Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Schled

#1
Elektriske Sykler og Motorsykler (2 hjul) / Sv: Zero Motorcycles
onsdag 01. november 2017, klokken 06:53
Så, så trenger ikke å bli ufin.... Har bil også og den har antispinn.
Nå er ikke jeg alene om antispinn bekymringen, så ja jeg vil kalle det et problem for Zero.

Det er jo heller ikke antall hk som er er årsaken til at jeg er bekymret for mangelen på antispinn det er dreiemomentet. Dreiemomentet på denne sykkelen er i samme klasse som 1000ccm + syklene. Den har allerede drive by wire så det burde være en smal sak for Zero å implementere antispinn.

Men for meg er diskusjonen rundt antispinn en liten avsporing. Det er noe som trekker ned men ikke en show stopper alene.
Men hvis den i tillegg ikke kan lades på offentlige ladeplasser så vil jeg nok droppe å kjøpe en.
Jeg trenger en til og fra jobb sykkel Zero SR hadde vært ideelt til dette. Den (18år) gamle 400ccm MCn jeg har i dag (som hverken har ABS eller antispinn) skal pensjoneres.
#2
Elektriske Sykler og Motorsykler (2 hjul) / Sv: Zero Motorcycles
tirsdag 31. oktober 2017, klokken 07:58
Det er et problem for Zero at kjøpere av sykler i deres prisklasse forventer at sykkelen har antispinn.

For meg er det en faktor selv om den i seg selv ikke er avgjørende. Men manglende anti spinn OG ikke mulighet for lading på offentlige ladeplasser er for meg en showstopper.

Så, er det noen som vet om Zero syklene kan lades på offentlige ladeplasser?
#3
Elektriske Sykler og Motorsykler (2 hjul) / Sv: Zero Motorcycles
mandag 30. oktober 2017, klokken 16:00
Manglende antispinn legger en demper på kjøpelysten ja.
Lydløsmotor og masse dreiemoment burde gjort antispinn til en selvfølge.
#4
Elektriske Sykler og Motorsykler (2 hjul) / Sv: Zero Motorcycles
søndag 29. oktober 2017, klokken 21:09
Vurderer å kjøpe en 2018 modell men synes dette med lading fortsatt er litt uklart.
Har en e.Up jeg snart har kjørt 60000km og har ennå ikke hatt behov for hurtiglading. MEN det jeg kunne tenkt meg er å kunne lade denne på offenlige ladeplasser, kjøpesentre osv.
Er dette nå mulig?
Synes også dette med ekstra utstyr er litt dårlig forklart. Dette er utstyrs lista jeg finner på HS MC Senter sine sider:
Utstyrsvalg
Varme i setet
Vindskjerm
Mobilholder
Sidevesker
Håndbeskyttere
Powertank (50km mer på hver tank)
Top boks
Charge tank
Mobillader
Regnbeskytter
Blåtann
Kjøreutstyr
ABS (standard)

Setevarmer men ikke varme i håndtakene altså.
Og fortsatt ikke antispinn.
#5
Alt det andre / Sv: Bilentusiaster, finnes de her?
torsdag 09. juni 2016, klokken 13:45
Å jada!
Er nok litt svak for VAG biler og da kanskje spesielt Audi, men har ingen akkurat nå.
Har vært gjennom Audi S4 og S6, Golf VR6, 83 model VW Scirocco GT og en 112hesters transporter (boxer motor).

Akkurat nå har jeg en 84 Nissan (Datsun) 280ZX TT 2+2 (original turbo motor).

Drømmer om:
Audi RS6 og BMW K 1600GTL Exclusive (MC)

#6
Volkswagen VW / Sv: Oppdatering av navigasjonssystemet
torsdag 11. desember 2014, klokken 09:02
Jeg får ikke til å oppdatere Navigasjons enheten i e-Upn med Garmin Express. Det er Garmin Fresh som må brukes.
Antar at dette har noe med at navigsjons enheten egentlig ikke er utviklet av Garmin men av Navigon som Garmin har kjøpt opp.

Jeg har en annen Garmin enhet i den andre bilen min. Forskjellen på disse to enhetene er ganske stor.
Vil nesten si at garmin enheten i e-Upn er litt som om noen har satt Porsche merke på en boble. Forskjellene er store.
#7
e-up! / Sv: Hvorfor så lite varme når bilen ikke er "varm?"
mandag 08. desember 2014, klokken 14:18
Min husker også innstilt temperatur. Min står på 24 grader og det gir god og varm bil selv i -5.
Men jeg har opplevd at bilen ikke alltid er ferdig ladet til programert avreise tidspunkt. Har også inntrykk av at hvis jeg starter programmerer temp via garmin enheten så går klima lenger enn 15 min.
Har opplevd at bil fortsatt har ladet og kjørt varme apparatet 30min etter at jeg hadde programmert at den skulle være ferdig.

Hvis jeg starter klima via App'n så stopper den etter 15min men da er det ikke nødvendigvis veldig varmt i kupeen.
#8
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Parkere på ladeplass uten å lade.
torsdag 28. august 2014, klokken 17:44

http://www.elbil.no/nyheter/ladestasjoner/3344-ladeplasser-er-mangelvare

Anbefaller alle å skrive ut lappen elbilforeningen har laget.
#9
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Parkere på ladeplass uten å lade.
torsdag 21. august 2014, klokken 15:45
Puh, det var godt det er enighet om dette. Var redd for at noen elbiler hadde fått ettermontert induksjonslading eller noe sånt.

Beklager at jeg startet ennå en tråd om dette.
Frustrasjonen er pga en harry tur jeg hadde med e-Upn for noen helger siden til charlottenberg. Da stod det nemlig en rød leaf og opptok en av de to lade punktene som var der uten å lade. På den andre plassen stod det en annen bil og ladet. Fikk et Sverige opphold som varte 3,5 time lenger enn nødvendig pga det. Charlottenberg er ikke så spennende....
Når jeg da siden ser flere som gjør dette både rundt der jeg jobber og på kjøpe sentre så ble jeg litt frustrert. :)

Genial idee med lapp man kan legge i vinduet til folk som gjør dette.
Kanskje en "offsiel" lapp fra Norsk Elbilforening hadde vært tingen? Hvis den i tillegg da inneholder link til foreningens sider og eventuelt dette forumet så kanskje man kan fortsette voksenopplæringen her.

Da kan man kanskje få enkelte elbilister til å skjønne forskjell på kolletivfelt og rene buss felt også.
:D

#10
Ladeplasser og ladekabler / Parkere på ladeplass uten å lade.
onsdag 20. august 2014, klokken 20:47
Opplever oftere og oftere at det står elbil og opptar en ladeplass uten å ha koblet til ladeledningen.
Det er vel ikke helt stuerent?

Hvis noen er ute på langtur og er avhengig av å få ladet så er det litt surt å måtte vente på en som bare står der uten å lade.
#11
e-up! / Sv: Garmin Oppvarming
fredag 15. august 2014, klokken 12:08
Den var nice!
Akkurat det jeg var ute etter. Takk!
:)
#12
e-up! / Sv: Bilbelte - ikke-justèrbart?
fredag 15. august 2014, klokken 10:19
Nå er vel ikke dette justerbart på førersiden heller?
Sliter med samme problem. Både kona og jeg er ca. 1.7m høye og selv med setet i øverste stilling så skjærer setebeltet i halsen.
Har vurdert å kjøpe sånn polstring man kan sette utenpå beltet men har ikke funnet noen som ikke ser harry ut.
Noen som vet om det f.eks går å bytte den delen som beltet kommer ut av med en som har "utgangen" litt lenger ned?
#13
e-up! / Sv: Garmin Oppvarming
fredag 15. august 2014, klokken 10:16
Noen som vet om det finnes litt mer info om hvordan denne fungerer enn det som står i bilens manual?
Tenker da på en bruksanvisning av noe slag.
#14
Volkswagen VW / Sv: Car-net
fredag 15. august 2014, klokken 10:15
Fungerer "normalt" igjen for meg nå.
#15
Volkswagen VW / Sv: Car-net
søndag 10. august 2014, klokken 10:41
Har opplevd at oppdateringene er blitt tregere ja. Akkurat nå er det 16 timer gammel info på car-net på bilen min og det hjelper ikke å trykke på oppdater knappen.
I går var det ennå lenger siden forrige oppdatering og da gikk det heller ikke å trykke på oppdater.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA