Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Knut Øygard

#1
Model 3 / Sv: Gratis Supercharging for Model 3?
søndag 03. april 2016, klokken 19:40
Jeg tror ikke det blir gratis, men er usikker på hvordan betalingsmekanismen blir. Enten forhåndsbetaling for hele bilens levetid, betaling pr år, betaling hver hang man lader eller kombinasjoner av disse. Kan f. eks bli første år inkludert i prisen på bilen, deretter pr kWh eller minutt...
#2
Model S / Sv: Knakk deksel til takgrind-fester.. Dyrt?
torsdag 05. mars 2015, klokken 21:22
Har knekt en som jeg fikk bytta på første service. Nå har en til knekt. Elendig patent. Den første tror jeg knakk av å bli høytrykksspylt. Den andre var bare knekt en dag jeg skulle sette på takstativ. Vet ikke hvordan det skjedde...
#3
Tesla i media / Sv: Tesla i norske medier
fredag 16. januar 2015, klokken 08:14
http://www.nrk.no/buskerud/elbiler-kan-sprenge-nettet-1.12145798

Her er det noen som har laga en sak om noe de virkelig ikke har peiling på!
"Elbiler kan sprenge nettet" - en påstand basert på at elbilister installerer hurtiglader hjemme. Det tilbakeviser elbilforeningen i artikkelen, men forfatteren bryr seg ikke med å endre konklusjonen sin av den grunn...
#4
Model S / Sv: Elektrisk innfellbare sidespeil
lørdag 20. desember 2014, klokken 16:21
Don't fix it if it aint broken. Jeg valgte å takke nei til elektrisk innfellbare speil. Jeg bytter speil hvis jeg ødelegger et. Jeg tror ikke risikoen for å knuse speil reduseres så mye at det er verdt 5000 kr...
#5
Sitat fra: Veggen på tirsdag 02. desember 2014, klokken 13:12
Er det boliger rett bak laderne jeg ser der?
Det bråker endel fra viftene på ladeskapene og de lysende tesla logoene er vel heller ikke ønskeutsikten for folk flest vil jeg tro.
Spørs om det ikke blir noen Tesla hatende naboer her snart...

Naboene kan vel enten velge å bli teslahatere eller å bestille seg bil selv. Hadde ikke vært feil å ha en supercharger utenfor stuedøra:-)
#6
Bestilling og levering / Sv: Endringer i konfigurator
torsdag 06. november 2014, klokken 11:14
Jeg har brun:-)
Veldig fornøyd med den fargen.
Nå blir brun en av de originale fargene som ikke er tilgjengelige lenger og verdien av bilen vil selvfølgelig skyte i været. Eller ikke?
#7
Lading av Tesla / Sv: Tesla superchargers - ønsker og forslag
søndag 26. oktober 2014, klokken 21:18
Da jeg bestilte Teslaen for 2 år siden håpte jeg å kunne komme meg rundt i Sør-Norge med en kombinasjon av superladere, CHAdeMO og god tid. Jeg hadde et håp om 10 superladere i Sør-Norge. Jeg hadde ikke drømt om at de ville bygge ut så mange ladere så fort!

Men man blir fort godt vant og nå håper jeg på noen flere prikker på 2016-kartet slik at jeg kan ta bilen når jeg skal besøke familie i Kirkenes. Det var helt utenkelig for meg for 2 år siden.

Jeg er mektig imponert over Tesla som bare ruller ut gratis superladere der de trengs mest mens andre utbyggere leter etter kronglete dyre betalingsløsninger, søker enova, bygger usammenhengende og der ladestasjonene trengs minst.
#8
Model S / Sv: TMS Android/ios App
tirsdag 21. oktober 2014, klokken 18:41
Sitat fra: NegativeElectrode på mandag 20. oktober 2014, klokken 20:40
Sitat fra: Knut Øygard på mandag 20. oktober 2014, klokken 20:29
(...)

Jeg skal levere bilen for å bytte drive unit i morgen. Skal spørre Tesla om dette da... (ikke fordi jeg forventer noe godt svar
svar men for å bemerke at her er det noe som bør ordnes opp i)
Poster du svaret her? Er interessert i samme, selv om jeg gjetter på at det har med sikkerhetsnivå. Nyere iPhone (5s og nyere) har fingeravteykkleser.

Jeg viste han som gikk gjennom servicepunktene med meg forskjellen på iPhoneapoen og androidappen og spurte hvorfor androidappen manglet funksjoner. Det visste han ikke noe om og henviste til "sales" som ikke hadde åpnet ennå i morges. Han var enig i at det ikke burde være så vanskelig å lage apper med alle funksjoner til begge platformer.
#9
Model S / Sv: TMS Android/ios App
mandag 20. oktober 2014, klokken 21:29
Jeg skal poste her hvis jeg får noe nyttig info om androidappen hos Tesla i morgen. (nå er erfaringen min at informasjon vanligvis er tilgjengelig her inne før Teslaansatte har den, men vi får se...:-)
#10
Model S / Sv: TMS Android/ios App
mandag 20. oktober 2014, klokken 20:29
Hei folkens!
Jeg bytta fra iPhone til Android telefon i dag. Hadde ikke fått med meg at Androidappen var dårligere enn iPhoneappen, men ser jo det noen poster opp her...
Jeg får ikke se og endre charge limit fritt og jeg får ikke pushvarsler i androidappen. Er litt skuffet over det.

Noen som vet hvorfor det er sånn? Og om det blir noen endring på det?

Jeg skal levere bilen for å bytte drive unit i morgen. Skal spørre Tesla om dette da... (ikke fordi jeg forventer noe godt svar
svar men for å bemerke at her er det noe som bør ordnes opp i)
#11
Model S / Sv: Tesla'n som arbeidsjern ?
torsdag 18. september 2014, klokken 16:31
Hvis noen lurte så går en 200x90 rammemadrass fra IKEA akkurat inn, men setene må skyves nesten helt fram, så ikke planlegg lange turer:-)
#12
Lading av Tesla / Sv: Eneldrive.it Lading i Italia
mandag 15. september 2014, klokken 20:44
Sitat fra: fredag på mandag 15. september 2014, klokken 16:50
Sitat fra: Knut Øygard på søndag 14. september 2014, klokken 17:12
Hei,
Jeg vurderer en tur til Italia(Terracina sør dor Roma) i starten av oktober.
Fra siste SC (Dorno ved Milano) til Terracina er det nesten 700 km. Det betyr minst en lading på veien.
Fant ut at Enel har et type2-nettverk der man må ha ladekort for å få tilgang. Men jeg har ikke klart å finne ladehastigheten på disse. Er det noen her som ha erfaring med dette nettverket?
1: hvordan får jeg tak i ladekort?
2: ladehastighet
3: utfordringer, tips og triks

Har ikke prøvd å skaffe meg Enel-kortet selv, men ta en titt på:

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/12144-Italy/page12?p=736842&viewfull=1#post736842

Såvidt jeg vet er alle ladestasjonene til Enel 22kW. Du kan evt dobbeltsjekke de ladestasjonene du har tenkt til å bruke på feks chargemap.com, som ikke nødvendigvis er korrekt, men...

Takk for tipset! Der var det mye nyttig informasjon. Jeg fant også en PDF med spec'en på enel-laderne. Selv om det var på italiensk fant jeg 3x32A og 22 kW og det virker jo lovende.
#13
Model S / Sv: SW v.6.0
mandag 15. september 2014, klokken 15:50
Sitat fra: espenf på mandag 15. september 2014, klokken 13:16
Vet ikke om det er "common knowledge", men tidlige biler som hadde 12 V problemer blir holdt igjen på versjon 5.9 til 12 V batteriet er byttet. Fikk vite dette i dag når jeg klaget på problemer med skjerm/3g/gps. Fikk time til bytte av batteri + oppgradering den 30. sept.

Javel?
Jeg hadde mange dype utladinger av 12V-batteriet i starten(fikk bilen i slutten av sept 2013). Aldri helt dødt men ofte "12V battery Power low"-melding. Jeg ba dem sjekke helsa på 12V-batteriet spesielt på service i sommer. Svaret jeg fikk var at sjekk av batteri var standardpunkt i servicelista, så de skrev ikke opp dette som eget punkt. Det ble heller ikke byttet.
#14
Lading av Tesla / Sv: Eneldrive.it Lading i Italia
søndag 14. september 2014, klokken 17:12
Hei,
Jeg vurderer en tur til Italia(Terracina sør dor Roma) i starten av oktober.
Fra siste SC (Dorno ved Milano) til Terracina er det nesten 700 km. Det betyr minst en lading på veien.
Fant ut at Enel har et type2-nettverk der man må ha ladekort for å få tilgang. Men jeg har ikke klart å finne ladehastigheten på disse. Er det noen her som ha erfaring med dette nettverket?
1: hvordan får jeg tak i ladekort?
2: ladehastighet
3: utfordringer, tips og triks
#15
Tesla i media / Sv: Tesla i norske medier
søndag 07. september 2014, klokken 22:21
http://nrk.no/viten/_-elbilstotten-er-galskapspolitikk-1.11916698

Svakt av NRK å la en slik sak toppe nettsiden. Den jevne leser sluker poengene i artikkelen og ser ikke at tallene er basert på 100% kullkraft og 5 år gamle tall.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA