Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - BjørnP85

#1
Model S / Sv: Ny bil? Vurder å legge klar folie langs sidene!
onsdag 21. desember 2016, klokken 11:16
Helfolierte Model S P85 i 2013 - solgte bil til Nederland for noen dager siden.  Ikke en eneste skade eller steinsprut på bil. Front var dekket med dobbel folie. Det kostet en del kroner med folie, men har hatt et svært enkelt renhold av bilen - kun polering i døråpninger og på lister. Hadde ikke feil på folie - ingen plasser det løsnet. Kommer til å helfoliere ny bil også.
#2
Model S / Sv: Reiserute hjem fra Kroatia?
tirsdag 02. august 2016, klokken 20:15
Planen var å reise til Kroatia i sommer - nærmere bestemt Split.  Kjørte fra Trondheim 20.7 til Malmø.  Deretter Malmø-Gedser-Rostock-Berlin 21.7.  Var heldig med fergen i Rostock og slapp venting(hadde ikke forhåndsbestilt).  22.7 tok vi en kort etappe fra Berlin til Salzburg.  23.7 Salzburg - Trieste via Slovenia - fungerte helt perfekt.  Fra ladestasjon i Villach(Østerike) trodde vi at vi var på raskeste vei til Ljubliana, men oppdaget at vi var sendt på en helt annen vei.  Dette var Trollstigen x 10, men du verden for en flott opplevelse.  Før Trieste ladet vi i Kozina (Slovenia). Vi ombestemte oss - reiste ikke til Kroatia, men til Lido Di Jesolo fire mil nord for Venezia.  Bilen ble parkert ved hotellet og strandlivet varte fra 24 - 29.7. 29.7 startet hjemturen - Venezia, Verona, Gardasjøen, Innsbruck, Munchen, Leipzig, Bispingen, Shleswig - deretter opp i Danmark og over til København, Malmø og videre inn i Norge med endestasjon Trondheim.

Vi planla turen utelukkende ut fra superladere og det fungerte helt utmerket.   Tok ikke med eget ladearsenal da vi utelukkende skulle til en endestasjon ikke langt fra en superlader.  Turen gikk knirkefritt - manglet 20 km på 6000 km.
#3
Model S / Sv: Kjøper du S nå eller venter på model 3?
fredag 03. juni 2016, klokken 01:11
Har Model S og reserverte Model 3 for et par dager siden. Ble lei av å lete på finn etter bil nr. 2 når leasingbil skal leveres.  Leaser bil nr. 2 videre til Model 3 kommer.
#4
Model S / Sv: Ingen feil/problemer
lørdag 02. januar 2016, klokken 15:54
Ingen feil mangler som har hindret meg fra å kjøre bilen siden jeg fikk den. Har ettermontert innfellbare speil etter et godt tilbud fra Tesla når jeg hadde den på service. Det er noe ventetid på verksted, men har vel inntrykk av at eiere får bistand om bilen ikke går.  Det går helt greit å kjøre bilen med små feil som ikke går på sikkerheten.  Har kun hatt service på bilen og har bestilt dette i god tid - satser på å ha den inn en gang i året i fortsettelsen.
#5
Model S / Sv: Fornøyde eiere - Mye problemer?
lørdag 27. juni 2015, klokken 01:20
Fikk utlevert bil i november 2013.  Vurderte å selge bilen to mnd før det ble annonsert Dual Drive for å kjøpe en ny med bakhjulsdrift da bruktprisene var helt utopiske.  Ble ikke aktuelt å selge da jeg var veldig godt fornøyd med min bil - ingen problemer.  Har nå fått den klassiske med dugg i venstre baklykt.  Ryggelys har det vært dugg i hele tiden, men anser ikke dette som noe problem - bilen går jo allikevel. I tillegg har jeg oppdaget at det kommer inn vann i bakluka - det drypper vann samt at det kommer vann inn ved låsen til bakluka.  Har bestilt utbedring på dette - noe ventetid (27.7.15), men bilen går som en klokke.  Regner med at reklamasjonstiden på fem år skal fange opp det som kommer - ikke bekymret.  Har nå passert 40000 km.
#6
Model S / Sv: Foliering i Trondheim!?
lørdag 18. oktober 2014, klokken 10:22
Har brukt Bilreklame - intet å utsette på kvaliteten.  Hadde folie som løsnet på et speil - dette ble byttet og fikset.  Super service.
#7
Tesla holder ord!  De har hele tiden sagt at prisene skal ned med økt volum. Var fullstendig klar over dette da jeg fikk bilen i 2013. Bil er en bruksgjenstand og et dårlig investeringsobjekt, men det har vært hyggelig å kjøre forbi alle bensinstasjoner i ett år. I tillegg til at det ikke har vært en eneste feil med bilen.

Kjempeflott at de kommer med firehulsdrift - jeg har ikke behov for det.  Min svoger har sverget at han ikke kunne kjøpe Tesla da han var "avhengig" av firehulsdrift - bestilte bil på lørdag.

Jeg akter å beholde en problemfri bil til jeg får lyst på en nyere Tesla uten firehjulsdrift.  Det er helt uaktuelt med ny fossilbil. På Finn.no er det indikasjon på at flere kan tenke seg noe nytt - det blir nok et mellomlegg!
#8
Model S / Sv: Foliering
onsdag 06. august 2014, klokken 23:47
Folierte bil i februar/mars.  Oppdaget at folie på panseret hadde en fargenyanse etter kort tid.  Kjørte innom Bilreklame i Trondheim og viste frem "funnet".  Ingen problemer - avtalte at jeg skulle komme innom i løpet av sommeren.  Etter noe tid løsnet folien på ett sidespeil.

Var innom Bilreklame i dag tidlig - avtalte at jeg skulle komme innom klokken ett.  Møtt opp til avtalt tid og tre karer folierte et ekstra lag med folie på panseret og byttet på sidespeil.  Bilen klar i løpet av 30 minutter.  Super service.
#9
Model S / Sv: Bakdekk slitt ut etter 50 dager, 4000 km.
onsdag 06. august 2014, klokken 22:58
Monterte orginale 19" dekk på Polar Izar på 8500 km - har nå kjørt 18600.  Minimal slitasje på dekk til nå.  Dekk bakk er slitt mer på innsiden - vurderete å bytte de med dekk foran.  Dette utgår da jeg har kjøpt et helt nytt sett med Godyear Eagle RSA 2 fra en som hadde gått for 20".  Kan hende jeg bytter posisjon på bakhjul for å motvirke "trapping" som alle dekk får. Ser ut som om dekk bak slites fortere enn framdekk - ser da for meg at jeg kan skifte kun en aksling for hver sesong.

Sist helg var det en tur fra Trondheim til Larvik med overnatting på Farris Bad hvor det var lading i kjeller på hotellet.  Uten at jeg var klar over det så hadde Tesla stand på hotellet - "Fully Charged".  Snittforbruk på turen ble fine 165 wh pr km. Med lader i Drammen kom jeg frem til Larvik med god rekkevidde.  Med lading på hotellet var det fulladet bil neste dag. I utganspunktet hadde jeg klart meg med fulladet bil på Lillehammer.  Ser frem til at riksvei 3 får hurtiglader - Gudbrandsdalen er fin, men det er mye hastighetsbegrensninger på strekningen.
#10
Model S / Sv: Vis frem dine sommerhjul (Bilder)
onsdag 14. mai 2014, klokken 21:10
Polar 19" med de originale dekk.  Støysvake og god kjørekomfort
#11
Model S / Sv: Foliering
søndag 16. mars 2014, klokken 00:09
Oppdaget en liten farveforskjell helt fremme på panseret i folien.  Reiste inn til Bilreklame i Trondheim.  Sjefen antydet at folien kunne vært strekt/varmet for mye.  Har avtalt at jeg skal inn i mai og få lagt ny på panser.  Spurte om det var mulig å legge folie på folie.  Det var fullt mulig - da blir det dobbel beskyttelse på panseret og bedre beskyttelse mot steinsprut.
#12
Klarte ved egen hjelp å knekke ett feste til platen bak i forbindelse med at jeg skulle av med skiltet.  Kjørte bare inn til Tesla i Trondheim som skiftet med en gang.  Har ikke skader/sprekker på skiltholder til nå.  Tesla Trondheim fremstår som svært serviceinnstilt!
#13
Model S / Sv: Nose cone - i forskjellige utgaver..
tirsdag 04. mars 2014, klokken 00:47
Min variant 8)
#14
Model S / Sv: Skrytebilder! :)
fredag 28. februar 2014, klokken 17:48
Sitat fra: erot på fredag 28. februar 2014, klokken 01:35
Stilig! Men de glemte å ta dørhåndtakene...  ;)
Fint med krom!  Derfor ble ikke dørhåndtak foliert.
#15
Model S / Sv: Foliering
torsdag 27. februar 2014, klokken 22:25
Ser ut til å være helt perfekt.  De har tross alt holdt på med slikt siden 1983 8)
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA