Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Håkon77

#1
De bor i byen med Norges største og beste kollektivtilbud. De får benytte seg av det da? De har hatt null sympati med oss som har klaget på bomprisene i åresvis. Vi har jo bare kunnet flytte eller finne oss ett annet sted å jobbe. Nå kan de flytte sjæl. :)
#2
Forøvrig er jeg skeptisk til hvor effektiv denne blir. Grunnmodellen veier 1900kg, med 50kwt batteri. Da kan man ikke bare skylde på stort og tungt batteri
#3
Man kan altså ikke få det store batteriet uten awd og man kan ikke få de mindre batteriene med awd? Bygget den lille og med vinterdekk og varmepumpe ble det 350K.
#4
Kia Soul EV / Sv: e-Soul og ny motor?
tirsdag 01. oktober 2024, klokken 09:44
Var noen motorbytter på Hyundai Kona de første to årene. Ble bra etterpå så tyder vel på en produksjonsfeil. Ellers er jeg uenig i at batteripakken er det skumleste. Den er tross alt dekket av garanti i 8år. Værre er det med ombordlader, varmepumpe og frontsensorer og annet dill.
#5
EV 3 / Sv: EV3
søndag 29. september 2024, klokken 21:15
Fikk melding fra selger for ikke så lenge siden, men jeg opplyste at jeg synes den var for dyr og at jeg ville vente bla for å se hva Skoda skal ha for sin Elroq. Selger mente prisen var helt riktig og det var den tilbakemeldingen hen hadde fått fra alle andre. Jeg ble dessuten minnet om at Kia var bedre enn de andre på å nå wltp, også på vinteren. Nå vet ikke jeg helt med Skoda da de både har gjort det bra og dårlig på rekkeviddetesten i Motor, men det ser da ut til at Kia, på de nyere modellene har ett helt gjennomsnittlig rekkeviddetap vinterstid.
#6
LeafSpy / Sv: LEAFSPY - her kan du dele dine resultater
søndag 22. september 2024, klokken 18:48
Forsøkte leaf spy lite i dag. Fikk opp varsel om at den kanskje ikke støttet Android versjonen i telefonen, men det så ut til å virke likevel.
#7
EV 3 / Sv: EV3
torsdag 19. september 2024, klokken 22:42
For min del bør den ned 40K. Selv om jeg da måttet ofre noe utstyr og fått den i active utstyrsgrad. Trenger å dra henger sporadisk så må ha stort batteri. Nå sitter jeg på gjerdet og venter på prisene på skoda elroc
#8
Kia Niro EV / Sv: Nye E-Niro mot gammel modell?
tirsdag 17. september 2024, klokken 22:00
Nei. Var nok ikke det.
#9
Kia Niro EV / Sv: Nye E-Niro mot gammel modell?
tirsdag 17. september 2024, klokken 19:53
På Facebook var det en som klaget over at nye niro går vesentlig kortere en gammel niro. Kan det stemme?
#10
EV 3 / Sv: EV3
tirsdag 17. september 2024, klokken 10:23
Det er mye annet spennende i samme prisklasse. Scenic, Tmy, Explorer og sikkert fler. Til 20K mer får man TMY med awd og nesten like god rekkevidde pluss mer plass og mer på hengerfeste.
#11
EV 3 / Sv: EV3
tirsdag 17. september 2024, klokken 10:01
Er det helt feil av meg å synes den i LR utgave ble for dyr? At den burde startet på 395 og ikke 430?
#12
EV 3 / Sv: EV3
fredag 13. september 2024, klokken 15:50
Denne har jeg ventet på. Men nå når jeg hørte den kommer som awd året etter så ble det litt fristende å vente. Det blir vel en prisøkning på 30K, men det vil det vel være verd om ikke bagasjerommet blir lidende
#13
Explorer / Sv: Ford Explorer
søndag 04. august 2024, klokken 22:57
Sitat fra: Daniel_0007 på tirsdag 26. mars 2024, klokken 11:37Da er prisene ute, starter på 449 for rwd og 478 for awd. latterlig at de skal ha 13 000 for varmepumpe som er ganske standard på biler som selges her selv på premium er varmepumpe ekstra.

https://www.ford.no/biler/helelektriske-explorer#models
Men når jeg ser på vintertesten til motor så gjør ikke mg zs long range det dårlig og den har vel ikke varmepumpe. Og når disse pumpene feiler så koster de skjorta. Om man skal ha bilen lenger enn garantien rekker så kan det vel være lønnsomt å ofre bittelitt rekkevidde om vinteren?
#14
Kjøpe elbil? / Sv: Nytt bilkjøp, valgets kvaler
tirsdag 30. juli 2024, klokken 16:58
Da var prisene på Kia EV3 ute i england. 506000kr for 81,4kwt versjonen. Da snakker vi fort 550k for bilen ferdig med hengerfeste og vinterdekk. Da blir den for dyr. Vi fikk kjørt 3mil med MG ze i dag og både kone og barn likte den. Jeg satt veldig godt i den og hadde egentlig ikke noe å utsette på den. Utdatert interiør og mye plast og ikke det største bagasjerommet. Satt også i scenic og nye Kona. Følte ikke de var noe bedre på sittekomfort eller bagasjerom. Og alle er smale for tre i baksetet.
#15
Kjøpe elbil? / Sv: Nytt bilkjøp, valgets kvaler
tirsdag 30. juli 2024, klokken 12:13
Høy nybilpris og usikker restverdi er det som ødelegger regnearket. Jeg kom frem til at med min nåværende jobbsituasjon vil besparelsen på drivstoff og bomring bli på rundt 70000kr over 5år. Fordelene med brukt er mye mindre lån og en Toyota kan man si er avskrevet og kan kastes etter 15år. En elbil er jeg usikker på hvordan er å eie etter garantiutløp. Noe penger kan man spare på feks Tesla sin service policy. En nabo som byttet fra Lexus til tesla, han kjører langt, sparer 15000kr i året bare på service og langt mer i drivstoff. Jo lenger man kjører pr år jo mer går det i favør av elbil. Da skal vi dra og se på MG. Er faktisk litt spent. Stikker innom en sjappe og ser på tm3 også så kona for sett. Men jeg tror manglende blinklys og brytere for varme er no go for henne.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA