Tack før ett utøfrligt svar! Har du målt detta med Leaf Spy?
Jag har en Leaf 2012 som just har tappat sin førsta bar, så jag gjorde en enkel måling med en kWh måler: Jag kørde ner batteriet till strax under 2 bars, och laddade fullt. Det laddade då ca 15 kWh, d.v.s. att fullt batteri motsvarar under 18 kWh. Det låter lite? Visserligen var det endast någon plusgrad i garasjet dær jag laddade.
Eller ær det så att det hade minst 4 kWh kvar, jag hade ikke fått någon varning om lavt batteri. I så fall så har den ju upp mot 20 kWh kvar, det ær ju acceptabelt och borde inte vara några problem att køra 5-6 mil æven i 10 blå eller kallare.
Jag har en Leaf 2012 som just har tappat sin førsta bar, så jag gjorde en enkel måling med en kWh måler: Jag kørde ner batteriet till strax under 2 bars, och laddade fullt. Det laddade då ca 15 kWh, d.v.s. att fullt batteri motsvarar under 18 kWh. Det låter lite? Visserligen var det endast någon plusgrad i garasjet dær jag laddade.
Eller ær det så att det hade minst 4 kWh kvar, jag hade ikke fått någon varning om lavt batteri. I så fall så har den ju upp mot 20 kWh kvar, det ær ju acceptabelt och borde inte vara några problem att køra 5-6 mil æven i 10 blå eller kallare.