Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Think_Pelle

#1
Elektriske utfordringer / Sv: Dårlig varmeapparat?
lørdag 30. november 2013, klokken 23:36
Min bil er registrert i oktober, og trekker ikke mer enn 0,8 kw. Antar det betyr at jeg må reklamere... Dere som har en frisk Leaf med varmepumpe, hvor mye strøm trekker varmeapparatet når tempen står på 30.0c? Min far har ikke varmepumpe, og hans bil trekker over 3 kw.
#2
Carwing / Sv: Betale for kunne bruke Carwings?
tirsdag 26. november 2013, klokken 00:48
Takk for gode svar. Da er jeg altså ikke den eneste som syns at 3000 for å aktivere sim kortet er rip-off. Får ikke noen gode vibber for denne Nissan forhandleren i Bergen. Er det noen andre i Bergen som kan aktivere sim kortet?
#3
Carwing / Betale for kunne bruke Carwings?
mandag 25. november 2013, klokken 23:27
Hei. Jeg er den lykkelige eier av en ny Leaf! Jeg vil selvfølgelig ha muligheten til å bruke Carwings. Jeg ringte Nissan forhandleren i Åsane, som sa at dette kunne de ordne, men de ville ta 3000 kr for jobben??!! Er dette riktig? Har importøren monopol på tjenesten og tar 3000 kr for en eller annen mystisk tjeneste? Hva har andre folk betalt?
#4
Thinken går 24km før batterikapasiteten er nede i 50%. I dag begynte det også å blinke "maintenance charging required". Jeg får prøve det og se om det hjelper. Forrige eier anbefalte å be Kverneland bil gjøre det.
#5
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Feil Status på batterinivå?
fredag 01. november 2013, klokken 00:44
Konemor kjørte batteriet helt ned til 0%! Etter dette stuntet koblet hun til ladingen. Da jeg like etterpå skulle se på Thinken viste batterinivået 100% kapasitet !? ladelampen blinket ikke, den lyste konstant. Jeg forsøkte å koble fra, og skrudde på tenningen. Jeg fikk varselet "service required". Noen timer senere kjørte jeg forsiktig en runde i nabolaget. Batteristatus var (fortsatt) på 100%, men sank til 98% i løpet av turen. Da jeg kom hjem igjen koblet jeg bilen til lading og ladelampen blinket som vanlig. Jeg har koblet til et amperemeter som viste at den trakk 9,8 ampere. Bilen ser ut til å fungere normalt, men det virker ikke rimelig at bilen har ladet seg opp fra 0% til 100% på 4 timer? Er det noen som forstår hva som har skjedd her?
#6
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Vann ombord
onsdag 25. september 2013, klokken 10:54
Takk for svar cra. Det fungerte akkurat slik du sa. Så fint at jeg slipper å skru bilen fra hverandre for å finne ut av en slik liten ting  :)
#7
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Vann ombord
tirsdag 24. september 2013, klokken 15:13
Etter at Thinken min hadde stått parkert ute i tre uker, tok jeg den ut på et lite ærend. Det sutlet i vann bak bilen med en gang jeg satte fart forover. I de påfølgende svingene ga den fra seg en elv av vann for hver sving. 
Kan noen gi meg et tips om hvor jeg bør bore dreneringshull? Evt hvor jeg kan tette stedet der vann kommer inn i batterikassen?
#8
Kjøretips / Sv: UNDERSØKELSE: APP for elbiler
onsdag 05. desember 2012, klokken 09:06
Det finnes jo en grei løsning på at man ikke får trykke på mobilen mens man kjører; Siri  :)
#9
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Heit Think
mandag 03. desember 2012, klokken 11:58
Varmeapparatet hadde vært på i ca 7 minutter. Vanligvis holder det med halv styrke, men i dag skrudde jeg det på full varme. Når svilukten kom, slo jeg av varmen og beholdt viften på trinn 1. Jeg klarte ikke å identifsere hvor lukten kom fra. Kanskje viften trakk den inn i bilen?
Jeg ser nå at man ikke skal kjøre med "flat fjøl", så det skal jeg sørge for fra nå av, men hva er konsekvensen? Jeg har tenkt at jeg kanskje tok ut for mange watt på en gang, siden både varmeapparatet og motoren gikk for fullt i oppverbakken.
#10
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Heit Think
mandag 03. desember 2012, klokken 11:00
Hei! Jeg er nybakt Think eier, og skriver nå mitt første innlegg på dette fantastiske forumet! Takk til alle som har bidratt til å lage denne kilden til informasjon om hvordan man kan bruke og vedlikeholde en Think Classic. Så til dagens tema:
I dag er 10 minus i Bergen, så jeg kjørte avgårde med varmeapparatet på fullt. Etter akselerering i en oppoverbakke og jevn fart på 70 deretter begynte det å lukte svidd i bilen. Det luktet som varmt stål, slik som ved sveising. Hva er galt?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA