Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - thorstein

#1
Et bilde fra Miami showroom, det ble solgt en mens jeg var der
#2
Model S 2013 - 2022 / Sv: Private prøvekjøringer
lørdag 24. august 2013, klokken 14:33
Skulle være grei og lånte bilen til en fjern bekjent for et par timer pga hengerfeste. Bilen ble returnert med to bulker i støtfanger bak; en på høyre og en på venstre⚠  :o
#3
Model S 2013 - 2022 / Sv: Avsemning: Har fått Finalize knapp
fredag 03. mai 2013, klokken 11:42
Logget meg på my Tesla, fant knappen Finalize (har ikke trykket på den enda).... Nr. 2532. Ingen info via mail om dette.
#4
@Foleson:
Tipper 80+ stemmen er den mest sikre av de inngitte stemmer, my 2 cents T.
#5
Model S 2013 - 2022 / Sv: Twin-charger, bortkastet penger?
søndag 14. april 2013, klokken 21:05
Hei fra en som er blitt litt tilbaketrukket ifm TS: så for meg at eneste ekstra på en 85 modell var dette. Utelukkende pga rekkeviddeangst for de mange turene i EU. Er ikke matematikken enkel når en ser på rekkevidde + lading? Forutsetning: 450 km som rekkevidde ved start fra norge. Har i resonnementet lagt inn at en lader på hotell om natten, men at dette ikke er nok for å kjøre 500 km neste dag. Dette pga lav "spenning".
#6
Enig i at trådstarter har et poeng. Ellers er tråden veldig forvirrende. Det er ingenting spesielt å selge en ny bil til en annen forbruker. Ingen vil kunne kreve vanlige garantivilkår ved kjøp fra andre enn profesjonelle. Går T konk så er alle eiere av denne bil i samme "båt". Trådstarter har imidlertid en interessant problemstilling på ett teoretisk plan:-)
#7
Model S 2013 - 2022 / Sv: siste nytt fra elon
torsdag 11. april 2013, klokken 18:33
Ok, men reg reim koster vel rundt 3000 mens kløtsjen koster rundt 5000, så den er vel dyrere spesielt for de som ikke har automatgir
#8
Model S 2013 - 2022 / Sv: Lykter: Xenon vs LED
lørdag 06. april 2013, klokken 18:31
Takk! Var vel egentlig for å sjekke om jeg er old generation og behov i fremtiden, så da får jeg legge inn dette også + laderen. Greit med et forum som kan diskutere :)
#9
Model S 2013 - 2022 / Sv: Lykter: Xenon vs LED
lørdag 06. april 2013, klokken 18:01
Har sittet og regnet på totalpris på bilen. 24000 Kr for tec pac er ikke noe jeg trenger, men hva med ettermarked? Vil det svare seg mon tro. Tenkte heller å legge inn en dobbeltlader isteden.
#10
Model S 2013 - 2022 / Sv: Hvor godt holder Model S seg mtp. rust?
fredag 05. april 2013, klokken 17:47
Noen som har oversikt over dette? Slitedeler inneholder vel jern og stål, men også faste deler av karosseriet? Dersom tråd finnes om dette slettes denne.
#11
Jeg har tenkt litt på om premissene for 20 % verdifalltesen kan/bør brukes i regnestykke for en TMS: Grunnen er at ettermarkedet i Norge vil være ekstremt sterkt. Eneste tilgjengelige brukte biler etter ett år i Norge vil vel være ~ 50-100 neste år (anslagsvis ut fra det jeg tror forutsatt salg av 12-1500 biler i 2013). Jeg tenker også at det er en del av de som kvier seg for å blade opp pengene for nybil regner med å kunne gjøre et godt kjøp av S'en høsten 2014, og at denne gruppen er svært stor, og at det kan ødelegge tesen om 20 % reduksjon pga antatt meget stor etterspørsel holder prisene oppe.

Summa summarum: Det er 1. generasjon TMS ever som leveres i år. Elbilen har så mange særegenheter med seg i et norsk marked, som gjør at jeg ikke tror de kan sammenlignes med de økonomiske regler som gjelder i et alminnelig marked for biler i Norge. Heller ikke fremstår det som spesielt gunstig med import fra USA hvor TMS er underlagt de samme økonomiske rammer som vanlige biler. - Men det er mulig jeg undervurderer muligheten for import fra USA, for blir det aktuelt så kan man jo bare hente bilen til markedspris derfra (hvor altså de økonomiske lovene antagelig vil fungere som normalt mtp verdifall).
#12
Model S 2013 - 2022 / Sv: Norsk navn på frunken
tirsdag 02. april 2013, klokken 11:27
Tipper det blir flere synonymer som kommer til å bli mer eller mindre utbredt, hva med bare "å legge den i fronten".
#13
Model S 2013 - 2022 / Sv: Vil TMS endre folk sine kjørevaner
mandag 18. mars 2013, klokken 19:18
Blir nok en weekend mer i København enn ellers. Er nærmere servicesenter der enn Oslo. Ellers: Tror det er mer praktisk med bil enn fly i EU. De fleste gidder vel ikke være mer enn Max 2 overnattinger i en storby, og så kan en selv bestemme når en reiser dagen etter :-)
#15
Model S 2013 - 2022 / Sv: Performance vs. Standard
søndag 10. mars 2013, klokken 19:14
Mulig ikke rett tråd, men likevel: ble forbikjørt av en ny Porsche carerra 4 dørs, så den sammen med en Mb 220 ca 2000 mod virket 1/3 større (++ nesten dobbelt så stor) noen som har visualisert størrelsen på MS?? Har ikke sett den live ...
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA