Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Jimmern

#1
Hei Alle -

Vil bare informere at turen Oslo-Granvin og tilbake igjen gikk helt utmerket fint!

Jeg var litt ekstra forsiktig på vei over og ladet 5 ganger for sikkerhets skyld (hadde bilen fult av unger og diverse), men på vei tilbake klarte jeg meg med bare 3 ladinger.

Oslo eller Sandvika til Flå gikk utmerket. Fullladet i Sandvika og hadde 30% igjen i Flå. Dropper den ekstra-ladingen neste gangen og kjører rett hjemmeifra. Alle de andre strekninger gikk helt fint. Jeg var mest bekymret for Eidfjord-Geilo på vei tilbake, men ladet til 93% i Eidfjord og hadde 30% igjen når jeg ankom Geilo. Kjørte med AC på alle de andre strekninger.

Traff en til elbilist på vei fra Oslo til Bergen et par ganger ved ladestasjoner, men det ble ikke mye venting. Alle stasjonene fungerte som de skulle.

Det blir nok El-bil til hytte flere ganger, og kanskje også i vinter.

#2
Leaf 2010-2017 / Sv: Innkalling til Nissan, noen andre ?
søndag 06. juli 2014, klokken 19:50
Jeg fikk ikke inkalling, men når jeg tok bilen inn for dekkskifte fikk jeg beskjed at den skulle få en oppdradering av programvare hos BNH.

Jeg fikk problem med kortslutning av varmeapparat i vinter, noe som BNH rettet. Fikk ikke beskjed da om at det var noe oppgradering på gang.

Håper det er rettet opp nå.

#3
Noen som har utført denne turen i den andre retningen - Oslo - Bergen? 

Jeg planlegger tur Oslo-Granvin neste uke med 2 voksne + 3 barn + bagasje i Leafen (2013 modell). Fra mine beregninger og kontroll på Google og Jurrassictest så er vel strekningen fra min hus i Oslo - Flå den verste delen. Fordi jeg begynner litt øst i Oslo lurer jeg om jeg må stoppe i Sandvika og lade fram til 100% der for å komme meg til hurtiglading i Flå... Jurrassictest viser 10% igjen fra Sandvika til Flå, så det går, kanskje, greit?

En litt kjedelig start på turen. Om hurtigladeren i Hønefoss var online så hadde det vært klart bedre.

Noen som har kommet fra Oslo - Flå uten problemer?


#4
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Ladestasjon kiwi rødberg
søndag 06. juli 2014, klokken 17:14
Med andre ord er dette en "semi-hurtig" lader, og du må ha en Type2 overgangskabel... Da lader bilen ca. 2x fortere enn med vanlig 16A lader. JA?

Jeg planlegger en tur fra Oslo til Granvin og satser på en liten påfyll her for å sikre at jeg kommer fra Kongsberg til Geilo.

Står også at det er tilgjengelig med ladenøkkel - regner med at dette er det samme som Oslo ladenøkler?

#5
Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy / Kangoo 5 seter til salg - OSLO
mandag 16. desember 2013, klokken 14:40
Hei -

Jeg selger min godt brukt Kangoo 5 seter fra 2002 pga overgang til ny Leaf. Jeg savner takhøyde og bagasjeplass allerede! Bra familie/bruksbil til bybruk.

Bilen har vært min siden 2009 og har fått alle nødvendig service fra Valdas (nå Elbilmek). Han har forbedret batteritilkoblingen og vinterpakken som Valdas installerer.

8 stk "ny" batterier for ca. 12 måneder siden, noe som økt range til litt over 60km i sommerhalvåret.

Byttet bremseklosser mm. alle 4 hjul i vår.

Inkluderer bra Sommer / vinterdekk på felg

Subwoofer (frakoblet, men fungerer - det var der når jeg kjøpte det!)

Har kjørt ca 40.000km

Noen dunker og skraper på malingen (behov for en god polering)

Bak høyre lykt er delvis knust, men fungerer.


Bilen er vel som man forventer av denne modellen for både godt og vondt.


Bud Mottas - send epost til jimmern@mac.com




© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA