hvor mye koster et sånt vern egentlig?
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: elektrolux på tirsdag 11. oktober 2016, klokken 17:42
Først og fremst så er Zapchargeren i salg i skrivende stund.
Når det gjelder avregning setter eier av anlegget opp ønsket pris og kan så selge lading til dem som ønsker det. Zaptec tilbyr så en betalingsløsning der eier av anlegget får 90% av fastsatt ladepris.
Forøvrig er det ingen abonnementer eller kostnader, og det er frivillig å bruke denne betalingstjenesten. Det er fullt mulig å gjøre egen avregning.
Sitat fra: elektrolux på onsdag 05. oktober 2016, klokken 08:20
Ja.
På St.Olav er det TN nett, så om kursen var 3 x 16A ville systemet kunne ladet 11 kW inn på første bilen, men måtte redusert til 1 fase 3,6 kW lading idet neste bil koblet seg til.
http://www.zapcharger.no/calc/
Sitat fra: elektrolux på lørdag 01. oktober 2016, klokken 10:57
Et 1 eller 3 fase IT nett støtter kun 1 fase lading. Til det nyttes 2 av de 3 faselederne.
Idet en kobler til bil 2 og eller bil 3 vil en måtte bruke litt strøm fra allerede utnyttet faseleder og dermed må bil 1 måtte justere ned sitt forbruk for å hindre overlast.
Så snart kun en bil lader kan en igjen utnytte full strømstyrke.
Zapcharger Smart Pro er bygget for å utføre slik fase og lastballansering automatisk.
Sitat fra: Robert Sund på mandag 03. oktober 2016, klokken 08:09
@thoru
Jeg ser at jkirkebo her på forumet har lader som kan gi tofase til Tesla på IT for kr 5750 med innebygget B-vern.
Det er snakket om det her:
elbilforum.no/forum/index.php/topic,29883.0.html
Det er interresant å se hva som kommer av ladestasjoner i fremtiden.
Sitat fra: elektrolux på søndag 25. september 2016, klokken 19:06så hva som mangler her da?
Det gjør den, men det jobbes fremdeles med software for dynamisk fasefordeling.