Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - silverwrx

#1
Model X / Sv: Tanker om Tesla kan gå konkurs
tirsdag 24. oktober 2017, klokken 19:25
Har hatt en Model S og to stk Model X. Kjørt 60k km med Model S og 40k km med Model X. Ingen feil. Ingen av mine tidligere biler har hatt så lite feil.

Må bare le rått av denne tråden.
#2
Model X / Sv: Vinterhjul til TMX? Erfaringer med vinteregenskaper?
lørdag 12. august 2017, klokken 22:41
Samme maks hengervekt på 20 som på 22 onyx.

Var feil tekst i konfigurator.
#3
Model X / Sv: Modellår i Tesla-verden?
lørdag 12. august 2017, klokken 22:39
Tesla gjør endringer fortløpende.

Venter ikke ett helt år på å implementere endringer.

Skal du ha "det aller aller siste" bør du bytte bil 3-4ganger i året.
#4
Model X / Vinterdekk på felg fra Tesla - 19" vs. 20"
lørdag 12. august 2017, klokken 22:19
Kjørt 20.000km på 20 toms Model x vinter hjul.

Velg 20, ikke 19 på tmx.

Den kjører bedre på 20.
Mer enn nok komfort på 20.
Ingen merkbar rekkeviddeforskjell 19-20.

#5
Jeg tror thorium er det neste.

Men jeg vet det ikke kommer til å skje[emoji23][emoji23]
#6
Model S / Sv: Dilemma: skinnseter eller dual drive?
tirsdag 16. mai 2017, klokken 21:04
Enkelt valg. Velg dual.

De nye stoffsetene er knallbra. Delskinn. De kan og behandles.

Skinn blir ikke pent når det får bruk.

Mye krefter i Tesla, kjekt med doble elektromotorer.

Kjørt 80k km på 2år med rwd og dual Tesla. Og har 3 barn. Og tmx nå. TMS tidligere. 
#7
Kjøp en S60. Den gjør 40mil med rolig kjøring og har 62kw tilgjengelig og er egentlig en 75.

2017 s75 får du helt ny til 613k.

5.800.- i mnd med null i egenkapital. Da kan du og kjøre til Kroatia eller Spania uten planlegging.
#8


Bilde fra tjuvholmen, parkeringskjelleren til the thief. Bildene kostet litt:

En diesel Opel med to tysktalende menn sto å snakket i 3minutter i innkjøringen utenfor hotellet. Ville ikke la meg kjøre inn. Måtte kjøre nærmere og nærmere. Spesielt.. øyekontakt og "vi bryr oss ikke om deg blikk". Spesielt..

Kan ha noe med at jeg kjørte en blacked out Model X[emoji23]

Et lite kvasst trykk på wattpedalen til slutt, og tyskeren skvatt opp fra huk og unna..
#9
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Litt nytt om neste generasjon Leaf
søndag 02. april 2017, klokken 09:34
Ja egentlig det ja. Det var bare noen erfaringer mellom modellene. Oppdateringene til Tesla gjør bilene bedre over tid. Det gjør ikke noen av de andre alternativene. Har vært i Spania og helgeturer til alpene med S60 og autopilot! 60kWh og superladere gjør virkelig jobben. Mange kjøper alt for store batteripakker!

Alle Tesla har selvkjøring. Valget er helt klart Model 3. Leaf blir erstattet i vår helelektriske familie med Model 3. Det er helt klart. Fint at de andre merkene kommer, men det er en som leder utviklingen.

Prototype Leaf med de heftige linjene, med selvkjøringen de sier kommer i 2020, og 60kWh og et utbygget hurtigladenettverk. Da snakker vi! De er bare 5år etter Tesla, og hvor er tesla i 2020 med den farten de har?

Men som sagt, jeg digger 2011 (USA) Leaf SLen min. Helt sikker på at neste blir spekket med utstyr. Konkurransen i markedet krever det.
#10
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Litt nytt om neste generasjon Leaf
lørdag 01. april 2017, klokken 18:44
Kjøpte leaf i 2011, har den enda. Kjørt 55.000km. Kjøpte S60 med autopilot i 2015 og kjørte 50.000km på 11mnd. Har nå X60D og har kjørt 13.000km på 3mnd. Veksler mellom å kjøre leaf og model x. Samme rute. Model x i mye høyere fart bruker mye mindre enn Leaf til jobb. Utrolig forskjell. Mye mindre energiforbruk i 2,5tonn med stor kupé. 2011 leaf er akkurat likedan som da den ble levert, ingen oppdateringer i sw og styringer.

Kjørt autopilot siden 2015. Går ikke tilbake. 60kWh kjører du Europa rundt med med Tesla superchargers. Noe annet merke er ikke aktuelt.

Bestilt Model 3. Etter USA får Europa, og Norge da først da de har kapasitet.

Morro at det kommer flere elbiler. Det Tesla ønsker. Men jeg velger Model 3.

Ble jo vist en rå leaf prototype, den var jo tøff. Så ut som en futuristisk racerbil. Den var rå.
#11
e-Golf / Sv: Langtur med e-golf og Barn (2) Bergen-Halden
mandag 20. mars 2017, klokken 13:03
Vurdert å legge i 150k ekstra i en Tesla?

Det så ut som for spesielt interesserte.

Jeg kjører helgeturer på autopilot til Alpene med Model S60. Kjørt 70k km på 1,5år. Var i Spania i sommer.

Slike korte turer blir jo helvetesturer.

Kjøp ny elbil er mitt råd.
#12
Model S / Drive unit failure
fredag 07. november 2014, klokken 10:00
Dette virker som et større problem enn det som er kommunisert i media. Det ryker jo en unit daglig bare i Norge, av de bilene som er levert. Ikke rart de går tomme. Hva koster det Tesla å bytte unit med inntauing og hele pakka?

Av alle småfeil. Denne gir deg bom stopp. Den er kritisk.
#13
Model S / Sv: Lade muligheter på Værnes.
mandag 02. juni 2014, klokken 21:37
Er flere uttak i parkeringshuset,3x2stk iallefall, men de er ofte opptatte, og ca halvparten med elbiler som ikke står tilkoblet lader.. Senest nå på lørdag..
#14
Alle ladeplasser opptatt, men flere biler som ikke lader, både Tesla og Leaf, uten ladekabler på de dedikerte ladeplassene..

Skjerpings!! Du SKAL lade på en de få dedikerte ladeplass.

Blir som å parkere bilen foran bensinpumpen på Statoil, før du går på jobb..
#15
Dekk / Felger / Hvilken dekkdimensjon har du på leafen?
fredag 02. mai 2014, klokken 18:49
Dekksidene har mye å si. Mykere dekksider gir mindre energiforbruk. Mykere dekksider får mer krenging.

Myk gummi ruller lettere.

Jeg ville sett etter et A merket 18toms dekk.

Jeg byttet jo fra 205 til 235 og fikk worstcase merforbruk på 1,5kwh på maks rekkevidde, og det var dekk med C merket på økonomi.  (Samme felgvekt, tsw Nurburgring rotary forged).

Dekksider har mer å si for krengingen enn den minimale økningen i tyngdepunkt. Stivere dekksider gir økt lateralt grep. Myk dekkside gir mer belastning på stabilisatorstag.

Dekk har mer å si.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA