Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Elinor

#1
Jeg har fått bot når jeg har stått over maxtid og snurret på skiva. Klaget uten å få medhold.
Har også fått bot når jeg har flyttet bilen til annen plass på samme sted. Klaget og fikk avslag. Klaget på nytt og ba dem se på bildene parkeringsvakten hadde tatt - og fikk medhold.
#2
Elbilen i Samfunnet / Sv: Farlige forbikjøringer i kollektivfeltet
fredag 14. september 2012, klokken 18:08
Sitat fra: El rayo på fredag 14. september 2012, klokken 17:01

Etter beskrivelsen din virker det som om den du slapp inn ikke var våken og obs på trafikken rundt seg, panikkbremset helt unødvendig da iMiev-en plutselig kom inn i synsfeltet. Forutsetter at iMiev-en hadde langt høyere fart enn alle andre slik du beskriver.


Nei, det var ikke sånn. Dette var et påkjøringsfelt, kollektivfeltskiltet sto lenger fremme. Da virker det ikke spesielt lurt av iMiev-en-sjåføren og kaste seg rett inn foran en som er pålagt å legge seg inn i høyre ordinære kjørefelt.

Men altså; synes dere vi i kollektivfeltet skal tviholde på retten til å kjøre uten å flette i det hele tatt når det er kø i påkjøringsfeltet? Fra 7.50 til nærmere halv ni går det rimelig i ett i kollektivfeltet med buss, taxi, motorsykler og elbiler. I alle fall der jeg skal inn på motorveien (Høvik).
#3
Elbilen i Samfunnet / Sv: Farlige forbikjøringer i kollektivfeltet
fredag 14. september 2012, klokken 15:23
Akkurat der kjørte jeg sakte. Kom rett fra innkjøringsfeltet på Høvik og hadde fossilbiler foran meg som skulle legge seg inn i høyrefeltet. Men det samme gjaldt for I-miev'n, det var ikke mulighet for stor fart. Den forbikjøringen var så j....a stygg at jeg har nesten ikke ord. Og jeg hadde fått skylda også, om jeg hadde havnet i rumpa på bilen foran.

Jeg legger meg også ofte inn - og kan godt kjøre i høyrefeltet om farten her går i rundt 60 km/t.
#4
Elbilen i Samfunnet / Farlige forbikjøringer i kollektivfeltet
fredag 14. september 2012, klokken 13:39
I går hadde jeg en skikkelig skummel opplevelse på motorveien ved bensinstasjonen etter påkjøringen ved Høvik. To biler kjører ut fra bensinstasjonen. Jeg ser at den ene har god fart, og slakker litt på gassen for å slippe den inn for å bidra til flyt i trafikken. Trenger ikke bremse engang. I-Mieven som ligger bak meg slenger seg ut til venstre, og kaster seg inn rett foran bilen jeg slapp inn, som var på vei til å svinge inn i midterste felt. Det innebærer full bråstopp for meg og bilen foran , jeg sto bokstavelig talt på bremsen. I-Mieven suser videre i vilt tempo. Bak meg er det heldigvis ingen. Denne gangen gikk det bra.
Håper du er her og leser dette.

Jeg kjører Reva og har gjort det i over to år. For mange elbilister med nyere og kjappere bil går det nok for sakte med meg.
Dessverre er dette absolutt ikke første gang jeg opplever dristige forbikjøringer i kollektivfeltet. Og det som er trist er at det er andre elbilister som har minst tålmodighet med oss. Andre "treiginger" som også opplever det slik?
#5
Norsk Elbilforenings oppgaver / Sv: Trangt på Oslo ladestasjoner
torsdag 28. april 2011, klokken 23:34
Sitat fra: Lunde på torsdag 28. april 2011, klokken 17:32
Synes det er bedrøvelig å se at noen parkerer på ladeplassene i Kongensgate uten å lade når det oftest er fullt opp av normale gratis parkeringsplasser uten lademuigheter noen meter lengre bort.

Vanskelig å skille mellom de som MÅ å de som ikke må da det er umulig å vite hvor en elbilist skal etter denne ladeøkten. Jeg har hatt møte i sentrum på en drøy time og ladet fra drøyt 90% SOC. fordi neste  kjøretur var såpass lang at hver prosent er kjekk å få med seg. Andre ganger kan jeg ha lite igjen, men likevel nok for å komme hjem, dog forutsetter resten av ettermiddagen at jeg bør lade uansett der jeg har muligheten.

Når situasjonen utvikler seg som vi forutsatte (eller i beste fall håpet på) må vi sikre at de som MÅ lade har større sjanse for å finne en ledig plass. Derfor tror jeg det enkleste er å kreve at bilen er tilkoblet. De som ikke gidder eller trenger å lade vil derfor antagelig finne det greiest å parkere på vanlige plasser. På Aker Brygge kan det bli en utfordring uansett da det ikke er tilsvarende alternativer (tidsbegrenset P) nærmere enn Kongensgate (tror jeg)?

Det er da ALDRI fullt på elbilplassene i Kongensgate, minst 10-15, oftest rundt 20, ledige plasser hver dag etter at det ble utvidet til 36. Jeg synes nesten det er verre at Oslo kommune snytes for penger når elbiler parkerer på de vanlige plassene og det er så mange elbilplasser ledige. Men selvfølgelig; det er uheldig når det blir mangel på ladeplasser Kongensgate for de som MÅ lade.
#6
Tidlige elbiler: Reva / Sv: Kampanjepris på Reva (94k). Godt kjøp?
onsdag 24. november 2010, klokken 19:33
Sitat fra: HHF på lørdag 20. november 2010, klokken 20:10
Da oppfordrer jeg herved alle Reva-eiere til å sette bilen på Boost på E18   ;)

Skal forresten legge til at jeg opplevde en Reva-sjåfør som la seg pent inn til venstre for å la meg slippe forbi i høyrefilen her en dag. Det hele gikk usedvanlig pent og smidig for seg og jeg oppfordrer også andre til å vurdere tilsvarende manøver om man vil spare litt på strømmen   :)

En hvit en kanskje? Kan ha vært meg.
#7
Tidlige elbiler: Reva / Sv: Service på Reva
søndag 14. november 2010, klokken 23:36
Service
Tlf: 69 22 53 00
e-post:reva-service@bye.no
#8
Tidlige elbiler: Reva / Sv: Service på Reva
lørdag 13. november 2010, klokken 21:16
Jeg trodde det samme som deg - at service kom hjem til meg. Men det var sånn at bilen ble hentet og levert. I mitt tilfelle; hentet torsdag ved jobb og leveres mandag ved jobb (krysser fingrene).
#9
Elbilen i Samfunnet / Sv: 2 plasser på Nye Lambertseter Senter
onsdag 10. november 2010, klokken 22:48
Denne prøvde jeg i går; opp en etasje i parkeringshuset og så rett frem.
Kun den ene var ledig, den andre var opptatt av vanlig bil med bot på frontruta ...
#10
Jeg svarer mest for å hjelpe deg å dytte opp spørsmålet i håp om at noen kan svare skikkelig.

Har selv en Reva med dieseloppvarming, og kan egentlig ikke se at jeg hadde klart meg uten. Uten å ha prøvd det elektriske varmeapparatet ordentlig.
#11
Elbilen i Samfunnet / Sv: Bot i Kongens gate ved Festningen
søndag 07. november 2010, klokken 18:07
Brev fra Trafikketaten; "Vi har etter forholdene opphevet tilleggsavgiften".

:)
#12
Elbilen i Samfunnet / Sv: Bot i Kongens gate ved Festningen
onsdag 27. oktober 2010, klokken 11:22
Jeg har snakket med kundeservice hos Trafikketaten, og de ble overrasket over bøteleggelsen og ba meg sende inn en klage. Det er gjort, nå venter jeg på svar.
Takk for link, Sveander. Oslo kommune sier det jo helt klart selv og jeg kan ikke skjønne at jeg ikke skal få medhold.

#13
Elbilen i Samfunnet / Sv: Bot i Kongens gate ved Festningen
søndag 24. oktober 2010, klokken 19:10
Jeg skal i hvert fall ta en telefon til parkeringsetaten.
#14
Elbilen i Samfunnet / Bot i Kongens gate ved Festningen
lørdag 23. oktober 2010, klokken 22:39
Må bare skrive av meg denne - for en utrolig irriterende bot å få!
Har kjørt elbil i under en måned. Og har somlet veldig med å feste parkeringsskiven på frontruta. Og i Kongens gate er det ikke maxtid så da er det ikke så farlig. Tenkte jeg.

Vel, 300,- for å ikke ha festet skiven er ganske sure penger ...

Forresten, er det ikke litt dårlig gjort av elbilene å okkupere de vanlige parkeringsplassene i Kongensgate når det er minimum 15 ledige elbilplasser hver dag?
#15
Tidlige elbiler: Reva / Sv: Skifte lyspære bremselys
onsdag 13. oktober 2010, klokken 17:02
Svarer meg selv, jeg. Teknisk sjef hos Reva sier at det bare skal være å skru, og at pæren fåes kjøpt på bensinstasjon.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA