Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - moso

#1
Det er ganske så sannsynlig - et av de hyppigste symptomene det
#2
Sitat fra: moso på søndag 05. mars 2017, klokken 09:29
Sitat fra: Hyperstress på lørdag 04. mars 2017, klokken 23:41
performed 45 degree seal

Ikke lett å vite hva det er, nei, men pakning med kraftigere vinkel ville jo klart hjulpet.

Får gjort dette nå på Rud på mandag - de smører på noe guffe i bakkant av soltaket (det panelet som beveger seg) - i 45 graders vinkel - slik at taket glir lettere over pakningen bak og ikke henger seg fast. Kjapp jobb men må herde noen timer visst.
#3
Sitat fra: Hyperstress på lørdag 04. mars 2017, klokken 23:41
performed 45 degree seal

Ikke lett å vite hva det er, nei, men pakning med kraftigere vinkel ville jo klart hjulpet.
#4
Gidder du ta bilde av pakningen? Erfaringsmessig funker det bra å ha en egen formening om hva som bør gjøres før Tesla slippes løs på feilsøking..
#5
Sitat fra: rmr på onsdag 01. mars 2017, klokken 10:21
Noen andre som opplever dette?

Grei sitering?

Jeg opplever det samme. Takluka henger igjen i gummipakningen i bakkant på vei opp og stopper. Smøring hjelper en stund - ellers er min prosedyre nå å sette den i vent, dytte den litt opp i bakkant slik at den ikke lenger henger i pakningen - og så åpne. Ingen fullgod løsning selvsagt - men har ikke giddet få gjort noe med det siden det ikke er  8)-sesong
#6
Sitat fra: snappy på fredag 10. februar 2017, klokken 18:29
Utlevert i slutten av mars 2015 , så en januar

Har akkurat like ny bil :-) Jeg fikk etter noen litt kjipe opplevelser i regnvær på autobahn nye klosser foran, ikke de andre delene du beskriver;

FRONT BRAKE PAD SVC KIT HP1000-T (1055066-00-B)

Det var i mars ifjor - og har ikke hatt noe å klage på siden egentlig. Men enten så hadde min bil allerede nyere deler ellers enn din, ellers så er det jo litt tilfeldig hva de gjør med slikt.
#7
Sitat fra: rr2000 på torsdag 26. januar 2017, klokken 18:31
Grunnen til at alamen utløses vilkårlig kan være et dårlig jordingspunkt under frunkboksen på høyre side. Det er en gjenget jordingspinne som er sveiset til aluminiumsrammen og som visstnok har en tendens til å ryke og som da må sveises på igjen. Når dette jordingspuntet faller ut kan det trigge alarmen og det kan føre til alle mulige feilmeldinger som low coolant level, I ytterste konsekvens slutter luftfjæringen å virke og lysene foran på høyre side slukner. Måtte sveises av drammen karrosseri.

Har nå fått samme symptomer - alarm utløser en gang iblant, et par sekunder med blafrende høyre frontlys, melding om åpen frunk og low coolant - også bare et par sekunder. Er det fremdeles DK som sveiser eller fikser SC på drop-in nå (mente å lese det på Facebook et sted)?
#8
Model S / Sv: DIY - tråden
søndag 01. januar 2017, klokken 10:50
Så du bruker den originale dysen på førersiden og armmontert på passasjersiden? Eller omvendt?
#9
Har sjekket litt mer - soltaket henger seg opp i pakningen til glasstaket bak - og stopper pga motstanden
#10
Mitt panotak åpner ikke uten hjelp. Stopper i vent stilling - butter mot glasstaket i bakkant virker det som og motoren stopper. Trykkes glasset opp bakkant åpnes taket som det skal. I vent stilling er det også veldig liten åpning bak. Enkel fiks tro?
#11
Bilen ville verken AC eller DC lade idag tidlig - vanninntrengning i ladeporten og ledningsnettet. Visstnok en svakhet og det er servicebulletin på dette. Rud fikset på dagen, og klarte jammen ta 40k service også. Tommel opp!
#12
Model S / Sv: Hvor havner vrakede biler?
tirsdag 06. september 2016, klokken 22:01
Grønvolds bil-demontering på Brummunddal har en S60 (tror den fikk et tre i hodet)

http://www.bildemontering.no/ext_sok_bildeler_delenavn.aspx?bk=140201&f=159
#13
Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 30. august 2016, klokken 09:25
Sitat fra: Egil Fonn på tirsdag 30. august 2016, klokken 07:43
Sitat fra: jkirkebo på mandag 29. august 2016, klokken 18:28
Ja, du kobler den ene faselederen til N og den andre lasker du over L1+L2+L3.

Men om Teslaen begrenser seg til 26A har du gammelt ledningsnett i bilen. Du skulle fått 32A. Kontakt Tesla for oppgradering (gratis).

Takk for svar. Denne laskingen så jeg ikke noe skjema på i manualen. Betyr det at for eks L1 kobles  til nøytral og L2 kobles til boksens L1,L2 og L3?  Regner med Dip switch skal stå med begge i on posisjon (som for enfase og trefase IT tikobling?

Kobling som du skriver ja. Koblingen er lik for alle typer 3-fase ladestasjoner som skal laskes. Begge dip-switcher i on så vidt jeg kan skjønne fra manualen.

Er denne laskingen bare nødvendig for eldre biler eller biler med enkeltlader eller noe? Har ikke lasket (ikke spor av det i manualen heller) og lader med 32A (ihvertfall de få sekundene jeg testet før jeg skrudde ned igjen strømstrekket i bilen).
#14
Model S / Sv: Software update required, contact Tesla service
søndag 28. august 2016, klokken 16:15
Åja - ja ved softwareoppdatering er det best å glemme hele bilen og holde seg langt unna til du får melding på app'en at den er ferdig (og forhåpentligvis successful)  8)
#15
Model S / Sv: Software update required, contact Tesla service
søndag 28. august 2016, klokken 16:02
Da ringer du Tesla - 80011093
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA