Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Torres

#1
Ok, takk for svar. Summa summarum snakker vi relativt store utlegg her, da er det ikke så interessant. :)
#2
Jeg har en 106 som jeg knapt har fått brukt da jeg ikke kommer meg opp til huset med den (lang og bratt bakke).
Dessuten er det kupert terreng der jeg bor (synes det blir ubehagelig å klare 45 km/t i tunnel med 80-grenser).

Er det noen måte å hente mer ytelse ut av disse bilene? Jeg er ikke avhengig av mest mulig rekkevidde bare jeg kommer meg på jobb (46 km), der kan jeg lade. Er det grep som kan gjøres i det hele tatt?
#3
Meget pen 2001 Peugeot 106 Electric selges for 95.000,- eller bud. Bilen er nå kjørt 61.000 km og batteripakke er i desember overhalt av elektrolux her på forumet og skal være i topp stand. EU-godkjent til januar 2013. Behagelig å kjøre og praktisk med 5 dører. Den har tidligere vært kollisjonsskadet på førersiden (dette er bilen som tidligere er kjent som "Dorsken" her på forumet), men dette er rettet opp og ser bra ut. Robometer er installert.





Jeg har ikke hatt bilen så lenge, kjøpte den av elektrolux i januar. Dessverre viste det seg bakken opp til huset har for bratt stigning for bilen, så jeg kommer meg rett og slett ikke opp. Dermed får jeg ikke ladet bilen hjemme. Etter å ha prøvd ulike løsninger ser jeg at det ikke er praktisk gjennomførbart med å bruke denne bilen som pendlerbil til og fra jobb. :(

Så det er med meget tungt hjerte jeg annonserer bilen for salg.

Jeg kjøpte selv bilen for 99.000,- og legger den nå ut for 95.000,-. Ved rask avgjørelse inkluderer jeg nyinnkjøpt EvLite diagnoseverkøy med vannfyllingssett, da slipper en å være avhengig av verksted for å ta vannservice. Årsavgift betalt. Kun ett sett med hjul, meget bra piggfrie vinterdekk står på.

Bilen sendes ned til elektrolux i uke 12 for sjekk av batteripakken etter noen snodige alarmer fra Robometeret slik at jeg er sikker på at bilen er tipptopp før salg.

Oppdaterte bilder kommer i helgen, dette er bilder jeg fikk tilsendt da jeg kjøpte bilen.
#4
Elbilen i Samfunnet / Sv: Fritak for bompenger?
torsdag 24. februar 2011, klokken 22:07
Sitat fra: commiesoft på torsdag 24. februar 2011, klokken 21:48
De svarer ikke!

Nå sendte jeg en høflig mail 8.feb, en 18.feb og en idag, men alt jeg får er
to automatiske svar pr.mail som sier at de vil svare snarest.

En annen ting, AutoPass sier at du kan passere gratis på Svinesund med elbil.

Dette er vel mulig falsk markedsføring, og for å kontakte dem om dette blir jeg
bedt om å maile vegvesenet på ap@vegvesen.no.

Det gjør jeg, og får de samme to automatiske kvitteringene fra samme adresse som fra Svinesundsforbindelsen..!!

Det er synd å si det, men det ser ut som om vegvesenet og dette arrogante firmaet ikke har alminnelig folkeskikk.
Bro og Tunnelselskapet har enormt lang behandlingstid for tiden, men min erfaring er at de alltids svarer til slutt. Jeg hadde nettopp en sak mot de i forbindelse med at Elvisen ble trukket for passeringer på tross av Autopassbrikke og innsendt dokumentasjon på at det faktisk ER en elbil.

Etter en måneds tid fikk jeg svar om de ikke hadde mottatt dokumentasjon, men at de fant infoen de trengte i Motorvognregisteret. Alle passeringene ble dermed kreditert tilbake til meg. Og mailen ble merkelig nok avsluttet med en tynn forespørsel om jeg kunne sende dokumentasjonen på ny...  tror ikke det. Nå funker det og jeg skal ikke røre noe som funker der i gården! ;)

Uansett, det var en digresjon. Men som sagt, de HAR enormt lang behandlingstid i det selskapet. Et annet alternativ er å ringe de, men da blir du nok sittende en stund...
#5
Interessant, spesielt siden jeg nettopp har bestilt en ny en...  :-\
La meg sjekke opp i om den lar seg avbestille, i så tilfelle kjøper jeg din.
#6
Siden jeg jobber i oljebransjen er hverdagen preget av HMS, også for oss på land. Ting som å holde seg i rekkverket når en går i trapper og rygging inn på parkeringsplass er et krav. Noe som ikke er SÅ gjennomtenkt når det gjelder plassering av stikkontaktene. Men som eneste elbilbruker går det stort sett greit. ;)
#7
Kjøpe elbil? / Sv: Valgets kvaler 2
fredag 21. januar 2011, klokken 14:43
Jeg har antiskrens på fossilbilen og dette er et type utstyr som jeg har lært meg å sette pris på (og som var et absolutt krav da jeg kjøpte den). Dette reagerer kjappere enn jeg klarer i de tilfellene noe uforutsett skulle skje, uansett hvor mye en kjører etter forholdene.  :)

http://nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7466503
#8
Alt det andre / God jul fra en fersking
torsdag 23. desember 2010, klokken 11:16
Tenkte mitt første innlegg på forumet kunne være en julehilsen til alle her. :)

Jeg har nettopp kjøpt en 2001 P106 fra Robort (elektrolux) som snart er klar for å sendes opp til Bergen. Bilen kommer til å bli min daglige transport til og fra jobb (45 km hver vei) og jeg kan vel ikke si annet enn at jeg gleder meg stort!

God jul, folkens!
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA