Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - PeGe

#1
Model S / Sv: Model S RWD på vinterføre - bør jeg velge AWD?
tirsdag 10. februar 2015, klokken 13:50
Prøver meg på et spørsmål i denne tråden som går litt på siden. Er det noen som har kjørt opp til Gaiastova på Hafjell med TMS og vet hvordan terrenget er opp dit? Bør det gå greit med piggfritt nå til helgen? Vurderer kjetting som sikkerhetsnett, men håper det ikke er nødvendig.
#2
Model S / Sv: Hvor langt har din Model S rullet?
mandag 31. mars 2014, klokken 21:47
2000 km siden 21.nov. Med andre ord blitt lite kjøring. Mange korte turer gjenspeiles også i gj.forbruk på 246 w/km.
#3
Model S / Sv: En liten dekk- og felgguide
torsdag 13. mars 2014, klokken 15:51
Sitat fra: jazzwheel på torsdag 13. mars 2014, klokken 00:28
Er det bare å vrenge av Goodyear-sommergummi og sette på vinterdekk på de inkluderte standard 19" felgene som bilen blir levert med? De tåler norsk vinter?

Jeg har bestilt egne sommerhjul og kan derfor tenke meg å bruke de medfølgende som vinterhjul.

Jeg gjorde dette da jeg fikk bilen 21.november. Har kjørt på R2 på inkluderte standard 19" felger i hele vinter. Solgte de medfølgende dekkene på Finn og kjøper 20" Polar om en måneds tid.
#4
Model S / Sv: Ladeproblemer med Schuko kontakt
fredag 29. november 2013, klokken 12:27
Sitat fra: Talvern på fredag 01. november 2013, klokken 18:01
Klarer dere å åpne ladeporten ved å trykke på ladekabelen???

Dette funker ikke hos meg, må via app / infopanel i bilen.

Jeg trodde også jeg hadde dette problemet helt til at jeg fant ut at knappen på UMCen ikke hadde "løsnet" helt. Litt som gamle modellfly hvor plastdelene henger i en ramme. Nå går knappen lenger ned og jeg får åpnet ladeporten med å trykke knappen.

Det som derimot skjedde i går var at bilen plutselig ikke lader lenger selv om det begynner å blinke grønt når jeg setter inn UMC. Det står på Visible Tesla at den er koblet til med 234V og 13 Amps, men charge rate er 0. Har vært problemfritt den første uken... rart.
#5
Model S / Sv: Din første ripe
torsdag 28. november 2013, klokken 11:08
Takk for svar.

Skadevekk virker som et fornuftig sted. Ser ikke ut som om skaden er veldig stor, og i tillegg skal han som kjørte i meg betale. Bra det fortsatt er ærlige folk der ute som legger igjen lapp på ruta.
#6
Model S / Sv: Din første ripe
onsdag 27. november 2013, klokken 19:54
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 06. november 2013, klokken 22:16
Slik så min ut etter at den ble skrapet opp av en Leaf på Gardermoen. Et kjapt besøk hos Drammen karosseri fikset biffen :)

Lov å spørre hvor mye dette kostet? Og kunne de gjøre det mens du ventet? Jeg har vært den heldige eier av Model S i 6 dager og har nå fått skrapet opp litt på høyre side av støtfangeren av en bil som trolig skulle parkere ved siden av meg. Ikke store skaden, men merker at lakken har skallet av på et område tilsvarende en lillefingernegl. Ripene/merkene ellers tror jeg kan poleres bort.

Når skaden er så liten, er det noen som vet om en flink lakkerer i Oslo sentrum/vest?
#7
Model S / Sv: TMS i fellesgarasje
mandag 04. november 2013, klokken 12:26
Har nå fått tilbud (svært dårlig) fra de som drifter garasjeanlegget under leilighetene våre. Det er i utgangspunktet 400V tilgjengelig, men pga kapasitet så sier de at de kun kan levere 16A 230V med schuko. Dette skal de ha 15.000+mva for å installere. I tillegg har de satt en årlig kostnad for strøm på 3500+mva uavhengig av forbruk. Jeg mener dette tilbudet er hårreisende dårlig. Selv om jeg må trekke ca 20 m kabel så er vel 15.000+mva mye for den dimensjonen? Og det å betale nærmere 3x reelt årlig forbruk (kjører ca 10.000km) fordi de setter en fastpris mener jeg også er helt bak mål.

Har jeg noen rettigheter ift installasjon og strømkostnad? De sier "det er besluttet at dette er tilbudet som gis", samt at man ikke har lov å hente inn private tilbud fordi de har egne leverandører. Jeg mener det er noen føringer for selskaper i monopolsituasjon mtp urimelig pris.
#8
Lading av Tesla / Sv: Adaptere
torsdag 17. oktober 2013, klokken 17:13
Sitat fra: DonPedro på torsdag 17. oktober 2013, klokken 16:33
Jeg har bestilt trafo for å kunne lade på 400V 16A 3-fas. Så hadde jeg tenkt å bare ha et stikk til å plugge en ekstra UMC i (sånn at jeg alltid har en i bagasjerommet, uten å ta den opp og ned hver gang). Er det sånn å forstå at denne løsningen ikke vil funke før det rød adapteret kommer?

I så fall burde jeg kanskje heller sette opp en Salto-stasjon...?

Åpent spørsmål/svar: Vil ikke denne http://www.clasohlson.com/no/Grenuttak,/36-3292 fungere for de som har satt opp 400V 16A industrikontakt? Jeg er i ferd med installere nettopp dette så håper på et bekreftende svar.
#9
Model S / Sv: Drop in console
tirsdag 15. oktober 2013, klokken 21:03
Ser at friksjonsrillene også er borte på det nye designet. Blir som gode gamle Se&Hør med "Finn 5 feil"
#10
Bestilling og levering / Sv: Når får vi bilene våre ?
tirsdag 01. oktober 2013, klokken 10:14
Begynte å bli litt smånærvøs siden jeg fikk tildelt VIN sent samtidig som mange bak meg i køen var i produksjon, men nå bygger de min også (om man kan stole på statusoppdateringen da...)
#11
Model S / Sv: Foliering
onsdag 18. september 2013, klokken 11:46
Fikk tilbud om 28.000 kr ink.mva for foliering i tidligere nevnte grå børstet stål hos Scandinano. Syntes det var noe dyrt når andre tidligere i tråden har nevnt 18.000-20.000. Men avhenger kanskje av type folie som benyttes.
#12
Bestilling og levering / Sv: Når får vi bilene våre ?
onsdag 18. september 2013, klokken 10:51
Sitat fra: Adrian på onsdag 18. september 2013, klokken 06:53
Og der var production complete på plass  :D

Hvordan konfigurasjon har du? Jeg har #2482, P85, svart, svart skinn, carbon, 19" - ikke barneseter, vinter og sikkerhet. Jeg har fortsatt sourcing parts og fikk i går (etter å ha ventet ca to uker på svar) mail fra Heidi om at jeg kan forvente levering i slutten av november. Nedtur...

#13
Model S / Sv: Foliering
mandag 09. september 2013, klokken 22:37
Så en nydelig Signature parkert på Tjuvholmen i dag med grå børstet folie. Var virkelig fin og lurer på om eieren er noe her på forumet? Hvis du finnes der ute, hvem utførte jobben og hva var prisen? Reg.nr startet på 198XX. Kan være den som ble observert på Jar i en annen tråd her.
#14
Model S / Sv: Dekk og felger
tirsdag 13. august 2013, klokken 22:32
Sitat fra: ELbilist1 på tirsdag 13. august 2013, klokken 16:21
Fikk pris fra Vianor, på kun dekk. Lagt over på originalfelgene.
R2, 245-45-19
11.712,- Ferdig montert.
Så får jeg vurdere kjøp av nye felger til våren.

Er dette en bra pris??

Syntes dette var veldig billig. På nett står det 14344,- for montert på bil. Hva er grunnen til at du fikk det så rimelig?

Er det forresten noen som har fått bekreftet at kjøp av Rial Lugano, separate dekk og trykksensorer er "godkjent" av Tesla? En annen ting jeg lurer på er om trykksensorer går som elektriske artikler og dermed er tollfritt?
#15
Model S / Sv: New options for Europe
tirsdag 13. august 2013, klokken 13:58
Sitat fra: atta på tirsdag 13. august 2013, klokken 11:20
View kan også endres til STUD_SIDE, STUD_ABOV, STUD_SEAT for andre vinkler/visninger. Men husk at dette er CGI, og kanskje ikke helt oppdatert. Hvis du er eventyrlysten kan du leke med opsjonskodene også..  F.eks bytte WT19 med WTTP for å endre til Cyclone-felgene. Legg til X019 for spoiler, osv.. Ikke noe man ikke kan gjøre i designstudio, men nå får man det større og potensielt kan man kanskje finne nye opsjoner også? :)

a.

Finnes det en komplett oversikt over hva kodene representerer?
WTTP: Cyclone felger
WT19: Standard 19"
WT21: Sølv 21"
X019: Spoiler

...men hva med alt annet?
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA