Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Kim Amlien

#1
ChaDeMo/Combo hurtigladere / Sv: Hva driver BKK med?
lørdag 11. mars 2017, klokken 11:49
BKK sin betalingsmodell er grunnen til at jeg kjører utenom alle sammen og heller bruker Fortum/GK. Det er ingen grunn til å kreve oppstartsavgift på 10 kr. for å starte lading. Jeg foretrekker rfid, denne muligheten har ikke BKK og jeg har aldri hatt problem med det. Synes det mye lettere å holde opp en brikke og starte, en å gå inn på telefonen og starte ladingen. BKK er lite forbrukervennlige, og da får de ikke meg som kunde med det første.
#2
BKK er med i Grønn kontakt så er synd for brukerne at de ikke forholder seg til denne betalingsløsningen. Nå er det to store aktører som har lik prismodell og det er denne prismodellen jeg foretrekker. Når EV Power forsvant så var det slutten for enda en betalingsløsning og godt er det.
#3
Langkjøring med 24 / 30 kWt batteri / Sv: Tur til Fitjar fra Bergen
lørdag 15. februar 2014, klokken 20:50
Nei, bruker ikke hurtiglading da jeg ikke har behov for det. Lader hvis jeg skal til Stavanger med da blir det i Aksdal.
#4
Langkjøring med 24 / 30 kWt batteri / Sv: Tur til Fitjar fra Bergen
fredag 14. februar 2014, klokken 17:28
Skal visst være ett ladekort du kan låne inne på Shell stasjonen på Heiane. Siden det bare er en lader med betaling mellom Bergen og Stavanger så tror jeg andelen abonnenter er relativt liten. Tipper det kortet kommer til å ligge der til SMS-løsning er på plass. Så bare gå inn og spørr så får du ladet gratis.
#5
Bruker kun hurtiglading på langtur, så hvis ikke de får til kortløsning så kan jeg godt ha ett kort liggende klar til bruk som kan brukes på alle hurtigladere i landet uavhengig av operatør.
#6
Hei, ser at stadig flere nettaviser tar betalt for artiklene sine, det får de nå bare gjøre. Men artikler som ligger i Elbilnyheter Norge bolken bør ikke inneholde abonnents-artikler. Alle saker som ligger der bør være åpne så slipper man unødvendig klikking på saker man må betale for å lese.
F.eks. så ligger det allerede nå en sak der som krever betaling: "Nå må du betale for å lade elbilen".

Håper dere har en løsning på dette, enten fjerning eller legge til ett lite + tegn ved siden av lenken.

#7
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Betaling hurtigladere Lyse
mandag 06. januar 2014, klokken 16:40
Grønn kontakt har overtatt laderen på Leirvik hurtigladestasjon, men er uvisst om de har skrudd på betalingen enda, de har klistra opp lapper om at du må ha abonnement for å bruke den. Så jeg ville ladet godt opp på Halhjem og hoppe over Leirvik hvis dette er tilfelle. Men tunnelen tar en god del strøm så vet ikke om det går å kjøre fra Halhjem til Aksdal uten å lade imellom, siden jeg ikke har prøvd dette selv.

Helt idiotisk at de innfører abonnement på en lader mellom Bergen og Stavanger mens resten er gratis. Tviler på at de får så mange abonnenter på den i første omgang.
#8
Boikottet Nissan pga. prisen, Haugaland Bilsenter skulle ha 3690 kr. og da valgte jeg heller lokalt verksted og fikk jobben gjort hos Automester Stord til 1810,-.
Hvis Nissan i det hele tatt ønsker at kundene skal bruke de, får de ta og legge prisen på ett realistisk nivå. Det er ikke fossilbiler som skal inn på service.
#9
Leaf 2010-2017 / Sv: Nye elbil-ord
torsdag 26. september 2013, klokken 16:23
Bråkebiler (biler med fossilmotor)
#10
Lading / Sv: Sikring av ladekabel
torsdag 26. september 2013, klokken 15:15
Jeg bruker hengelås som jeg fester til kontakten sånn at den ikke kan dras ut av bilen. Man trenger ikke å fjerne den når man plugger inn, kun når den skal tas ut igjen. Når ladekabelen har så stor verdi så velger jeg å bruke hengelås som sikkerhet. Da kan ikke den bli borte ved en feiltagelse, noe som forøvrig skjedde, men den ble levert tilbake.
#11
Model S / Sv: Hviket forsikringsselskap velger jeg for min TMS
mandag 12. august 2013, klokken 17:47
Elbilforeningen burde kanskje laget en egen sak om forsikring av Tesla. Der man velger ulike parametre med pris og lister opp selskap som ikke ønsker Tesla så alle kan unngå de. Får man nok medieoppmerksomhet så skal man nok se at det blir priskrig.
#12
Kjøretips / Sv: Parkering Stavanger sentrum
lørdag 06. juli 2013, klokken 09:30
Stavanger kommune er vanskelige når det kommer til lading av elbiler i parkeringshus med bom. Du kan parkere på jernbanen men de tar altså 100 kr. døgnet. Ikke vær redd for å finne ladeplass for alle er sikkert ledige takket være Stavanger kommunes elendige elbilpolitikk.
#13
Model S / Sv: Tesla som eneste bil?
lørdag 06. juli 2013, klokken 09:18
Leaf er eneste bil og er 2012 mod. Har planer om å gå over til Model S når Leaf er nedbetalt. Kommer aldri til å kjøpe fossilbil igjen.
#14
Model S / Sv: NY Times: Stalled Out on Tesla’s Electric Highway
tirsdag 12. februar 2013, klokken 14:48
At journalisten gikk tom for strøm og måtte tilkalle tauebil tyder på at dette må være den første elbilen han har kjørt.
Jeg hadde aldri dratt på langtur uten å sjekke hurtiglader kartet først.
#15
Sitat fra: skatvalsbyggDet beste ville vært å betale pr. fylt kWh, akkurat som man betaler pr. liter for fossilt drivstoff.

Helt enig med deg her, det at Statoil f.eks tar betalt per minutt synes jeg ikke noe om, da man vil få mye mindre kWh på vinterstid en på sommerstid på 15 minutter.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA