar seg lure til et lite kurs i å tyne kjørelengden?   
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA