For ca. 10 mnd. siden stod jeg mellom de samme valgene som din overskrift visiterer idag.
Jeg valgte og prøvekjøre alle typer. Ny, brukt 85D eller P85D. (Begge fra sensommer 2015).
P. segmentet kan ikke sammenlignes med vanlig 85D fra 0-60. Merkbart bedre på akselerasjon fra ca. 0-60 km/t. Ellers er det vel noe men mindre forskjell i høyere hastigheter. Allikevel var dette et stort pluss når valget tilslutt skulle tas, og det ble en P85D. Kjører fint nærmere 40 mil med fulladet batteri, hvis jeg vil, selv med P. (Kjøremønster avgjør).
AP1 som mange på forumet skrek var ut-datert når AP2 kom har vist seg å være pliktoppfyllende på alle områder, og etter min menig mye bedre enn AP2 til pr. Dags dato. Den er stabil og enkel i bruk på veien og fungerer utmerket. Nå kommer etter hver AP2.5 og da blir det vel nytt hylekor om at AP2 er ut-datert. Så kommer AP3 og AP3.5 sikkert, og man må nesten bare finne noe i nuet og ikke tenke så mye på den nye teknologien.
Hadde jeg vært deg så hadde jeg prøvekjørt flere modeller før jeg bestemte meg. Jeg angrer ikke et sekund på valget mitt. Når jeg nå prøver 85D så blir det et steg ned, og jeg gleder meg igjen til å sette meg i min egen P85D. Har prøvd P100D og denne er typisk raskere over 60 km/t., men har vel omtrent samme akselerasjon fra 0-60 km/t. Spekker man ny bil på tesla idag så er det flere 100 000,- i prisforskjell på P***D kontra **D. På finn er differansen mye mindre.
Lykke til med valget
Jeg valgte og prøvekjøre alle typer. Ny, brukt 85D eller P85D. (Begge fra sensommer 2015).
P. segmentet kan ikke sammenlignes med vanlig 85D fra 0-60. Merkbart bedre på akselerasjon fra ca. 0-60 km/t. Ellers er det vel noe men mindre forskjell i høyere hastigheter. Allikevel var dette et stort pluss når valget tilslutt skulle tas, og det ble en P85D. Kjører fint nærmere 40 mil med fulladet batteri, hvis jeg vil, selv med P. (Kjøremønster avgjør).
AP1 som mange på forumet skrek var ut-datert når AP2 kom har vist seg å være pliktoppfyllende på alle områder, og etter min menig mye bedre enn AP2 til pr. Dags dato. Den er stabil og enkel i bruk på veien og fungerer utmerket. Nå kommer etter hver AP2.5 og da blir det vel nytt hylekor om at AP2 er ut-datert. Så kommer AP3 og AP3.5 sikkert, og man må nesten bare finne noe i nuet og ikke tenke så mye på den nye teknologien.
Hadde jeg vært deg så hadde jeg prøvekjørt flere modeller før jeg bestemte meg. Jeg angrer ikke et sekund på valget mitt. Når jeg nå prøver 85D så blir det et steg ned, og jeg gleder meg igjen til å sette meg i min egen P85D. Har prøvd P100D og denne er typisk raskere over 60 km/t., men har vel omtrent samme akselerasjon fra 0-60 km/t. Spekker man ny bil på tesla idag så er det flere 100 000,- i prisforskjell på P***D kontra **D. På finn er differansen mye mindre.
Lykke til med valget