Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - SSK

#1
Model S / Sv: Tesla på finn.no
fredag 20. januar 2017, klokken 23:17
Sitat fra: Havebigfun på fredag 20. januar 2017, klokken 22:41
Sitat fra: Erlingni på fredag 20. januar 2017, klokken 16:23
Selv om jeg ikke har bruk for fem seter, vil jeg jo ha muligheten til å legge ned setene ved behov. Så da er den nok ikke så aktuell for meg.
Tusen takk for nyttige innspill, jeg tenkte ikke over det med seteryggen selv :)
Som jeg nevnte tidl- baksetene i bilen du linker til kan legges ned på vanlig måte- dessuten er de bedre å sitte i enn standard-baksetene -om du skulle få behov for det :)
Bilen han linker til har executive bakseter, og disse kan ikke legges ned. Har ingenting med next gen. bakseter å gjøre.
#2
Model S / Sv: Høy feilrate eller forum-hysteri?
tirsdag 11. oktober 2016, klokken 09:31
Det du ikke må gjøre er å la det du leser på forum avgjøre om du kjøper bilen eller ikke.
Etter 2 år med P85+, og 14 måneder med P85D er jeg strålende fornøyd.
Min P85D har hatt 0 problemer så langt.
Ikke lev livet ditt gjennom andres erfaringer :)
#3
Model S / Sv: Solfilm på Model S
tirsdag 20. september 2016, klokken 21:43
Kan anbefale Glassdrive Økern.
Har brukt dem 2 ggr. på 2 Model S.
Den første med 20%, og den siste med 35%.
20% ble litt for gangster  8) for min del, 35% er mer likt fabrikktoning.
De har gjort en feilfri jobb begge ganger, og de lakkerer kantene på sidevinduene, og legger filmen helt ut i kanten.
De tar ca. 5000 frem til B stolpe.
#4
Model S / Sv: 100 kWh batteri
fredag 16. september 2016, klokken 23:28
Så siden alle har flere PC'er hjemme i dag så tror du at alle i fremtiden vil ha behov for å kjøre 100 mil uten stopp?
Ingen snakker om hvor stor tank det er på ICE biler i dag pga. rask fylling og flust med bensinstasjoner.
Med raskere lading og flust med ladestasjoner blir nok ikke batteristørrelsen så viktig i fremtiden.
#5
Model S / Sv: 100 kWh batteri
fredag 16. september 2016, klokken 22:30
Sitat fra: Sbr på fredag 16. september 2016, klokken 20:42
Sitat fra: SSK på fredag 16. september 2016, klokken 20:10
Ser ut som om 100 kWh kan bli den største batteripakken de lager.

https://twitter.com/elonmusk/status/776677760039133185
Regner med at dette enten var ironisk ment, eller gjeldene dagens generasjon S (og X)?

Mulig, tror ikke det. Vi nærmer oss grensen for hva man trenger med fortsatt SC utbygging.
Jeg er sikker på at vi aldri ser et større batteri enn 120 kWh i noen personbil.
#6
Model S / Sv: 100 kWh batteri
fredag 16. september 2016, klokken 20:10
Ser ut som om 100 kWh kan bli den største batteripakken de lager.

https://twitter.com/elonmusk/status/776677760039133185
#7
Model S / Sv: AWD og støyisolering av fremre motor
lørdag 12. desember 2015, klokken 22:59
Ser ut som støy varierer fra bil til bil.
Har nå hatt P85D i 3 måneder, etter 2 år med P85.
Jeg hører frontmotor ved pådrag, men ikke ellers.
Ved vanlig kjøring hører jeg ikke motorlyd over hjulstøy.
I mitt tilfelle har altså ikke P85D mer motorlyd enn min gamle P85 ved normal kjøring.
Når jeg bruker rangemode hører jeg frontmotor, men dette brukes jo kun når man er usikker på om man kommer frem uten å gå tom for strøm.
#8
Ser nå at de ikke har økt prisen, men vrakpant og dokumentavgift er nå inkludert i kontantprisen.
#9
Ser ut som prisene har steget litt de siste dagene.
Min konfig har økt med ca. 5000,-
#10
Model S / Sv: Tesla inbyttebil
torsdag 10. september 2015, klokken 19:51
I mitt tilfelle skulle jeg få 490.000,- i innbytte for en 2013 P85+, 35000km.
Jeg fikk 560.000,- på Finn.no i august, så forskjellen her ble 70.000,-
#11
Model S / Sv: Ingen 3G-dekning?
mandag 10. august 2015, klokken 19:58
De blir byttet på grunnlag av fjerndiagnose.
#12
Model S / Sv: Fortsatt problemer med panotak på 2015-modell?
onsdag 05. august 2015, klokken 13:17
Det ser nå ut til at biler produsert etter juni i år vil få ny utgave av pano taket.

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/49470-New-Panoramic-Roof-Good-news-bad-news/page2

#13
Du kan ha rett.
Etter et innlegg på teslamotors forumet ser det ut til at den bakre motoren kan takle 1600 amp.
Da kan dette være noe for RWD bilene også.


The torque produced by this motor is proportional to the current into the motor as determined by a motor parameter called the Torque Constant, usually in NewtonMeters per Amp, or FtLb/Amp. To get the necessary current, the Battery, working through the Inverter, provides the voltage necessary to shoves the current through the motor. But when the motor is turning there is also generated a counter voltage, or Back EMF, in the motor windings that opposes the applied voltage and works to limit the current. The back EMF is also defined by a constant called the BackEMF constant and expressed in Volts per Rotation Rate ( V/RPM, or more naturally, Volts per radian per second.) As it happen, the two constants are actually one and the same; but that's another story.
In any case, the break point in the torque-speed curve occurs when the back EMF is just enough to subtract from the applied EMF so that the necessary current (for that max torque) is generated. As the motor turns faster, and the battery voltage is maxed out, the net voltage driving the current is less and less and, as a result, the current is less and, therefore, the torque is less. At the top motor speed, the Back EMF generated just about equals the applied EMF, the current goes to zero, and there is no more torque. To accommodate mechanical losses, the system naturally adjusts its speed so that there is just enough current to balance the necessary torque.
What determines the maximum speed of the motor is the supply voltage. The energy capacity determines how long the speed and torque can be maintained and how hard the battery has to work to maintain these quantities: and not self destruct.
Based on the previously available data, I estimate that the Tesla Motor torque constant is about 0.25Nm/Amp and to attain the stated maximum torque of about 400 NM (about 300 ft lbs) a current of about 1600 amps is needed. The back EMF constant is, then, 0.25 Volts/radians/sec which comes to about 0.025 Volts/rpm (@ 15000 rpm the back EMF is 375 volts, the battery supply voltage.)
At low speeds, with little back EMF, way more current (and resulting torque) could be provided. However, to keep things from melting, and other bad stuff, the inverter probably limits motor current to under 2000 amps.
#14
Model S / Sv: D eller ikke
torsdag 23. juli 2015, klokken 17:35
Mye av dette kan tilskrives bevisst/ubevisst forsvar av egne valg og situasjon.
Mange svar og råd man får på forum farges av dette selv om de fleste ikke innrømmer det.
#15
Ludicrous oppgraderingen øker maks ampere man kan trekke fra batteriet fra 1300 til 1500. For at dette skal være en begrensning trenger man sikkert begge motorene.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA