Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Vinavler

#1
Leaf 2010-2017 / Sv: Range extender i stedet for dieselvarmer
onsdag 04. desember 2013, klokken 22:35
Helt enig, og har selv samme tanker. Men det er dyrt, og der er ingen til at installere. Håber at plug-in-auto kommer med en bedre pakke (over 4kWh) og partner i skandinavien, se kit der også passer til Leaf: https://www.plughybrid.de/ 3.500 euro. http://www.plugincar.biz/
De forbehold der nævnes ovenfor gælder fortsat  :D
#2
Lading / Sv: Smeltet ladeport og kabel, Leaf 2012.
torsdag 27. juni 2013, klokken 22:25
Hmm, hvorfor skal man være elektroingeniør eller elinstallatør for at køre elbil sikkert og trygt ?? Det virker ikke forbrugervenligt. Har jeg gjort noget forkert ved først at trække stikket fra bilen ? Ja åbenbart, men det er aldrig oplyst får I nu nævner det her. TAK.
#3
Lading / Smeltet ladeport og kabel, Leaf 2012.
onsdag 26. juni 2013, klokken 22:15
Har fået smeltet plasticafdækning på ladekabel og ladeporten til min Nissan Leaf, 2012. Ved ikke hvorfor, da både kablet og hjemme ladestation havde været brugt hver dag i mere end ½ år inden (også snestorm og regn uden problemer). Se foto.
Forhandler oplyste det ville være risikabelt IKKE at skifte ladeporten, men også at det ikke er dækket af garantien. Fordi mit kabel ikke var købt hos Nissan eller Clever (dansk leverandør af ladenetværk), men hos anden leverandør der har indkøbt kabel godkendt i tyskland (Mennekes og J1772-stik).
Har dere oplevet noget tilsvarende, og hvad skal jeg gøre ??  :-\

En skuffet dansk elbilejer fra Roskilde, venligst Johan.
#4
Ny leverandør efter konkursen hos Enginer.us er Plug-in-Autos som er beliggende i Tyskland.
De har oplyst at de arbejder på en Range Extender-pakke til Leaf.

Men hvornår, hvordan og pris må vi kigge langt efter :) Nogle tanker og oplysninger fra februar måned:

Weight is the issue for an 8kWh system in a Leaf. It will be around 70Kg. We will be able to upgrade kits with more powerful batteries when we have better battery technology. We have some news that more powerful Li-ion batteries will be coming to market in the next 5 months. With most EVs and Hybrids upgrading the traction battery means an expensive vehicle safety re-certification. Range Extender kits will be the way to go.
Venligst Johan
#5
Kære Norske "Leafere".
Clever (tidligere ChoosEV) skal til de nye normale 16A ladestandere bruge et Mennekes-stik, som bliver standard i fremtiden. De har nu et kort der ikke kræver abonnement, kun betaling for forbrug når oprettelse på 350 kr. er betalt. www.clever.dk/produkter/opladning-paa-farten

Kan varmt anbefale deres App "CLEVER" der viser alle deres ladestandere, hurtigladere/ normale, og om de er optaget eller i uorden. Virker fint på Android. Der kommer hele tiden flere hurtigladere.
Better Place kan alle med et Mennekes-stik få adgang til ved at ringe og oplyse et nummer på ladestanderen, og så kræver de vistnok 100 kr. pr. gang (standeren åbnes når du ringer). Har aldrig selv prøvet Better Place, det er for dyrt synes jeg. Senest har BP nu igangsat hurtigladere på 22kW til den kommende Renault Zoe, abonnement til denne kendes ikke.
Velkommen til DK :)
#6
Nu Enginer.us er konkurs, har et tysk firma fået licens på Prius opgradering. De svarer sådan om de i fremtiden vil udføre range extender til Leaf:
Weight is the issue for an 8kWh system in a Leaf. It will be around 70Kg. We will be able to upgrade kits with more powerful batteries when we have better battery technology. We have some news that more powerful Li-ion batteries will be coming to market in the next 5 months. With most EVs and Hybrids upgrading the traction battery means an expensive vehicle safety re-certification. Range Extender kits will be the way to go. http://www.plughybrid.de/
Må vente nogle måneder for at høre mere om deres kommende ekstra batteri til Leaf.
#7
Lading / Sv: Lade Leaf med fra 3 fase
mandag 05. november 2012, klokken 20:00
Hej.
Tjek cleancharge.dk der sælger ladere både til hjemmebrug, men også offentlig brug via RFID og 22 Kw.
Her oplysninger jeg har fået fra firmaet til hjemmebrug. Har endnu ikke købt nogen, men en prøvemodel fra en anden leverandør. Venligst Johan

CITAT:
Den simple løsning EasyBox - købes og ejes kvit og frit:
- op til 11kW
- sikkerhed
- pilot
Den koster kr. 6.200,-
* Uden abonnement eller bindinger. 
* fremtidssikret til de kommende 3-fasede elbiler. 
* nøgle lås, som du kan bruge når du ikke er hjemme og ingen kan "låne" lidt strøm af dig.

J-1772 EasyBox med tilhørende kabel,
- installeret på 3-faser op til 11kW, men leverer 1-faset til Leaf via J-1772
- Den er lidt dyrere fordi den bliver produceret i et lavere antal Kr. 7.900,-
- Mulighed for Leaf Logo uden meromkostning.
#8
Ifølge denne artikel, der citerer Enginer.us, gør denne batteripakke ikke Nissans garanti ophører.
Selvfølgelig godt hvis Nissan bekræfter det :)
http://www.torquenews.com/1075/add-40-miles-driving-range-nissan-leaf-enginers-add-battery-pack

NB: firmaet er fra Shanghai, ikke USA ?!

Mvh Johan
#9
Tjek venligst via US Leafbrugere, der nu har denne mulighed for at købe en batteripakke op til 8KwH for $5.500 der ligger i bagagerummet. Dyrt ja, men måske hvis nødvendigt.
Er der noget nogen har prøvet i Norge ?? http://enginer.us
Måske en nordisk importør ?
Deres hjemmeside er sær at finde rundt på, men det lykkes nok alligevel.
Så ville rækkevidden øges, eller man slipper at lade på arbejdet, være nervøs mht. varmeforbrug, ekstra rullemodstand til vinterdæk mv. Håber dette kan være en løsning  :)
#10
Euroleaf / Sv: Importere fra Danmark?
lørdag 27. oktober 2012, klokken 20:16
Leaf koster 290.000 Dkkr, inkl. moms. Fratræk 20%. Elbiler købes i danmark uden andre afgifter end moms. En god dansk forhandler er Nissan Autonorden, København, ikke langt fra Øresundsbroen :) De har også en hurtiglader, og er meget vidende om Leaf.
De bliver alle solgt med vinterudstyr, ratvarme, sædevarme mv.

Der er også enkelte brugte Leafs til salg. Har set én til 250.000 kr., kørt 6.000 km.
Venligst Johan
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA