Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - mentol87

#1
Model S / Sv: Innbyttepriser
mandag 07. august 2017, klokken 16:03
Jeg er ikke helt sikker på at finn.no er helt representativt for hva folk faktisk får for bilene sine. En del biler ligger ute over lengre periode. Ser at mange er relativt ofte inne og endrer på annonsen sin, slik at en ikke ser hvor gammel annonsen reelt sett er.
#2
Model S / Hvor er alle bruktbilene på tesla.com blitt av?
mandag 07. august 2017, klokken 15:47
For noen uker siden var det mange bruktbiler tilgjengelig på tesla.com.
Nå er det det bare noen få.

Noen som vet hva som som er årsaken til det lave antallet? Jeg blir overrasket om de har klart å selge alle på så kort tid.
#3
Takk for trip-report. Alltid interessant å se hva en kan forvente seg av rekkevidde under ulike omstendigheter :)
#4
e-Golf / Sv: Øget kørelængde for eGolf 2017
fredag 29. april 2016, klokken 12:51
#5
Model S / Sv: Nedtur ved overlevering av TMS
onsdag 06. november 2013, klokken 11:00


Er bare veldig usikker på hvilke rettigheter jeg har.
[/quote]

Det er tvilsomt at du kan kreve omlevering eller heving av kjøpet for dette. Det mest aktuelle er å kreve retting etter forbrukerkjøpsloven § 29 jfr. § 26. Du som forbruker kan ikke sette noen "krav" til hva som skal gjøres utover at mangelen skal rettes, dvs. bilen skal leveres i feilfri tilstand. Dvs. at tesla selv velger hvordan mangelen skal utbedres gitt at mangelen fra en objektiv synsvinkel faktisk er rettet.
Tesla har 2 utbedringsforsøk på samme feil før du kan kreve omlevering.
#6
Lunde; det er faktisk ikke alle som vet alt om think til alle tider, spar deg for sarkasmen.
Syns det er viktig med en nyansert diskusjon, og Lars er med på få dette til.
#7
Jeg har vasket Think'en uten problemer.
Vedlagt ser du bilde av bilen i vannbad hvor de tester elektronikken. Sjåføren på dette bildet sitter tørt og bilen kjører av egen maskin.

PCU'en, eller "hjernen" til bilen er testet og godkjent for å stå neddykket til 1 meter uten å ta skade.

Så jeg vil påstå at å vaske bilen i maskin ikke utgjør noen risiko overhodet.

- JE

EDIT: Ser dette var forumet for den gamle Thinken, og jeg snakker om den nye. På Think "classic" er jeg usikker.
#8
Fekk låne en Think City 2010 modell i noen dager med lithium, og min erfaring er at rekkevidden halveres, altså 7-8 mil kunne eg sånn ca kjøre basert på følgende:

- Varmeanlegget stod på full varme med 2/3 i viftehastighet.
- Kjøringen var ikke påvirket av sparsommelighet. Aksellerer greit opp til angitte fartsgrense, og setter da giret i "E" og følger trafikken.



Har også i ein anna sammenheng forsøkt å kjøre med varmen av, noko som bedra rekkevidda. Nå er det derimot såpass ubehagelig å kjøre i kulden når man egentlig ikke trenger det, så eg har ikkje kjørt batteriet tomt. Jeg estimerer derfor rekkevidden til å være 11-12 mil. Webasto varmeanlegg hadde altså vært ideelt for denne bilen.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA