Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - kasara

#1
Hei!

Jeg har hatt min ion siden 2012, den ble kjøpt ny og omfattes fortsatt av garanti. Jeg er nøye med å lade den ut til minimum (når det blinker to streker), for så å lade den nesten fullt igjen. Da har jeg hatt en range på 112 km. I januar, har den begynt å "bruke" mer batteri - uten at jeg setter på varme, og når jeg fullader, går den opp til 98 km maks. I praksis, mister jeg ca 20 km. Dette har ikke noe med vinteren å gjøre, da det hittil har vært tørt og plussgrader. Leverte den på service i går, og fikk den tilbake med beskjed om at batterikapasiteten har gått ned til 84%. Som jeg leser her, er det helt innafor. De sa at det vanlige er at batteriet reduserer kapasiteten med 5-10% pr år. Dette har jeg aldri hørt før. Er dette noe som omfattes av garantien? Hvor skulle jeg har lest at batteriet kan reduseres så mye da jeg kjøpte bilen?
#2
Brukererfaring Ladeutstyr / Ny ladekabel til Peugeot Ion
torsdag 09. februar 2017, klokken 15:22
Hei!

Jeg ønsker å kjøpe ny ladekabel til min Peugeot. Hovedsakelig den nye typen, men ev. også en ny med vanlig stikk til 16A. Har noen av dere kjøpt i det siste? Kan dere anbefale noe?
#3
Hei!

Jeg har hatt min ion siden 2012, den ble kjøpt ny og omfattes fortsatt av garanti. Jeg er nøye med å lade den ut til minimum (når det blinker to streker), for så å lade den nesten fullt igjen. Da har jeg en range på 112 km. I januar, har den begynt å "bruke" mer batteri - uten at jeg setter på varme, og når jeg fullader, går den opp til 98 km maks. I praksis, mister jeg ca 20 km. Dette har ikke noe med vinteren å gjøre, da det hittil har vært tørt og plussgrader. Har noen opplevd noe lignende? Hva kan være feil? Kommer til å levere den til BOS uansett, men vil gjerne høre andres mening.
#4
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Hurtig eller treglading på Kongsvinger?
torsdag 19. desember 2013, klokken 22:17
Hei!

Jeg skal fra Lørenskog til Kongsvinger med min Peugeot iOn, og er rett og slett litt redd for å ikke rekke fram. Er det noen hurtigladere på veien? Kløfta f.eks.? Eller noe nærmere?
#5
Hei!

I går kjørte jeg meg ganske tom for strøm, med skrekk så jeg kilometerstanden på iOnen min gå fra 3 - 2- 1 km da jeg kjørte rundt i Oslo og prøvde å finne en ledig ladeplass. Jeg ventet litt på skilpaddemodus, men denne kom aldri! Etter 1 km, kom følgende streker - - -, men ingen skilpadde. Er det noen som har opplevd noe lignende?
#6
Er kupéfilter det samme som pollenfilter? Har fått følgende tilbud:

Vanlig sjekk - 1575 kr
Spylervæske - 18 kr
Skifte pollenfilter - 1025 kr
Kontroll og opplading av batterier - 473 kr

Kan jeg droppe pollenfilteret?
#7
Den har kjørt 10 000 km, mener jeg.

Hvor mye betaler du for servicen din?
#8
Hei!

Jeg fikk brev fra BOS, hvor de anbefaler at jeg kommer innom for service på bilen (siden den blir ett år i oktober). Jeg har ikke noe behov for å dra inn på service, men bør jeg gjøre det? Når jeg starter opp bilen nå, lyser skiftnøkkelen over skjermen med rekkevidden, men så blir den borte igjen.
#9
Og min fra BOS Lillestrøm
#10
Hei!

Jeg har lett på forumet, men fant ikke svar. På kabelen til iOnen min står det at den tar 10A, men de uttakene jeg har ladet på i Oslo er 16A. Selgeren sa først at jeg må ha et 10A uttak hjemme, men at jeg kan lade både på 10A og 16A. Noen som kan forklare?
#11
Takk! Da kan jeg sove rolig med en splitter ny iOn på parkeringsplassen.
#12
I dag var dtcen kollega som fortalte meg at vi (elbilelskere) må betale bompenger fra neste år. Noen som vet om det stemmer? Han leste det visstnok på Næringsetaten.
#13
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Elbil på vinteren
tirsdag 30. oktober 2012, klokken 11:08
Hei!

Jeg er helt ny på forumet, og venter i spenning på min iOn (som mest sannsynlig kommer i dag). I og med at det har blitt så kaldt de siste dagene, lurer jeg på: hvordan kan jeg best bevare battriet og bilen på vinteren? Foreløpig har jeg ingen garasje å ha den i, og den garasjen jeg har er i borettslaget, så det er nok ikke store forskjellen på temperaturen mellom ute og inne. Hva med biltrekk?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA