Hei
Finnes det en slik oversikt noe sted?
Finnes det en slik oversikt noe sted?
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: RogA på tirsdag 08. august 2017, klokken 12:14Sitat fra: RogA på torsdag 03. august 2017, klokken 12:24Sitat fra: Djur1 på onsdag 02. august 2017, klokken 20:23Sitat fra: RogA på mandag 31. juli 2017, klokken 10:21Sitat fra: Djur1 på fredag 28. juli 2017, klokken 10:47
Etter å ha hatt to elbiler / tesla egolf/ er det en overgang å gå til en fossilbrenner.
Rekkevidden elektrisk er i for seg grei nok.
Bensinforbruk er 0.6 etter 1286 km. Lader ved enhver anledning.
Synes det er litt skuffende gitt at motoren har vært av i 642 km. Hadde trodd at den skulle være noe mer miljøvennlig. Dvs når motoren går er forbruket nærmere 1.2 per mil?! Bensinbruken er relatert til en langtur. Jeg hadde en bmw med 6 sylindre bensin. Den brukte ca 0.7 på langkjøring. Her må det være noe galt eller hva? Jeg kjører forsiktig.
Litt røkkete i girene
Nødbremsen kan komme på når en bruker cruisekontroll. Her må vel software oppdateres. Veldig ekkelt. Er værst inn mot tunneler.
Det er også vibrering i gasspedal. Mulig det er det i alle bensinbiler. Men merker det mest når en kjører elektrisk.
En grei bil, men software/ hardware virker litt tidlig 2010.
Hei!
Jeg tror jeg ville tatt de spørsmålene med Mercedes. Jeg er usikker på om regnestykket er så enkelt ang. forbruk. Jeg er ingen ekspert men ser at det er mulig å påvirke forbruket relativt mye med kjøreadferd. 1,2 liter virker for høyt. Selv har jeg aldri vært over 7,2 på langkjøring på motorvei (med flatt batteri og passiv kjøring). På veier med lavere hastigheter noe lavere. Ved aktiv kjøring øker naturligvis også forbruket.
Nødbrems mener jeg at jeg har lest om før. Tror det er en kjent SW feil, men trodde også den var borte på 2017 modellen. Hvilken har du?
Vi har ingen vibrering i gasspedal på vår bil. Kanskje behov for en kontroll på verksted?
Fikk svar fra mercedes forhandleren:
Virker ikke som han er kjent med feilen på den adaptive cruisekontrollen.
Vibreringen på gassen er veldig lav, men har ikke merket noe slikt i andre biler tidligere. Men her er det også elbil eie fra 2013 inne i bildet, med ingenting mekanisk knyttet til pedalen.
Rykkingen i girene er mest rundt 1-2-3 på comfort mode, kanskje mest når bilen triller nedover bakke og bilen skifter gir fra 2 til 3 eller noe.
Jeg har 2018 modell ble det sagt, ( kan ikke skjønne at den er ute allerede nå?)
7,2... men er det totalforbruket?
Typisk nok finner jeg lite om problemstillingen med nødstopp på nett nå, men vi opplevde en del helt ulogiske "warnings" om hindringer i en 2016 C og fikk tilbakemelding fra Mercedes om at dette nok handler om at radaren ser noe som den anser som et hinder, feks midtrabatt, gjerde om du kjører i en kurve osv. Mulig tunnelene tolkes som et tilsvarende hinder og at det er en sammenheng her. Jeg leter videre og poster ei lenke om jeg finner frem.
Vi pleier å følge med på målingen i app og bil for siste reise. Når vi har langkjøring er snittet så langt på 7,2/100km. Vi har ved en anledning vært over og det var med veldig aktiv kjøring og høy fart. Måling fra forrige reset (som vi ikke kommer til å røre) er nå på 6,8/100km. Her kommer nok vår lokalkjøring til å dra ned ganske raskt. Vi kjører minimalt på bensin lokalt.
En liten oppdatering om nødbremsing. Jeg har brukt en del tid for å finne informasjon om SW mv. Jeg fant ut at dette nok er spekulasjoner blant brukere i motorforum. Med andre ord ikke troverdige påstander. Jeg limer inn en lenke til et tysk forum som har en lignende problemstilling som din. Du kan muligens få noen nyttig ut av den. Uansett bør jo en slik hendelse analyseres av Mercedes.
https://www.motor-talk.de/forum/distronic-plus-macht-vollbremsung-im-baustellenbereich-t4392991.html
Sitat fra: RogA på mandag 31. juli 2017, klokken 10:21Sitat fra: Djur1 på fredag 28. juli 2017, klokken 10:47
Etter å ha hatt to elbiler / tesla egolf/ er det en overgang å gå til en fossilbrenner.
Rekkevidden elektrisk er i for seg grei nok.
Bensinforbruk er 0.6 etter 1286 km. Lader ved enhver anledning.
Synes det er litt skuffende gitt at motoren har vært av i 642 km. Hadde trodd at den skulle være noe mer miljøvennlig. Dvs når motoren går er forbruket nærmere 1.2 per mil?! Bensinbruken er relatert til en langtur. Jeg hadde en bmw med 6 sylindre bensin. Den brukte ca 0.7 på langkjøring. Her må det være noe galt eller hva? Jeg kjører forsiktig.
Litt røkkete i girene
Nødbremsen kan komme på når en bruker cruisekontroll. Her må vel software oppdateres. Veldig ekkelt. Er værst inn mot tunneler.
Det er også vibrering i gasspedal. Mulig det er det i alle bensinbiler. Men merker det mest når en kjører elektrisk.
En grei bil, men software/ hardware virker litt tidlig 2010.
Hei!
Jeg tror jeg ville tatt de spørsmålene med Mercedes. Jeg er usikker på om regnestykket er så enkelt ang. forbruk. Jeg er ingen ekspert men ser at det er mulig å påvirke forbruket relativt mye med kjøreadferd. 1,2 liter virker for høyt. Selv har jeg aldri vært over 7,2 på langkjøring på motorvei (med flatt batteri og passiv kjøring). På veier med lavere hastigheter noe lavere. Ved aktiv kjøring øker naturligvis også forbruket.
Nødbrems mener jeg at jeg har lest om før. Tror det er en kjent SW feil, men trodde også den var borte på 2017 modellen. Hvilken har du?
Vi har ingen vibrering i gasspedal på vår bil. Kanskje behov for en kontroll på verksted?