Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - oyvind86

#1
Model S / Sv: Brukt 85D, P85D eller noe annet?
torsdag 19. oktober 2017, klokken 17:31
For ca. 10 mnd. siden stod jeg mellom de samme valgene som din overskrift visiterer idag.

Jeg valgte og prøvekjøre alle typer. Ny, brukt 85D eller P85D. (Begge fra sensommer 2015).

P. segmentet kan ikke sammenlignes med vanlig 85D fra 0-60. Merkbart bedre på akselerasjon fra ca. 0-60 km/t. Ellers er det vel noe men mindre forskjell i høyere hastigheter. Allikevel var dette et stort pluss når valget tilslutt skulle tas, og det ble en P85D.  :) Kjører fint nærmere 40 mil med fulladet batteri, hvis jeg vil, selv med P. (Kjøremønster avgjør).

AP1 som mange på forumet skrek var ut-datert når AP2 kom har vist seg å være pliktoppfyllende på alle områder, og etter min menig mye bedre enn AP2 til pr. Dags dato. Den er stabil og enkel i bruk på veien og fungerer utmerket. Nå kommer etter hver AP2.5 og da blir det vel nytt hylekor om at AP2 er ut-datert.  Så kommer AP3 og AP3.5 sikkert, og man må nesten bare finne noe i nuet og ikke tenke så mye på den nye teknologien.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg prøvekjørt flere modeller før jeg bestemte meg. Jeg angrer ikke et sekund på valget mitt. Når jeg nå prøver 85D så blir det et steg ned, og jeg gleder meg igjen til å sette meg i min egen P85D. Har prøvd P100D og denne er typisk raskere over 60 km/t., men har vel omtrent samme akselerasjon fra 0-60 km/t. Spekker man ny bil på tesla idag så er det flere 100 000,- i prisforskjell på P***D kontra **D. På finn er differansen mye mindre.

Lykke til med valget  :)
#2
Model S / Sv: Performance vs. Standard
søndag 24. mars 2013, klokken 19:52
Jeg hadde en test kjøring idag med sjefen på Alnabru. La spesielt merke til hvor godt bilen takler humper i veien. Luft fjæring har for meg da blitt et must. Ellers en flott bil som er utrolig morsom å kjøre.

Nå skal jeg ikke skape forventninger her, men jeg spurte ang. 21 tommers hjul på Performance. Han sa at nye opplysninger som Tesla Norge har fått nå så kunne det virke som at 21 tommers hjul faktisk var standard på Performance allikevel, noe som har skapt et lite oppstyr før, pga. At 21 tommer ikke fulgte med.

Dette er noe som de skulle komme tilbake til, men viser det seg at dette kommer allikevel kommer jeg til å bestille P utgaven for å si det sånn uten å nøle. :)
#3
Model S / Sv: Model S - reservasjonsoversikt
torsdag 17. januar 2013, klokken 16:03
Jeg fikk mitt nr. på mandag den 14.1.12: Nr. 2458!
#4
Model S / Sv: Model S - reservasjonsoversikt
onsdag 09. januar 2013, klokken 14:53
Betalte den 21. Des. Men har forsatt ikke fått noe. . Var i kontakt med tesla igår og de skulle sjekke det opp. Får krysse fingrene. .
#5
Model S / Sv: Spørsmål vedr reservasjonsbetaling
mandag 24. desember 2012, klokken 10:13
Jeg har fått opp følgende i banken min: (Jeg regner med at banken min har gått over dette slik at det blir helt riktig, da det sikkert har vært spørsmål om dette tidligere)

Betalingsmottaker:
NL03INGB0020007671
Tesla Motors Netherlands BV
FINANCIAL PLAZA
BIJLMERDREEF 109

Mottakers bank / Utbetalende bank:
INGBNL2AXXX
ING BANK N.V.
FINANCIAL PLAZA
109, BIJLMERDREEF
AMSTERDAM
NEDERLAND

Men så kommer også:
Kreditert bank:
IRVTUS3NXXX
THE BANK OF NEW YORK MELLON
ONE, WALL STREET
NEW YORK

For meg virker det som de har et mellomledd i Amsterdam hvor de krediterer videre til USA. Allikevel, dette mener jeg som sagt er for komplisert for kunden. Blir mye spørsmål rundt dette, så dette kunne ha vært løst annerledes.
#6
Model S / Sv: Spørsmål vedr reservasjonsbetaling
mandag 24. desember 2012, klokken 09:30
Jeg synes også dette var idiotiske greier. Betalte nå 20. Desember med info jeg fikk, og om ikke dette skulle komme frem blir jeg mektig irritert og legger all skyld på Tesla. Jeg forstår ikke hvorfor Tesla ikke kunne hatt en egen konto i Norge hvor alle vi nordmenn betalte inn. Så kunne Tesla Norge selv betalte videre pengene.

Men nei, lokale de har nede på alnabru er kun et showrom. 
#7
Model S / Sv: EU-priser beste uke?
onsdag 19. desember 2012, klokken 16:12
Jeg er svært spent selv på disse prisene. Jeg ønsker meg Model s performance model med panorama tak, tekno pakka, 580 W. Anlegg. Jeg håper på en pris på 600.000,- Noe særlig over dette er jeg ikke villig til å gå.

Jeg var selv innom hos tesla på alnabru igår og snakket da med en fransk/engelsk talende person.Vi begynte å prate litt om pris og jeg sa jeg var ute etter Performance modellen. Han lurte da på hvor mye jeg trodde denne ville koste. Jeg sa 600.000.

Han svarer tilbake at han trodde den kom på et sted mellom 600.000-700.000, regner med at han da mente uten ekstra utstyr. Håper han tok i litt da det for meg kunne virke som denne modellen koster over 700.000 med litt ekstra utstyr. Vi får se imorgen  :)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA