Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - flemmz

#1
Jeg har ikke vært så aktiv på forum, så jeg har glemt å svare. Men for å holde tråden noenlunde oppdatert svarer jeg litt her alikevel. Vanlige feil på micro-vett som jeg har erfart.
-12V batteriet er viktigt for at resten av elektronikken skal fungere, pass på at dette er bra.
-Sjekk at ac til dc konverteren fungerer
-Dårlige koblinger mellom batteriene og bms. (alle koblinger må kontrolleres generelt)
-Bilen har noe rart feilmeldingssystem... det er ett canbus filter som oversetter samt skiller mellom bilens orginale canbus system og micro-vett sin ombygging. Derfor gir ikke disse feilkodene som du får i dashbordet noen direkte mening mer generell feilkode. Dette filteret eller skillesystemet er en hvit boks under rattet. Der finner du også 2stk db9/rs232 kontakter. en for bms og en for inverteren.

diyelectriccar.com sitt forum finner en flere tråder som tar feilene mer omfattende. Der finner du også noen som du kan ta kontakt med for rep av bilen.

#2
Model S / X Front på model S...
onsdag 12. april 2017, klokken 23:13
Jeg lurer på om det er noen som kjenner til om det er samme innfestning på model X front som på 2014 model s, og har noen tips om tillpasning eller andre uforutsette problemer som gjør dette til mission impossible?

Etter mine øyne så kunne dette gjort underverker med utseende på bilen samt få litt mer bakkekontakt slik at den er perfekt lav  :D
Sammen med noen revo skjørt, litt ombygging av nødstrømstilkobling etc så hadde jeg vært en glad tesla eier.



#3
Model S / Sv: Utvidelse av lydanlegg fra gronnemil.no
torsdag 20. oktober 2016, klokken 17:37
Jeg er også interessert i erfaring på et slikt ferdigsett. Det er gode produkter ifølge tester. Men kommenterer tesla noe når de ser slike installasjoner?
#4
Model S / Sv: Effektendring etter oppdatering greit?
torsdag 20. oktober 2016, klokken 12:10
hadde bilen min vært en modell som var annonsert med 385hk så hadde jeg ikke tatt opp spørsmålet om det er greit å klage, for da hadde det vært endel av kjøpet. Men jeg tar ikke igjen at min bil var annonsert med antall hk noen steder i avtalen vår. Men den har frem til oppdateringen kommet over 240kw på måleren, men det er bare å glemme nå. Men jeg kan ikke se jeg har noen rettigheter annet enn at det er irriterende. Det vil jo komme frem på loggen til inverteren om den har logg som viser max currentdraw eller noe slikt at den har gitt mye mer før.
#5
Model S / Effektendring 60kw etter oppdatering
torsdag 20. oktober 2016, klokken 11:14
Jeg har irritert meg over at bilen min går dårligere nå enn når den var ny. Jeg kjøpte en loaner i februar 2015. 60KW.

Men min var nok 385 når jeg fikk den ser jeg i etterkant. Den gikk veldig likt som en annen 85 opptil 120kmt som vi testet og 0-100 målt til mellom 5,5-6 og jeg kom opp til 107kmt mellom 2 gitte punkt. Jeg tror det var etter 7.0 at bilen mistet sine krefter samt at den ikke kom opp i samme ampere nivå som tidligere på måleren. følte bilen var litt slappere. Men så nå at forskjellen mellom s85 og min er stor og jeg måler 0-100 på 6,5 sekunder. og når ikke 107kmt mellom punktene jeg gjorde før.
Jeg vet jo at 60kw ble annonsert med 385hk når jeg kjøpte bilen. Og det står ikke noe om hk i kjøpsavtalen.

Bilen er produsert sept 2014

Er det helt tullete å spør om jeg kan få kreftene tilbake?

Er det noen andre som har opplevd lignende?


#6
Har du fått ordnet dette? vanlig feilmelding... Har noen steg i tilfellet
#7
Model S / Sv: Bruktbilpris på Tesla
torsdag 19. februar 2015, klokken 23:39
@petersv
Min bil har ikke radar/autopilot
#8
Model S / Sv: Bruktbilpris på Tesla
torsdag 19. februar 2015, klokken 20:29
Jeg har kjøpt en "loaner" fra drammen 2014 7000km. Strøken. Sort,skinn,bakovervendte seter,tech,lyspakke,superlader,vinterpakke,vinterdekk,hattehylle, for 447tkr. Fra Tesla med nybilgaranti og flott overlevering.(bærer navnet hellbound og har delt personlighet da den viser s85 i displayet så den har nok kommet fra et hardt miljø..)

85 modellen lå ca 80tkr høyere i pris på tesla med panotak.fra tesla med lav km.

Alternativet fra bruktmarkedet på finn var en 85 2014 (reg.januar) 32tkm med samme utstyr som min men lydpakke samt parkeringssensor den kunne jeg kjøpe for 450tkr står i ca 520tkr.
Dette min oppdatering fra førstehåndserfaring på bruktbilprisen.

For meg var dette en flott mulighet å kjøpe meg en underholdende bil til en forholdsvis rimelig pris med tanke på finansiering og driftskostnader når jeg går fra samme størrelse bensinsluker.
#9
Model S / Sv: Viser s60 og s85 I display etter humør
torsdag 19. februar 2015, klokken 16:44
Den har 85 i 4-5 dager. og skiftet til 60 igår. Er bare en filleting men morsomt om det kommer tilbake igjen. Når den vokser til så sitter jeg sikkert igjen med en p85d tenker jeg.
#10
Model S / Viser s60 og s85 I display etter humør
torsdag 19. februar 2015, klokken 12:09
Fikk min testa for en liten uke siden. Det er en 60 versjon. Produsert aug 2014. Men Før en starter bilen med bremsen så viser bilen 60 og 85 om hverandre.  Er dette noe grunn til? Hadde jo Vært flott om den blir en større modell for hver uke da... 8)
#11
Hva var egentlig løsningen på problemet ditt?
Fikk selv ladeproblemer med fiorinoen vår på fredagen, pipelyd og feilmelding a07. på laderen.
Kommer også opp fuel cutoff.
Noen som kjenner til om hvordan en kobler til diagnose eller obd-II?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA