Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Askergutt

#1
Hei!
Min trofaste Reva De Luxe sviktet meg i mai og har siden stått i garasjen. Den fortjener å få en ny eier som vil bruke den daglig igjen. Batteriene trengs å skiftes. Bilen har vært fulgt  opp hos Envirobil etter at de sluttet med service på Rakkestad, stor service juli 2011, liten service august 2012. Varmeapparat er reparert og de to små service-batteriene ble skiftet desember 2012. Samtidig ble ledningsnett til Eberspächer oppgradert.

Bilen har nå ikke strøm, men står  oppvarmet slik at batteriene ikke blir ytterligere ødelagt.

Jeg kan supplere full dokumentasjon om bilen fra den kom inn til meg her i Asker november 2008.


Bilens farge; Grå
Skinnseter Sort/grå
Sommer og vinterhjul på alufelger.
Radio/CD spiller med Aux-inntak. Blaupunkt høyttalere
Eberspächer diesel kupevarmer med fjernkontroll, Du starter varming når du setter på kaffen om morgenen og da er den varm når du skal kjøre avsted.
Pris:  Her kan du få en vel utstyrt modell for kr 15000,- (Da har jeg trukket for en sprekk i frontruten og en liten skade i spoiler foran) Spanderer du batterier fra Batteribilen koster disse 14-15.000 kr og da er du på veien for drøyt 30.000,- (med splitter nye batterier hvis du gjør jobben selv)

Ta kontakt på mail: olej-g@online.no

Hilsen

Ole J. Gulbrandsen

#2
Tidlige elbiler: Reva / Sv: Generell levetid på blybatteriene
torsdag 18. november 2010, klokken 14:23
I mitt innspill til Reva Norge har jeg påpekt at bilens varsellampe for temperatur i følge manualen skal lyse stabilt ved varmt batteri. I min bil har jeg erfart at den begynner å blunke når den opplagt må være varm, ikke kald. - Dersom ladeprosessen mottar tilsvarende gale signaler ser jeg for meg at varmeelement skrus på og det pøses på med ladespenning når den burde roe det hele ned.
Selv om dette bare skjer ved enkelte anledninger kan det forklare de ødelagte batteriene.   
#3
Tidlige elbiler: Reva / Generell levetid på blybatteriene
torsdag 18. november 2010, klokken 13:22
Hei! Jeg erfarer at jeg for andre gang etter 2 år må bytte batterier. Første gang var det en garantisak. Nå er jeg skeptisk til å beholde bilen. Skal en måtte bytte batteri årlig? Det var da virkelig angitt fra 2 til 5 år mellom skift av pakken. kjører tilsammen i overkant av 40 km daglig til og fra jobb. Problemet er varmgang i batteriene ved lading. HAR NOEN ANDRE REVA-EIERE ERFART DETTE?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA