Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Busa

#1
Er vel ikke de synlige delene som er lette å rengjøre som er kritisk, i alle fall ikke de første årene, men derimot alle steder man ikke ser eller kommer til, hvor saltlaken kan ligge å godgjøre seg i fred og ro.
Her er vi avhengig av at Teslas designere vet hva de holder på med.
Når det gjelder blanding av Al.  og stål, vil en vanlig sammenføyningsmetode være liming, noe som både virker som et galvanisk skille, og en god beskyttelse mot inntrengning av fuktighet.
Når det gjelder hengerfeste, mener å ha lest et sted at det ikke ville komme på de første bilene som ble produsert, men tilbys etter en tids produksjon
#2
Det å gi adgang til kolllektivfeltet er jo et insentiv for å få folk til å kjøre utslippsfritt, så i byområder er det lett å forstå at lokalutslipp er av stor betydning. Skal man få noen effekt på lokale utslipp særlig de vørste dagene vinterstid, bør man vel stenge enda et felt for fosile kjøretøy.
Men no jeg ikke forstår, er at fosile drosjer fortsat får benytte kollektivfeltene, det har ingen ting med kolektivtrafikk å gjøre (mer som limoservice å betrakte), og til alt overmål har de motoren igang 24t i døgnet, ut med kollektivfelt inn med miljøfelt.
#3
Model S / Sv: Når kommer facelift og større rekkevidde
torsdag 14. april 2016, klokken 11:42
Synes det var på tide med en oppgradering av fronten, den var helt klart det designmessig svakeste punktet ved bilen (litt fisk på land preg). Da vet vi også hva vi kan vente oss av front på TM3, der så jo fronten på prototypen ut som designeren hadde tatt tidlig lunch, dette blir nok bra :)
#4
Model X / Sv: Design studio åpner mandag 11.4.16
torsdag 14. april 2016, klokken 06:52
En liten avsporing, men hvorfor går rekkevidden så mye ned, er de også mye bredere?
andre ting med større hjul triller jo lettere (se bare på sykkler)?
#6
Model X / Sv: Når får vi bilene våre (TMX)?
onsdag 13. april 2016, klokken 11:25
Jeg fikk også den mailen som er nevnt i forrige innlegg, men den kom da ca en uke etter at jeg hadde fått bekreftelse på min kansellering av sig. reservasjonen fra sept.2013.
Jeg tolket det til at jeg fikk tilbud (pga at jeg hadde hatt en reservasjon) om å bestille en standard TMX litt før det ble åpnet for alle.
"Vi har gjort en betydelig opptrapping av Model X-produksjonen og fremskyndet leveringstidene. I løpet av noen få uker vil vi åpne opp for bestillinger av Model X både på nett og i butikk. Før vi gjør dette, vil vi invitere deg til å konfigurere din bil først.

Vi gleder oss til å sette deg bak rattet på din Model X, slik at du får oppleve bilens banebrytende egenskaper, skjønnhet, komfort, ytelse – og en helt unik kjøreopplevelse.

Du er velkommen til å dra fordel av din reservasjonpreferanse ved å konfigurere via din MyTesla konto nå. Hvis du bekrefter nå, er estimert leveringstid i september/oktober 2016.
"

Om dette gjaldt min opprinnelige sig. reservasjon, så vil det ikke komme mange standard TMX hit i år.
#7
Model 3 / Sv: Prioritering av reservasjoner
tirsdag 12. april 2016, klokken 18:50
Dette med at man sier leveringen blir delt i regioner med USA først, betyr da det at hvis det er 500k amerikanere som bestiller bilen, så skal alle de ut før det kommer biler til Europa?
#8
Model X / Sv: Oppdatering på nettsiden
lørdag 09. april 2016, klokken 09:27
Motoren foran har vel bare halve effekten av den bak, ta ut en motor er en "liten" ombyggning i forhold til det å flytte en større motor frem. samtidig har jo EM utalt at Tesla ikke lager trege biler. derfor er det lite sansynlig at vi vil få se hverken X elle S med drift bare på forhjulene.
 
#9
Model 3 / Sv: Betyr lanseringen av model 3 slutten for model X?
fredag 08. april 2016, klokken 18:31
Det er nok helt riktig som det sies her, dollarkursen er det som har ført til så mange kanseleringer av TMX. FW-dørene har vi jo vist om siden første gang prototyprn ble presantert, så om man mislikte de så sterkt ville man vel ikke reservert. Dersom endelig pris i Norge på TM3 ikke blir ca 400k men 600k, vil nok frafallet bli stort der også.
#10
Er det noen av alle de som oppgir at de har kansellert her på forumet, som har fått bekreftet / pengene tilbake på konto?
#11
Takk for infon, synes nok at Tesla burde hatt en link til denne informasjonen, i mailen som varsler at man kan starte konfigureringen. Særlig om det er slik som det skrives tidligere i tråden, at man mister depositumet om man ikke gjør det i tide
#12
Med den elendige kronekursen som er i dag, synes jeg man får veldig lite bil for pengene (synes det var på kanten med de prisene som vi antok i 2013 når jeg reserverte), så hva er prosedyren for å kanslere reservasjonen?
#14
Model X / Sv: Model X videoer
tirsdag 09. februar 2016, klokken 17:09
Sitat fra: satheesh.net på søndag 31. januar 2016, klokken 00:45
Jeg tror Model X'en er i Europa pga Geneva International Motor Show som holdes i mars. :)
Synes det er veldig rart om man tar risikon med å kjøre rundt i trafikken, med en bil som er tatt over for å stilles ut på en viktig bilutstilling.
Var bilen på US, eller var den på noen form for prøve / tollskilt?
#15
Model X / Sv: Trykkedører mer pålitelige enn sprette-ut-håndtak?
søndag 31. januar 2016, klokken 10:48
Sitat fra: Salvesen på lørdag 30. januar 2016, klokken 10:18
Sitat fra: StianSalG på lørdag 30. januar 2016, klokken 07:31
Sitat fra: Salvesen på fredag 29. januar 2016, klokken 23:25
Bilen stenger jo ned, den gjør nok ingenting så lenge den er i nedstengnings modus. Så når denne loopen er over og han igjen trykker starter bilen opp og døren åpner. Ser helt normalt ut for meg egentlig, bare litt rot fra hans side i og med at han låste bilen.

Tja, det er jo litt klønete at man må vente i mange sekunder før man kan få åpnet bilen igjen. Ser sånn passe dumt ut når man står der på en parkeringsplass og venter, og venter, og venter mens bilen skal gjøre sine starte-/lukkerutiner eller whatever. Man forventer at bilen kan åpnes umiddelbart uansett situasjon.

Prøv å steng ned dataen men så angrer du og vill gå på elbilforum.no....

Det er vel det som er grunnen til at vi benytter nettbrett eller telefonen der det er mulig
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA