Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Microknut

#1
Model S / Sv: Alternativ nosecone
tirsdag 23. september 2014, klokken 11:16
Å fytte ....
#2
Model S / Sv: Erfaringer i Europa
tirsdag 05. august 2014, klokken 13:23
Sitat fra: trygvelo på tirsdag 05. august 2014, klokken 12:22
Sitat fra: Cirion på tirsdag 05. august 2014, klokken 09:10
På Autobahn max maksfart 100km/t, og lavere når trafikken stoppet opp, men aldri over, fikk jeg i overkant av 550km rekkevidde med AC på rangemode. Det med P85+ med 21"  og 265 bredde bak...

Hva lå forbruket på da? Du må vel ned i 130-140 wh/km for å klare så lang rekkevidde?

155 blir det vel.

#3
Bestilling og levering / Sv: Tesla Drammen = Maurtue
mandag 24. mars 2014, klokken 13:59
Jeg kjører forbi butikken i Bergen daglig. De siste ukene har det vært fylt til randen i lokalene, så det går unna her og tydeligvis.

Nå treffer jeg minst 3-4 Teslaer på veien hver dag jeg kjører til jobb (Os-Bergen)
#4
Model S / Sv: Bøter med Tesla Model S
onsdag 19. februar 2014, klokken 14:52
Jeg skjønner nå fortsatt ikke dette helt.
Står det oppheving av kollektivfelt skilt før disse påbudt sving skiltene?

Om ikke så er en vel fortsatt i kollektivfelt, og kan følge det rett fram i krysset?

#5
Model S / Sv: Spetalens løgner
fredag 07. februar 2014, klokken 13:39
Han er nå ikke den eneste "økonomen" som ikke kan regne.

Men det er en villet politikk at vi har lav eller ingen avgifter på biler med lavt utslipp, egentlig akkurat det samme som at vi hadde 28% skatt på lønn som utbytte mens lønn på arbeidsinntekt er skattet mye høyere. Ved full toppskatt er det vel rundt 48% skatt.
Det er ingen som omtaler eller tenker på dette som subsidier. Skulle vi sett på dette forholdet som subsidier, så har vel vi andre subsidiert Spetalen med rimelig mange millioner.
#6
Model S / Sv: Ny software oppdatering
torsdag 09. januar 2014, klokken 11:18
Sitat fra: Amper på onsdag 08. januar 2014, klokken 17:22
Sitat fra: fthorsen på onsdag 08. januar 2014, klokken 16:35
En ny "feature" som dukket opp ett siste sw oppdatering er at når jeg hører på DAB så bytter den ikke lengre til Radio Rock i tide og utide.. Nå bytter den til Sami Radio!!!!!!!! Aaaargh!

hmmmm altså en oppgradering  ::) :o ::) ;D
Min er begynt å skifte til Klem FM istedet for RRock, synes ikke det var noen oppgradering
#7
Model S / Sv: Vasking, detailing etc. av Model S
onsdag 18. desember 2013, klokken 11:54
Sitat fra: JohanH på onsdag 18. desember 2013, klokken 11:45

Minus SVAMP! Bruk kvalitets vaskemitt og mikrofiber som du selv er sikker på er helt rent, to bøtter med Grit Guard i bunn, mye vann.

Jeg sliter med å finne Grit Guard. Hvor selger de det.
#8
Model S / Sv: Park
torsdag 12. desember 2013, klokken 23:06
Rust heter dette. Lurt å ta en runde med noen bremsinger etter vask. Det er nok tydeligere på Teslaen enn andre biler i og med at bremsene brukes så lite.
#9
Model S / Sv: Mulig å ettermontere DAB radio?
torsdag 12. desember 2013, klokken 12:34
Sitat fra: OddB på torsdag 12. desember 2013, klokken 12:26
3g dekningen er beviselig dårligere enn DAB dekingen, så det ville forbause meg om du har nytte av nettradioen i "grisgrendte strøk"...

I byene er 3g helt flott, men en skal ikke langt fra Bergen, f.eks. Lysefjorden og videre vest for Os, før nettradioen dette ut hele tiden.

#10
Jeg trodde det var ladeplasser og ikke parkeringsplasser.
Altså at en kun kan står på de om en lader?
#11
Model S / Sv: Prater du for mye Tesla?
tirsdag 10. desember 2013, klokken 11:12
Ja, alt for mye
#12
Model S / Sv: Problemer med klabbing
mandag 09. desember 2013, klokken 09:54
Og ført til skitten bakrute. Bakruta holder seg jo eksemplarisk ren nå. Trodde jeg skulle savne visker, men det er jo helt unødvendig.
#13
Til og med Mondeoen jeg hadde fikk disse problemene under enkelte forhold. Ene gangen var jeg sikker på at forhjulet var løsnet. Jeg kan ikke se at dette er et spesifikt Teslaproblem.
#14
Model S / Sv: Tesla vs den tyske arven
fredag 06. desember 2013, klokken 11:41
Nei, det går nedover med den tyske bilindustrien.

Konebilen, Audi A1 med kun 1 500 km på telleren, har allerede flere mangler. Det ene er at den nøkkelfrie adkomsten stadig forårsaker problemer. Bilen finner ikke nøkkelen og kan verken startes eller låses og gir feilmeldinger om utlading av batteriet. Dette skjer faktisk flere ganger i uken.  Første gangen det skjedde hadde vi også Falken på besøk. Feilen rettet seg helt av seg selv, men han anbefalte å ta kontakt med Audi. Det ble forsøkt, men etter å ha prøvd i flere timer å få kontakt pr. telefon uten suksess gav jeg opp. Kona fikk imidlertid tak i dem dagen etter. Beskjeden var at dette må du finne ut av selv.

Men dråpen var likevel i går. Da sluttet vindusviskeren på førersiden å gå. Etter litt feilsøking ble feilen funnet. Skruen som fester armen var løs! Hvor er kvalitetskontrollen? Hvordan kan slikt skje?

Nei, det kommer helt sikkert til å gå ad skogen med hele VAG konsernet, og alle som måtte ha aksjer burde helt sikkert selge de med en gang for å unngå tap!
#15
Model S / Sv: PANORAMATAK OG STØY
onsdag 04. desember 2013, klokken 12:43
Alle de leverte bilen vil få innkalling tiloppgradering på takluken. Forstod at det kom til å skje over nyttår, og fortløpende.
Det er snakk om å bytte panelet i forkant av takluken, og ny patent på pakningene.
Den eksisterende løsningen er visstnok ikke god nok i Autobahn hastighet.

Fikk opplysningen når jeg var innom butikken i Bergen tidligere i uken.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA