CEE 7/7 takler både fransk og schuko.

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Griffel på onsdag 19. februar 2014, klokken 14:07
Artikkel i TU som beviser at ny energi ikke kommer fra kull men fra vær og vind:
http://www.tu.no/kraft/2014/02/19/dette-er-de-radende-verdensrekordene-i-fornybar-energi
Sitat
WWFs generalsekretær Nina Jensen: Vi vet at fornybare kilder som vind, vann, jordvarme og sol kan dekke hele verdens energibehov innen 2050.
Sitat fra: Skjervesbu på tirsdag 18. februar 2014, klokken 13:27
Borre i tak er helt vanlig ved montering av rails, gjorde dette på min bil. Har aldri hørt om biler med lekkasje ifbm dette.
Er vel mye som tyder på at det gir mindre problemer enn takluka, ref dugg, vann som renner inn, knirk etc.
Sitat fra: cra på fredag 14. februar 2014, klokken 10:08Sitat fra: eledille på fredag 14. februar 2014, klokken 00:03
Elektromotoren er uhyre effektiv ved høy belastning og middels til høyt turtall (95 %) og faller til bare svært effektiv ved lav belastning (85 %)
![]()
Konge!
Sitat fra: Griffel på torsdag 13. februar 2014, klokken 22:36
Det som stadig gjør denne diskusjonen så vanskelig er dette med gjennomssnitts hastighet. Ja om du kjører i 80km/t og reduserer farten til 60km/t gjennom svingen og der etter øker til 80km/t går forbruket nedforbruket går ned på grunn av de nevente årsaker i tillegg til redusert luftmotstand i svingen. Men samtidig har gjennomsnitts hastigheten blitt redusert til litt under 80. Dersom en istedet hadde gjennomført hele turen med denne litt reduserte hastigheten ville forbruket også blitt lavere. Men kjenner en veien og tenker litt fram og kjører slik at en ruller istedet for å bremse er det lurt. Altså lav hastighet før en nedoverbakke slik at en slipper å bremse kan være lurt, dersom denne lavere hastighetn er et resultat av rulling.
Sitat fra: Lanber på torsdag 13. februar 2014, klokken 10:07
Effekten av dette er langt større på biler med forbrenningsmotor da de pr definisjon går billigere på lavt pådrag enn høgt og de sliter med lav virkingsgrad og uten mulighet til regenering.