Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - nefertari

#1
Lading / Sv: Trekker mere strøm under lading i kaldt vær?
onsdag 23. januar 2013, klokken 13:51
logisk nok det altså. har gått bra i 2 mnd så jeg tenkte faktisk ikke på det engang. dårlig plass i sikringskapet og begynner å bli mange store kurser.
#2
Lading / Trekker mere strøm under lading i kaldt vær?
onsdag 23. januar 2013, klokken 08:02
Ja da var det -17 grader i natt og sikringen har for andre gang slått seg av så det ikke ble el bil til jobb i dag. Er det slik at den trekker mere strøm når det er kaldt? 16amp sikring. Denne kjører vi vaskemaskin på også men har ikke vært noe problem før plutselig nå
#3
Hurtilading av Leaf / folkeskikk ved hurtiglading
fredag 04. januar 2013, klokken 11:45
Ja det lurer jeg på, hva er vanlig folkeskikk ven hurtigladestasjonene? Jeg kom opp ved en og skulle lade og der sto en annen nissan leaf parkert på tvers og opptok alle plassene, altså de 2 som var satt av. Jeg så han hadde 15 min igjen. ventet derfor 15 min men måtte tilsutt finne og hente han for å få han til å flytte bilen. En annen gang nappet en annen leaf ut min ladeledning før den var nesten ferdig, var sikkert 2 min igjen og puttet den i sin bil ved siden av...

syns nå begge disse tilfellene er litt dårlig gjort jeg da. Syns nå vi med leaf burde hjelpe hverandre istedet for å blokkere hverandre og bare ta seg til rette. *litt oppgitt*
#4
Dette var via appen og etter den var ferdig å lade 15min. Men regner da med at forvarmingen da gikk via batteri. Fikk litt hetta helt til at jeg kom på at jeg hadde lest litt i denne tråden. Det er ikke kult å ikke få start på bilen med -10 og 2 unger i bilen. Veihjelpen var jo helt ubrukelig, hun som tok i mot samtalen presterte å si at nei dessverre hadde hun ikke bruksanvisningen der så hun kunne ikke slå opp. Selger sa at de kunne koble seg mot bilen for sjekke hva som er galt?! Sitte å lese boks klarer jeg fint selv gitt!
#5
Hatt leaf i todager, og etter at vi satte på hurtiglader, gikk for å spise. Satte på forvarming av bil selv om da bilen var ferdig med lading. Fikk deretter ikke start på bilen. 12v batteriindikator lyste. Startet på 2 forsøk
#6
Leaf 2010-2017 / Sv: vurderer en leaf
torsdag 22. november 2012, klokken 09:28

[/quote]
Når dere får Leaf'en: Gni inn alle rutene med litt oppvaskmiddel på en tørr klut, polér deretter med en ren klut. Garanterer duggfrie ruter etterpå! ;)
[/quote]

Hm, det skal prøves, takk! :)
#7
Leaf 2010-2017 / Sv: Takstativ og 3 barnester til Leaf?
torsdag 22. november 2012, klokken 09:27
Når det gjelder barneseter kan dere prøve Two Way Elite. Den kan settes både forovervendt og bakovervendt. Vi har en 2 åring og en 4åring bakovendt i disse nå. Og vi prøvde med 3 stk ved siden av hverandre i butikken uten problem, da sto det i midten bakover. fås tak i på barnas hus eller i sverige.

Vil fraråde kjøp av barneseter fra utlandet da de helst skal være godkjent i norge. Riktig barnesete er avgjørende i en kollisjon, her fins det mye info http://sikringavbarnibil.blogspot.fr/
#8
Leaf 2010-2017 / Sv: vurderer en leaf
torsdag 22. november 2012, klokken 09:00
absolutt intressant. Med testbilen jeg har lånt kjørte jeg til jobb i dag. Da startet vi med 100 %. det regnet masse og det var 4 grader. Var nødt til å ha på klima da det dugget noe veldig, (drev og skrudde av og på dette). kjørte eco hele veien i 100 og hadde varme i setene. Kommet på jobb og da hadde sto det 50km igjen displayet. Litt usikker på hvor nøyaktig dette estimatet er... Jeg hadde også vært veldig i tvil om det hadde vært 5 mil hver vei.
Men jeg rekker iallefall turretur jobb. Hadde vært intressant å se om det feks var veldig kaldt. Uansett er det en utrolig behagelig bil, det bråker jo så lite at det er søvndryssende så tidelig om morgen.


Vi skal absolutt ha den, må bare refinansiere huset litt, men det er jo absolutt overkommelig pris iforhold til feks tesla, men den kan vi jo bare drømme om, vi kan jo kjøpe en brukt tesla om 5 år :)
#9
Leaf 2010-2017 / Sv: vurderer en leaf
onsdag 21. november 2012, klokken 15:22
takk for svar:) det var beroligende! ja jeg tror vi kommer til å elske leafen. med den korte prøveturen vi har hatt så ble jeg forelsket... vi vurderer også renualt sin, men slik å forstå bare leier man batteriet.. sikler jo seff veldig på denne tesla s, men det blir rett og slett for dyrt...

hvor mye tror dere denne taper seg i verdi om 5 år? har en følelse av at alle som kjøper leaf nå ønsker å selge denne om 5 år når garantien går ut og utviklingen er kommet lenger. kanskje jeg vi kan kjøpe en brukt tesla s da :)

en annen ting, hvor mye innhogg gjør ladingen av leaf på strømbudsjettet deres? jeg regner med at vi legger opp en egen kurs på 16 til bilen.
#10
Leaf 2010-2017 / vurderer en leaf
onsdag 21. november 2012, klokken 13:53
Hei, har vært her inne og surfet noen dager. Vi vurdrer sterkt å kjøpe leafen som bil nr 2. Bor på en strekning på 40 km til ogfrajobb råde-halden. det blir altså 80km tilsammen hver dag. Må vi da lade på jobben vinterstid? Det er stort sett motorvei hele veien og er igrunn vant til å ligge i 100. Vi får låne en leaf i et døgn fra nissan i sarpsborg for se om det passer for oss(veldig ålreit!!)

Men nå har jeg sett litt og lest en del på nettet, og blandt annet er denne artikkelen bekymringsverdig http://www.tu.no/motor/2011/10/26/nissans-ladebloff-leaf-kabelen-skal-ikke-brukes .. noen her inne som vet om dette er reelt og hva som faktisk er sant, prøvde å søke her inne uten at jeg fant noe mere om dette.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA