Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - skaumann

#1
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Varmer Think 2011
onsdag 28. desember 2011, klokken 19:22
Joda. Det var en gåen sikring, angivelig umulig for meg å fikse selv uten riktig dataprogram. Greit nok det, det blei fiksa på garanti selvf.
På RS mente de at dette med lufting etc bare var sludder. Gjaldt visstnok kun de 100 første bilene prod i 2008, slangene på varmern skal ha blitt flyttet etter det. Tja er alt jeg kan si ;) 
#2
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Varmer Think 2011
torsdag 08. desember 2011, klokken 17:24
Hei igjen. Etter en problemfri vår og sommer kommer det nå kun iskald luft fra varmeapperatet i min Think 2011. En svakhet på disse bilene ikke sant? Er det noe enkelt jeg burde sjekke først, eller bare å bestille time hos RS?
#3
Det er nok ganske riktig. Jeg har en ganske avslappet holdning til dette uansett.
Men et konkret fagteknisk spørsmål, jeg er El-teknisk grønn:
Min to mnd gamle Think har altså fått helt ny batteripakke nettopp. Alt virker greit, men effekten er litt annerledes. Bilen går lenger på en lading enn hva den gjorde før. Ganske mye også (10-20%). Og den er litt "dauere". Virker som den sperrer ved 95 km/t selv i utforbakker. Det er også umulig å presse ecometeret over 3 1/2 prikker. Kan bilen være strupet på noen måte? Kanskje det er lagt ytterligere begrensninger på hvor mye effekt som kan hentes ut for å minske slitasjen/presset på batteriet (Zebra)? Leiebilen av eldre dato med litium var svært mye sprekere. Jeg er fornøyd jeg, men feks 90 opp E6 langs Alna/Grorud (nordover) er umulig. Maks 80-85 med klampen i bånn. Hva tror dere?
#4
Hallois godtfolk.
Praktisk talt hver eneste dag ruller jeg rundt i min nye Think og er svært fornøyd. Bilen er akkurat slik jeg håpet. Bortsett fra at hele batteripakka gikk til helv... og bilen lukta svidd plast etter ca en mnd og jeg måtte få leiebil fra Moveabout, og nytt batteri mm. måtte innstalleres, noe som heldigvis gikk på garantien. Bortsett fra det er jeg veldig fornøyd. Men litt utrygg. Sånn at jeg vender blikket mot himmelen innimellom og tenker "vær så snill, la bilen virke imorgen også". Den gjør det foreløpig.
Så leser jeg her på forumet dommedagsprofetier om Thinks fremtid, uavklarte konflikter og spådommer om Thinks endelik. Har jeg kjøpt katta i sekken? Blir Think en kuriositet og et eksempel på finansiell akrobatisme på sitt værste? Vil vi Thinkeiere til syvende og sist bli de store taperne som blir "stuck" med en bil ingen vil vite av og som det blir umulig å få solgt når angeren virkelig slår inn?
Det er superfint å ha blitt El-bilist. Spenning hver morgen, og spennende fremtidsutsikter  :'(
Det er godt helsa er god, det er tross alt det viktigste  ;)
#5
Hei igjen. Med fare for å gjenta megselv: Thinken fungerer utmerket uten ESP. Det er nesten ikke mulig å kjøre under mer utfordrende forhold enn hva jeg har gjort de siste dager og jeg har verken stått fast eller vært plaget med sladd/spinning. Så spørsmålet er: hvor nødvendig er det med ESP på en bil som Think?
Uansett, leit med forsinkelser. Håper det løser seg for dere, for den nye Thinken er en super bil.
På vei hjem forleden var det bom stopp ned i lia. Tre biler stod på tvers i en særdeles glatt og bratt veibane. Måtte vente en halvtime før jeg kunne kjøre forbi uten antydning til hjulspinn mens gubbene lente seg på spaden og og ganske sikkert tenkte....WTF!!.... ;)
#6
Kjøpe elbil? / Sv: Bytte elbil - råd og vink ?
onsdag 02. mars 2011, klokken 19:06
Sitat fra: RoadRunner på tirsdag 01. mars 2011, klokken 10:11
Da er en 4-seter Zebra-Think med AC/oppvarmet frontrute (og uten ESP) bestilt. Leveringsklar om ca 3 uker.

Takk for alle gode råd!
Gratulerer. Jeg er sikker på at du blir like fornøyd som jeg er. Har ikke kjørt en meter med fossilbilen på tre uker. AC prioriterte jeg bort. Når det blir slike temperaturer at det er nødvendig kjører jeg heller med åpent tak.
Min har ikke ESP. Det har vært uproblematisk så langt. Jeg foretrekker å styre det selv så langt det lar seg gjøre. Så noen mente Eco var bra på vinteren, at øket motorbrems var et gode. I så fall er ESP sikkert bra, men i strid med min kjørelærdom. Er det glatt setter man i N i utforbakker og kjører i D på flata. Minimalt med "kunstig" påvirkning på hjulenes rulleevne er tingen mener jeg.
Hver får finne sin måte, bilen funker i hvert fall perfekt for 95% av min bruk....
#7
Hahahahahaha.... Jeg ler meg i hjel hver gang jeg er "nødt" til å kjøre bil. Til og fra jobb, innom barnehagen/butikken. Alle daglige gjøremål, dette er den perfekte bilen. Alle som sier noe annet, alt dette sludderet om sinker i trafikken, utrygge biler etc, alle de har ikke peiling på hva de snakker om. Er veldig fornøyd med at jeg klinte til og tok sjansen. Og mrk; det er bratte bakker opp til mitt hus, mye snø de siste dagene og kaldt. Absolutt ingen problemer for Thinken. Bare summer avgårde i varm bil med godlyd på anlegget. Eneste skumle er at elgen ikke fløtter seg lenger.
Til de som lurer: ikke annen ESP enn min egen magefølelse. Det funker utmerket for meg og var eneste alternativ da jeg bestilte...
#8
Fra og med ... Nå!... er jeg El-bilist. Fikk den idag, som lovet:))
#9
Hehe. Du har sikkert rett. Men jeg liker ikke den typiske, middelaldrende, mannemåten å kjøre bil på. Det værste er at jeg gjør det selv noen ganger. Nå blir sporten å kjøre så mykt som mulig. Det blir som påtvunget yoga.
Har kjørt værsting MC i endel år. Når man lærer seg å ha kontrollerte hjulslipp (på bane!) blir ABS og slikt bare forstyrrende. Misforstå meg rett. Det er garantert gode hjelpmidler, men det viktigste ulykkespreventive tiltak er å ta det pent. Sånn man gjør i El-bil.....
#10
Fikk beskjed i dag. Bilen er sendt fra landet med 1000 sjøer. Jeg får den ganske sikkert i løpet av 1-2 uker, noe som passer glimrende. Uten antiskrens vel og merke. Tror ikke det er noe problem, jeg er enig med innleggene i en annen tråd her på forumet. Jeg foretrekker å ha styringa selv, tilpasser kjøringen etter forholdene. Og det er ikke akkurat snakk om racerbil  ;)
#11
Det høres bra ut. Får jeg ikke bil i løpet av 2 uker må jeg leie. Men jeg er også i batch 2 (tror jeg). Det er klart man gleder seg. Ny bil, og den sannsynligvis kuleste måten å bite i det sure eplet på. Jeg føler det sånn, å måtte kjøpe bil #2. Selvfølgelig kjøper man El-bil  ;)
#12
Noen som vet? Jeg har smurt meg med en god dose tålmodighet etter å ha bestilt ny Think i november. Skulle være klar månedskifte nå, men Røhne S. er uklare i sin tilbakemelding. Har noen forum-medlemmer nylig fått ny Think? Var den mye forsinket?
#13
Nettopp. Det må være kjernemålgruppen. Som bil nummer to for folk med småunger som feks er innom barnehagen til og fra jobb. 4-setern er  på sett og vis både romslig og trang på en gang. Romslig fordi det er god adkomst til baksetet både fra fordør og fra bakluke, og det er god plass til en lang slask som meg (190 cm) i førersetet. Isofix fester til barneseter bak. Trang fordi feks undertegnede umulig kunne sitte mer en fem minutter i baksetet uten å måtte forbehandles med muskelavslappende og blodfortynnende medikamenter. 4-seter og 4-seter fru Blom? To seter med plass til unger er hva bilen egentlig er......
#14
Jeg gikk også nøye over 4-setern. Den passer glimrende til 4 voksne, sålenge de som skal sitte bak er minst like gode som Houdini til å bryte seg løs fra tvangstrøyer. Det er vel strengt tatt ikke snakk om en 4-seters bil, det er ingen brønn for beina til de som skal sitte bak.
Bilen passer godt til to voksne og maks to mindre barn. Utslagsgivende for oss var muligheten til å feste barnesete bak i bilen. Ett barnesete går utmerket. Kanskje to.....
#15
Elbilen i Samfunnet / Sv: Mere Elbilbrann
onsdag 01. desember 2010, klokken 18:02
Men jeg er helt enig med deg. Men hva f.... kan man gjøre med det? Nytter ikke å komme med fornuftige argumenter. Har kjørt tung mc i ganske mange år, og det er på nøyktig samme vis for motorsyklister. Vi kan i hvert fall håpe at evt brann i Elbil ikke blir vanlig...
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA