Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - uppis

#1
De siste par dagene har jeg ikke klart å starte forvarming. Bilen er fulladet om morgenen og når jeg prøver å aktivere forvarming så aksepterer ikke fjernkontrollen siste kommando. Det skjer bare ingenting. Noen som har opplevd det samme?
#2
Jeg har det samme. Haahov sin beskrivelse passer med det jeg også opplever. Har regnet med at dette ikke er problematisk, men det er jo fint å få vite hva en kyndig mekaniker sier.
#3
Elbilen i Samfunnet / Fossiler i kollektivfeltet
onsdag 05. mars 2014, klokken 20:28
På vei nordover på E6 fra Helsfyr til Furuset talte jeg tre fossilbiler i kollektivfeltet i dag. Det var ikke bare det at de ventet lenge med å legge  seg inn, de kjørte konsekvent i kollektivfeltet forbi køen hele veien.
Jeg har registrert en tendens tidligere også, men dette var ekstremt, og noe man veldig sjelden så før elbilene ble et vanlig syn.
Har terskelen for å kjøre i kollektivfeltet blitt senket pga "alle" elbilene? Har tålmodigheten med elbiler i kollektivfeltet tatt slutt hos fossilførerne?
Har andre observert det samme?
#4
Takk :)
#5
Sitat fra: sven erik på fredag 01. november 2013, klokken 14:41
det kommer en med lenger rekkevidde  +++ i sluten av 2014 eller i 2015
den er og litt større
Har du en kildehenvisning?
#6
Det var bra du tok deg jobben med å følge opp det jeg så, tomrh. Jeg hadde ikke registrert effekten ved å skifte tilbake til D i oppoverbakker eller ved pådrag, så det var enda en dimensjon ved dette. Det hadde vært interessant å få noe input fra Mitsubishi om dette.
#7
Dette er interessant. Det tomrh beskriver mye mer systematisk enn meg, er akkurat det jeg erfarer også. Jeg har riktignok testet mindre med C fordi det er lite hensiktsmessig i rushet inn og ut av Oslo. I denne settingen får jeg mer ut av B-modus. Uansett tyder ting på at man kan få mer ut av bilen ved å bruke modusvelger mer aktivt. "To B or not to B" er besvart :)
#8
Sitat fra: sven erik på onsdag 16. oktober 2013, klokken 12:13
c gir deg mindre efetbruk en begge
Det har ikke det jeg har registrert. Og når man bruker B som brems underveis får man en sterkere regenerering og dermed lenger rekkevidde. Men det er uansett ikke store forskjellene det er snakk om her.
#10
Sitat fra: bruisepristine på onsdag 16. oktober 2013, klokken 10:58
Hva kostet service hos Asker? Jeg kjøpte hos MF Lillestrøm men vurderer Asker til service siden de virker mer kundeorienterte.
Jeg betalte litt over 3400,- Dette er ca. 400kr,- rimeligere enn MF LIllestrøm skulle ha. Og, ja, MF A&B er definitivt mer kundeorienterte enn MF Lillestrøm.
btw: brukte bare ca.20min inn til Oslo sentrum med buss fra MF A&B.
#11
Hei!
En ting jeg har stusset over er bruk av B-modus på "giret". Om jeg holder en helt jevn hastighet (si 80km/t) i D-modus og så skifter til B-modus, så synker effektbruken. Ikke mye, men jeg ser at dette er konsekvent. Det kan også virke som jeg får lenger rekkevidde ved kun å bruke B-modus. Er det andre som har sett dette? Er det noen som ser noen grunn til ikke å bruke B-modus hele tiden?
#12
Nå har jeg hatt første service (20.000km/1år) på 2012 i-Miev hos Motorforum Asker&Bærum. Her fikk jeg god service og utskrift av diagnostikk. Anbefales. MF Lillestrøm svarte aldri på forespørsel om utskrift.
#13
Hmm, her var det en del forskjellig info og erfaringer. Har fått time hos MF Asker&Bærum. Får se hva som kommer ut av det. Men ikke før om to uker. Jeg skal på reise først.
#14
Takk @Mr.Zero! Mulig det blir MF Asker og Bærum som får æren av første service ...
#15
Jeg er også veldig interessert i dette. Må ha første service nå, og har spurt om jeg får en rapport. De (mf Lillestrøm) har ikke svart meg på dette ennå.
Hvor er det dere andre har fått rapport?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA