Roadtrip Bergen Oslo Bergen
Hei Dere
Har nå prøvd ut hvordan det er med kjøring av lange distanser med Renault Zoe.
Vi kjørte fra Osøyro til Eidfjord, Lunchpause på Eidfjord Hotell, så gikk det videre oppover til Vøringsfossen, hvor kapasiteten minket temelig rask! Men vi kom os nå likevel helt til Ål! Der tok vi en ny Ladepause med litt Mat. Så gikk det videre til Sokna, for en ny Lading. Hurtiglading virker super med den Bilen! Deretter kjørte vi til Oslo, hvor vi overnattet. Dag to gikk det videre til Bærum for ny Lading, mens vi spiste Frokost. Videre til Sandefjord, for ny Pause og Lading. Så kjørte vi tilBrokkelandsheia i Sundebru, hvor vi fikk første problemet, som vi løste (Malfunksjon av Ladestasjon!) Deretter gikk det til Kristiansand, Sørlandssenteret for en ny Lading. Overnatting med Opplading på Hotellet.
Tredje dagen kjørte vi til Flekkefjord for Lading/Frokost, så til Ben``s på Helleleand, til Hurtiglading med Lunch i hyggelige Omgivelser. Endelig et sted hvor det vises at dem har vett, og følger med tiden (Ladestasjon rett ved Spisestedet)
Deretter gikk Reisen videre til Randaberg, hvor det måtte letes etter Lyse sin Ladestasjon, som ikke gikk feilfri, men som vi omsider fikk til å virke! Fra Randaberg gikk turen videre gjennom bratte tunneler, som suger strøm ut av bilen, men lader også bra i nedover bakken mot Heiane på Stord. Der så vi første gang i de tre dager, et Veiskilt som fortalte om Elbil Ladestasjon! Fortun har Ladestasjon ved MC Donalds, og rett vesiden av ligger også Grønn Kontakt sin Stasjon (Overkill?)
Deretter var det fri fart hjem til Os!
Kjempe tur
Konklusjon:
Dårlig Veimerking av Ladestasjoner (mange ligger bortgjemt!)
Dårlig oppdatering av TOMTOM GPS!(med hensyn til ladestasjoner)
Renault sine GPS har ikke oppdatert Data for Norge!!!!
Bilen går som en Klokke og en kan også kjøre forbi de som ikke har jevn Hastighet!(opp i 140km/t)
For mange Ladekort som kunne samles på ett!!??
Det beste er at man ikke trenger å se hele tiden på Speedometer, siden man bruker minst Strøm med å kjøre ECO med Cruise Controll!
Allt i allt: Det var en Kjempeopplevelse som tok oss nesten 1200 km i tre Dager gjennom et nydelig Stykke av Norge!
Hei Dere
Har nå prøvd ut hvordan det er med kjøring av lange distanser med Renault Zoe.
Vi kjørte fra Osøyro til Eidfjord, Lunchpause på Eidfjord Hotell, så gikk det videre oppover til Vøringsfossen, hvor kapasiteten minket temelig rask! Men vi kom os nå likevel helt til Ål! Der tok vi en ny Ladepause med litt Mat. Så gikk det videre til Sokna, for en ny Lading. Hurtiglading virker super med den Bilen! Deretter kjørte vi til Oslo, hvor vi overnattet. Dag to gikk det videre til Bærum for ny Lading, mens vi spiste Frokost. Videre til Sandefjord, for ny Pause og Lading. Så kjørte vi tilBrokkelandsheia i Sundebru, hvor vi fikk første problemet, som vi løste (Malfunksjon av Ladestasjon!) Deretter gikk det til Kristiansand, Sørlandssenteret for en ny Lading. Overnatting med Opplading på Hotellet.
Tredje dagen kjørte vi til Flekkefjord for Lading/Frokost, så til Ben``s på Helleleand, til Hurtiglading med Lunch i hyggelige Omgivelser. Endelig et sted hvor det vises at dem har vett, og følger med tiden (Ladestasjon rett ved Spisestedet)
Deretter gikk Reisen videre til Randaberg, hvor det måtte letes etter Lyse sin Ladestasjon, som ikke gikk feilfri, men som vi omsider fikk til å virke! Fra Randaberg gikk turen videre gjennom bratte tunneler, som suger strøm ut av bilen, men lader også bra i nedover bakken mot Heiane på Stord. Der så vi første gang i de tre dager, et Veiskilt som fortalte om Elbil Ladestasjon! Fortun har Ladestasjon ved MC Donalds, og rett vesiden av ligger også Grønn Kontakt sin Stasjon (Overkill?)
Deretter var det fri fart hjem til Os!
Kjempe tur
Konklusjon:
Dårlig Veimerking av Ladestasjoner (mange ligger bortgjemt!)
Dårlig oppdatering av TOMTOM GPS!(med hensyn til ladestasjoner)
Renault sine GPS har ikke oppdatert Data for Norge!!!!
Bilen går som en Klokke og en kan også kjøre forbi de som ikke har jevn Hastighet!(opp i 140km/t)
For mange Ladekort som kunne samles på ett!!??
Det beste er at man ikke trenger å se hele tiden på Speedometer, siden man bruker minst Strøm med å kjøre ECO med Cruise Controll!
Allt i allt: Det var en Kjempeopplevelse som tok oss nesten 1200 km i tre Dager gjennom et nydelig Stykke av Norge!