Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - noto

#1
Lading av Tesla / Sv: En positiv overraskelse på Solli i går kveld
mandag 18. september 2017, klokken 11:40
A: De trengte 100%
B: De hadde tid å slå i hjel og kunne like godt stå der og lade.
C: ?? - and who cares..
#2
Model S / Sv: Tesla på finn.no
søndag 23. oktober 2016, klokken 20:25
Ikke dekkene i hvert fall. Jeg har kjørt over 50k med Sotto og forbruket  er helt ned mot eller likt med R2.
#3
Model S / Sv: Tesla på finn.no
søndag 23. oktober 2016, klokken 18:05
Sitat fra: Rep på lørdag 22. oktober 2016, klokken 17:32
Hei!
Vurderer brukt S model 85 rundt 500k eller 70d til 100k meir. Ka vil dere anbefale? Korleis er rekkevidden på 70 konttra 85. Og korleis er 85 på vinterføre? Har ca 20mil til  hytta :-D

Hadde nettopp en nesten ny 70D loaner da min S85 fra oktober 2013 var på 60(66)k service. Ladenivået på 70D @80% var nøyaktig likt 85'en @75% (359 rated). Kalkulerer da at gammel 85 effektivt har ca 5kWt mer enn ny 70.
#4
Model S / Sv: Hva er ditt gjennomsnittforbruk så langt?
mandag 03. oktober 2016, klokken 21:38
170Wh/km i snitt over 68.000 km siden okt 2013. S85. Hovedsaklig vestlandskjøring og uten passasjerer. 19''. Det meste på Cyclone og Sottozero. Resten på standardfelger med Goodyear.
#5
Model S / Sv: Bergen - Nordfjord med Tesla model S
søndag 25. september 2016, klokken 20:08
Avhenger selvsagt mye av kjørestil og hvor varmt du må ha det i kupeen.
#6
Model S / Sv: Bergen - Nordfjord med Tesla model S
søndag 25. september 2016, klokken 19:59
Bergen til Eid bør gå greit, selv med vinterføre og minste batteripakke. Forbehold for ekstremforhold med kulde, snø og motvind. Lave fartsgrenser og fergekøer gir beskjedent forbruk. Med S85 har jeg klart helt fra Stavanger til Måløy uten å lade med pen kjøring på sommerstid. Viktig å ha lettrullende dekk (ikke Goodyear). Fra Sandane til Anda tar det ca 10 min. Lett å beregne. Sjelden man treffer fergen eksakt. Som regel 5-10 minutter dødtid som kan brukes til å lade i stedet for å vente på fergen. Aldri opplevt kø på Sandane SC.
#7
Model S / Sv: Forbruk
lørdag 13. februar 2016, klokken 17:31
Snittforbruk 171 Wh/km over 53k km fra okt 2013, dvs 3 vintersesonger og 2 somre. >95% kjørt med 19'' Sotto2 brukt som helårsdekk. Langkjøring, lave fartsgrenser og mildt klima gir lavt forbruk. Alltid forvarming om vinteren. Klima på resirkulasjon. 48-50 psi trykk. S85.
#8
Lading av Tesla / Sv: Hvilken rekkevidde får dere på 90% SOC?
søndag 08. november 2015, klokken 17:26
90% = 341 km (340-342). 25 mndr gammel bil. 48k km.

I likhet med det flere andre rapporterer falt det plutselig en gang i fjor, men har vært stabilt siden.
#9
Model S / Sv: High milage Teslaer?
søndag 08. november 2015, klokken 14:41
Dippen i høyre side av kurven (fra 100k km) mangler grunnlag i dataene og virker usannsynlig.
#10
Model S / Sv: Hva er ditt forbruk siden bilen var ny?
onsdag 23. september 2015, klokken 18:30
S85 oktober 2013. 46k km. 171Wh/km.
#11
Model S / Sv: Rekkevidde Model S - erfaringer fra virkeligheten
mandag 17. august 2015, klokken 19:03
Dragsug fra trafikken foran betyr også endel i høye hastigheter på flerfelts motorvei med tett trafikk.
#12
Lading av Tesla / Sv: Vampire Drain etter ferie
tirsdag 11. august 2015, klokken 19:40
Faller ofte kraftig første døgn når batteriet kjøles ned fra høy driftstemperatur til norsk "sommer"-temperatur.
#13
Sitat fra: Chrsag på mandag 10. august 2015, klokken 20:53
Så bra da! Metoden passer meg utmerket, men var i stuss på om det var like fornuftig. Mener du å kjøre med range mode på, eller kun lade den i range mode og ha den parkert slik?

Vi kan etter ovenstående debatt fortsatt konkludere med at din metode er utmerket.

*Energy save* (takk Leif1) kan du ha aktivert permanent hvis du vil spare batteriet for unødvendig passiv energy drain. Ca 1 kWh pr døgn høres ikke så mye ut, men hvis du regner på bilens levetid blir det en del. Ulempen er at du ikke alltid får kontakt via app og at det tar et øyeblikk før bilen våkner når du setter deg in.
#14
Din metode er utmerket for batterilevetiden og helt i tråd med anbefaling fra Tesla. Det skulle ikke bety noen forskjell på strømregningen om bilen er plugget inn eller ikke. Du sparer mye på å ha range mode aktivert. Da trekker den nærmere en kWh mindre pr døgn i vedlikeholdsstrøm.
#15
Model S / Sv: Kan man leve med en billig-Tesla?
søndag 09. august 2015, klokken 20:08
For meg er den store frunken verd mer enn 4WD ville vært.

Jeg har pianolakk og er godt fornøyd. Jeg har ikke opplevd noen av problemene som er nevnt ovenfor (refleks, riper). Den gang var forøvrig obeche og pianolakk samme pris.

Jeg har kjørt mye på Pirelli og kan si at de er gode her på Vestlandet året rundt. De er støysvake, har lav rullemotstand og er slitesterke.

Jeg har pano, men ville ikke valgt det igjen. Har ikke hatt behov for takstativ og har sjelden passasjerer bak som trenger den ekstra takhøyden (som var hovedargumentet for å kjøpe). Jeg har ikke hatt tekniske problem med taket, men det gir plagsom kuldestråling om vinteren.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA