Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - FrodeK

#1
Carwing / Sv: Carwings oppdatert
torsdag 09. april 2015, klokken 21:51
Jeg tillot meg å sammenligne med Volvo sin Volvo On Call (VOC) - kanskje litt urettferdig, men likevel. Først og fremst inneholder VOC en toveis alarmfunksjon: Volvos sentral registrerer når noe ureglementert skjer med bilen, f eks airbag som løses ut, og ringer opp bilen og/eller mobiltelefon for å sjekke om alt er OK. Får de ikke svar sender de melding til utrykningsetatene. Motsatt vei sitter det en rød alarmknapp i takkonsollen som fører kan utløse for å få kontakt og hjelp ved f eks et illebefinnende el.l.
For øvrig inneholder appen følgende: Info om resterende kjørelengde (drivstoff), utetemperatur ved bilen, om dører og vinduer er lukket, om bilen er låst, 2 stk timere for forvarming, drivstoffnivå og gjennomsnittforbruk.
Videre opplysninger om km stand, snitthastighet og status på 2 triptellere.
Låse og låse opp kan fjernstyres. Og selvfølgelig motor-/kupevarmer.
Kartfunksjonen viser bilens posisjon til enhver tid.
Tut & blink er nyttig på Gardermoen og andre store P-plasser (mye lengre rekkevidde enn nøkkelen).
Du kan også føre kjørejournal i appen og tilkalle assistanse direkte fra appen/telefonen.
Tre års abonnement inmkl i bilpris. Deretter 750 kr pr år (hvis jeg husker riktig).
Det var vel omtrent det.
Og nei, jeg jobber ikke med Volvo, men akkurat denne appen misunner jeg kona mi.
#2
Carwing / Sv: Carwings oppdatert
torsdag 09. april 2015, klokken 08:43
Carwings suger. Ferdig snakka. Sammenlignet med Volvo sin Volvo On Call (VOC) er Carwings steinalder. VOC har mange flere funksjoner, umiddelbar respons og funker alltid. Nissan har en lang vei å gå.
#3
USAleaf / Sv: Vidvinkelspeil på europeiske modeller?
tirsdag 17. mars 2015, klokken 10:45
USA: Videre vinkel på sidespeil høyre enn venstre. Derav advarselen: Objects in mirror are closer than they appear.
#4
Leaf 2010-2017 / Sv: Vurderer Leaf, men er totalt elbil jomfru!
onsdag 18. februar 2015, klokken 09:43
Kjører selv 4,5 x 2 nesten daglig, hvorav 3 på motorvei. Sommer OK, men MÅ lade både hjemme og på jobb om vinteren. Har riktignok 2012-modell, men forskjellen er vel ikke sååå stor...
#5
Tror neppe du klarer 6,5 mil t/r med Leaf på vinteren, nei. Kanskje i moderat hastighet uten varme, men det er liksom ikke noen vits i.
#6
Helt normalt etter min erfaring gjennom 3 år med Leaf. Kaldt vær + varme/AC betyr kraftig rekkeviddereduksjon.
#7
Leaf 2010-2017 / Sv: Forbedringer og innspill til Nissan på Leaf
torsdag 25. september 2014, klokken 22:50
Mye av det som vi 2012-eiere har vært misfornøyd med er forhåpentligvis blitt bedre på Englands-bilene. Men det handler jo mye om knirk, klikk, trege vindusheiser, dårlige spylere og elendig fjernlys.
Servicepriser er fremdeles et tilbakevendende tema, selv om noen har begynt å bevege seg nedover.
For egen del vil jeg si at Birger N Haug kanskje er Nissans største problem. Kan se ut som om de ikke har tålt suksessen. Høye priser, middels til dårlig service. Og ikke så rent liten arroganse når de konfronteres med egne feil eller mangler. Jeg er svært fornøyd med min Leaf, men kommer til å velge et annet merke/annen forhandler neste gang.
#8
Leaf 2010-2017 / Sv: Hvor kjøpe Leaf?
torsdag 11. september 2014, klokken 09:34
Sitat fra: ortodox på torsdag 11. september 2014, klokken 01:05
Anbefaler Birger N Haug

He he. Morsomt. Har du jobba der lenge?
#9
Poenget var ikke å gjøre dette til et lovlighetsspørsmål, men heller et spørsmål om hva som passer seg, hva som kan karakteriseres som god/fornuftig/hensynsfull trafikkadferd, gjerne med et sideblikk på hva som bidrar til å bygge opp/ned aksepten for de fordelene elbilistene allerede har der ute.
#10
Sitat fra: fws på fredag 13. juni 2014, klokken 09:29
Da er vi inne på et annet problem. Unødvendig av kollektivfeltet. For min del unngår jeg kollektivfeltet så lenge ikke trafikken står stille. Men det er alltid en fordel å sleppe frem/ikke hindre bussene.

Så hva er egentlig god skikk og bruk her? Selv gjør jeg som deg, fws, bruker kollektivfeltet så lite som mulig når trafikken glir greit i hovedfeltene. Men har i det siste lagt merke til at mange elbilister, særlig de med den store amerikanske varianten, bruker kollektivfeltet som forbikjøringsfelt, selv når trafikken går i 90 - 100. Tror ikke det skaper spesielt stor goodwill for elbil i kollektivfeltet i fremtiden.
#11
TLC / Sv: På tide at Nissan tar seg bedre av kundene sine?
tirsdag 06. mai 2014, klokken 19:55
Bare nok en bekreftelse på at det ikke bare er vi med Leaf som føler oss dårlig behandlet av Nissan-systemet (les BNH).
#12
Carwing / Sv: Trøbbel med carwings på mobil og PC
fredag 25. april 2014, klokken 09:43
Jepp. Dødball i dag her også.
#13
Sitat fra: Strømbil på onsdag 23. april 2014, klokken 15:10
Skulle ikke elbilforeningen lage en sammenstilling av servicepriser? Syns dette har drøyet ut i tid noe. Brannslukking for at forumet kokte en stund?

Ja, skulle de ikke det? Men som du sier, det var litt mer varme i denne tråden akkurat da.
#14
I og med at det alltid dukker opp et eller annet på en ny bil, uansett merke eller modell, har vi egentlig bare to problemer. De heter Nissan Nordic (eller Norge) og Birger N Haug.
Med litt velvilje kunne disse to gledet seg over å ha Norges mest fornøyde bileiere. I stedet ender de opp med en gjeng halvfornøyde sutrepaver (hvorav jeg selv er én) som nøler med å anbefale både bilen og forhandleren til andre.
Trist, for egentlig er jeg jo dritfornøyd med min Leaf. Men er redd det blir et annet merke neste gang.
#15
Leaf 2010-2017 / Sv: Kjip erfaring med Leaf
onsdag 19. mars 2014, klokken 16:10
Sitat fra: RuneW på onsdag 19. mars 2014, klokken 14:04
Jeg har kjørt en del med LeafSpy og visning av SOC og uten å ha noe hardt å slå i bordet med synes jeg som de siste 50% av ladingen forsvinner mye raskere enn de første 50% - selv med tilnærmet lik kjørestil/veitype. Mulig jeg er den eneste i verden som har denne følelsen...  ::)

Har litt samme følelsen. Og så ser det ut for meg som regen blir svakere eller mindre effektiv jo mindre strøm jeg har igjen på batteriet. Men kan det stemme?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA