Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - aurba

#1
Elbiler i media / Sv: Kreativ løsning i kollektivfeltet!
onsdag 03. mai 2017, klokken 00:11
Sitat fra: AppleKnocker på tirsdag 02. mai 2017, klokken 22:11
Hvordan hadde det blitt i en Tesla om dokka var sjåfør og neket satt i passasjersetet med autopilot aktivert? Måtte kanskje nudge rattet innimellom.
Det er jo ikke krav om sjåfør i kollektivfeltet, bare passasjer....
:o    :D :D :D
#2
Sitat fra: toom på søndag 16. april 2017, klokken 19:30
And another hurray.
It works!!!
I jumped the cables and tried without re connection of the alarm unit and I could move the Think again.
Now I have to get all the loose arts together.
The question remains if   can remove the complete alarm system.
Do I disable other important functions than the alarm by removing the alarm system?
Thanks for the very useful help!!!!!!!!!!!
Thomas

I belive so!
If you have any issues please look at the Think wiring diagram and Installation manual in the link below to see how it is connected to the rest of the system:
http://www.aspenberg.no/think/600dpi_koblingsskjema.pdf
http://www.net-import.dk/images/DEFA%20800%20serie%20installations%20manual.pdf
#3
Sitat fra: toom på søndag 16. april 2017, klokken 18:37
Hurray,

I do have one more ignorant question if i may.
Do I have to reconnect the alarm unit after i installed jumpers between pin 1,2 and 3,4?



Seems like you already have the answear, but anyway:

No, by installing the jumpers the alarm should be disconnected from the start inhibit function that avoid starting the car by the alarm
#4
Hi Thomas, here is the description on how I remember it. More than 15 year since I worked with this issue.

1. How to locate the alarm system?
The connector for the alarm system are located in top/front of the heater assembly underneath the dashboard.
It is on the harness branch that ends up at the inertia switch that is locatet on the right A-post. To find the connector for the alarm system just follow this branch, first you have a takeout to heated screen and the next is a white 6 position AMP faston connector.


2. What needs to be disassembled to get to the alarm system?
If you are an acrobat I think you are able to reach it without taking apart anything

3. how can I bypass the alarm system?
To bypass the system you need to make 2 short jumpers.
Disconnect 6 pin connector and mount the jumpers according to the following.
One should be connected between pin 1 and 2, the wires should be brown and the other should be connected between pin 3 and 4, blue respective white wire.


For more information please check the schematic on elbilwiki. The pin 1 and 2 is on page 7 "Startsperre Relé A", pin 3 and 4 is on page 5 "Startsperre Relé B"
http://www.aspenberg.no/think/600dpi_koblingsskjema.pdf

Good luck

#5
Sitat fra: Go-carter på mandag 20. mars 2017, klokken 07:47
Er det mulig å få godkjent originale bakseter ettermontert i 2010/11 think? En god venn har to-seters, men kunne tenkt seg å få plass til hele familien.

Kan dette godkjennes? Evt går det kanskje som "barneseter", som 4. Rad i Tesla S?

Sjekk hva SplitPersonality skriver om saken her:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,18248.msg310909.html#msg310909
#6
:o :laugh: :laugh:
#7
Elbilen i Samfunnet / Sv: Begreper i lærebok
lørdag 21. januar 2017, klokken 15:30
Temaet var vel ønske om innspill

Foreslår å starte med Ladbar hybrid siden det er det norske ordet, Plug in hybrid er vel en avart av engelsk.
Ladbar hybrid, eller Plug in hybrid

Høyspenning har jo som tidligere nevnt en annen betydning i fagområdet elektro, og skaper ofte diskusjon.
Man kan kanskje utlede noe bedre ut i fra at det er spenningen til fremdriftsbatteriet - fremdriftsspenning?

Regenerering er vel nærmere Norsk tale enn Rekuperasjon som vel er mye brukt av tyske produsenter.

Ellers så er det j alltid vanskelig med lærebøker, spesielt i et område der det er stadige endringer. Men med digitale medier så er det vel relativt enkelt å oppdatere når teksten blir utdatert. Men dette blir bra, Caspar er så dyktig at han ber om innspill  ;)
#8
Elbiler i media / Sv: Spennende FiatChrysler konsept
tirsdag 03. januar 2017, klokken 18:15
Sitat fra: Amoss på tirsdag 03. januar 2017, klokken 17:52
Hmm... En bil der du ikke får åpnet fordørene dersom hjulene ikke står i tilnærmet rett-frem posisjon?

Eller at hjulene automatisk stilles riktig posisjon  :)

#9
Sitat fra: wattgolf på mandag 12. desember 2016, klokken 17:38
Er det noen som kan lage et slikt kartlag med Combo hurtigladere også?

Sjekk om denne fungerer Combo - CCS
Kan ikke garantere at den blir oppdatert.
Men det er relativt enkelt å lage sitt eget kart etter beskrivelsen på denne siden:
https://support.google.com/mymaps/answer/3024836?hl=en
Kartdata finnes her http://www.ladestasjoner.no/nedlasting/gpsfiler
Om noen føler seg kallet til å ha en oppdadert link hadde det jo vært fint :-)
#10
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Simulating BMI
mandag 31. oktober 2016, klokken 18:44
Sitat fra: motorulf på mandag 31. oktober 2016, klokken 17:43
I can has too?   8)

maybe put on some file sharing site, like minus.com or other.

And link to it here elbilwiki.no-Ny-Think
:D
#11
Kjøpe elbil? / Sv: Ikke kjøp ny elbil nå!
søndag 23. oktober 2016, klokken 18:39
Godt forslag  :)
#12
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: 110Vdc til BMS
torsdag 06. oktober 2016, klokken 00:38
Sitat fra: elektrolux på onsdag 05. oktober 2016, klokken 22:00
Sitter så langt vekke fra luken som det er mulig å komme. Like ved + polen.

Vi bruker slike Picofuse i forbindelse med RoboMeteret. Kan være disse er egnet også for BMS'en.

Det er vel samme type som sitter på ledningen like i nærheten av batteripolen på originalbatteriet. Strømverdien ser du på sikringen når batteriet er nede.
Finnes hos blant annet Farnell
#13
Humor og kanari / Sv: Kanari. Litt om N leder fra en annen tråd
søndag 04. september 2016, klokken 23:37
#14
Elbiler i media / Sv: Derfor kan ikke elbiler trekke tilhenger
torsdag 18. august 2016, klokken 17:05
Sitat fra: cra på torsdag 18. august 2016, klokken 13:22
Sitat fra: Rio på torsdag 18. august 2016, klokken 00:10
Statens Vegvesen nevner også varmgang. Kontinuerlig høy belastning vil gi varmere motor og VSD.

Synes SVV at potensiell varmgang er et problem? I så fall er det veldig rart at fossilbiler får kjøre på vegene i det heletatt, med manifolder på flere hundre grader og whatnot under panseret. Hva skjer om det skulle komme brennbar væske på disse?  :o

:D
#15
elbil.no og elbilforumets nettsider / Sv: Hvor blei det av Elbilwiki?
torsdag 11. august 2016, klokken 02:27
Godt jobba :D
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA