Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - saxo_asker

#1
Bilen starter, men oppstarten minner om bensin/diesel bil med dårlig batteri, dvs svake lys på dashbordet før hovedbatteriene (og da antagelig dcdc) slår inn og gir den strømmen jeg trenger.

Er det "godt nok" med bilbatteri fra Biltema for et slikt bytte eller bør jeg la et verksted ta jobben?
#2
Takk for tips om ctek, var litt usikker på om jeg kunne koble denne på saxo'en  :-\ Har sett de siste dagene at 12volts antagelig ikke er så godt ladet som det bør være og slitt litt med starting av bilen. Så snart bilen er i gang ser alt ut til å virke som det skal. Jeg har ikke sett noe advarsellys for 12 volt, så håper litt ekstra lading hjemme i garasjen vil sørge for at jeg ikke lenger sliter med starting av bilen
#3
Jeg har også opplevd det samme problemet med min ombygde Saxo. Kjørte fra Asker inn til Vinderen i romjula, og fikk motorstopp på Ullern. Fikk lirket meg tilbake til Sandvika, hvor bilen ble satt i p-huset på Kommunegården (oppvarmet). Bilen ville ikke ta lading i flere timer, selv med reset. Heldigvis gikk alt bedre da den hadde fått stått og varmet seg over natten, så temperatur er absolutt noe å tenke på med Litium batteriene. Det merkelige var at dette skjedde ikke på de kaldeste dagene før jul, men kan jo også ha sammenheng med at bilen også fikk litt juleferie og mer sporadisk lading i juledagene mens jeg ikke var på jobb.

Utover dette problemet er jeg strålende fornøyd med ombggingen (utført av Alternativ Energi), og kjenner godt at bilen går raskere nå når det ikke lenger er sprengkulde. Har ikke forsøkt rekkevidden helt ut, men har sett at jeg normalt sett fint kan kjøre Asker-Oslo t/r og fortsatt ha nok strøm til en tur til inn til Oslo (uten å ha prøvd den siste turen).
#4
Kjøp og salg av deler og utstyr / Sv: Brukte NiCD selges
mandag 22. november 2010, klokken 20:11
Da er batteriene solgt!
#5
Kjøp og salg av deler og utstyr / Brukte NiCD selges
mandag 01. november 2010, klokken 18:33
Hei,

har nå fått tilbake min kjære Saxo fra ombygging til Litium hos Alternativ Energi, og sitter da med 20 brukte batterier jeg ikke har behov for, eller kunnskap om å få i god stand igjen. Da bilen var inne på test hos Enviro tidlig i vår fikk jeg høre at 9 av blokkene var døde, og 11 kunne leve videre om de fikk etterfyllt syre. Jeg bestilte time hos Alternativ Energi med en gang, så bilen har bare kjørt 2-3 turer siden april. Jeg vet ikke hvilken tilstand batteriene er i nå, og Enviro ga tidlig beskjed om at de hadde de batteriene de trengte og var ikke interessert i å kjøpe av meg. Om noen har lyst til å overta disse batteriene evt for en billig penge, gi beskjed!
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA