Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Peri

#1
Zoe / Salgstall 10. - 16. mars 2015
tirsdag 17. mars 2015, klokken 18:33
Jeg var innom Motorforum for å teste en Renault Zoe, og da var det faktisk kø for å prøvekjøre. Og salgstallene for den siste uken (ref. http://www.hegnar.no/motor/artikkel540697.ece) indikerer at Zoe har klatret til 5. plass.

-Så kanskje er det i ferd med å løsne litt for Zoe? Eller ønsker kjøperne bare å sikre seg den utgående modellen med 43 kW lader? :)

#2
Zoe / Sv: Ladeuligheter i Bergen
tirsdag 10. mars 2015, klokken 21:52
Sitat fra: Speeder på onsdag 07. januar 2015, klokken 08:22
http://www.ladestasjoner.no/hurtiglading/hurtigladekartet
Huk kun av for Type2 hurtig(43kW) og Type2 semihurtig(22kW)
Disse kan du garantert lade din Zoe på.

Jeg kikket på ladekartet, og Type2 hurtig(43kW) og Type2 semihurtig(22kW) var langt mer utbygd enn jeg hadde trodd  :)

-Gjelder ikke problematikken knyttet til ladenett (TN vs IT) for disse Type2 laderne over 22 kW?
#3
Det ble veldig bra! :)

Kan jeg spørre hvilket artikkelnummer selvklebende isoleringsmatter har hos Biltema?
#4
Peugeot iOn 3-års service hos Bertel O. Steen, Stavanger: 3290 kr inkl pollenfilter.  :)
#5
En arbeidskollega vurderer å kjøpe ny C-Zero og spurte meg hvilke endringer det har vært på modellen fra 2011 og fram til 2015.

-Er det noen som kjenner til hva som er endret fra årsmodell 2011 og fram til årsmodell 2015 som selges nå?

#6
Tusen takk for lynrask tilbakemelding og godt løsningsforslag!   :)

Nå har jeg vært en tur ut i garasjen og byttet til en annen stikkontakt, og da kom den kjente viftelyden og ladingen startet som normalt.  :D
#7
I kveld vil ikke min Peugeot iOn ta lading. Når jeg putter ladeledningen inn i kontakten, hører jeg ikke den normale viftelyden, men det oransje ladelyset på kladden kommer på. Normalt lyser lading i instrumentpanelet inne i bilen, men dette kommer ikke på og etter noen sekunder slukkes det oransje ladelyset på kladden.

Batteriet har 12 streker igjen og bilen starter og stopper helt fint. Det er ingen feilmeldinger. Jeg har testet to forskjellige ladekabler og det samme skjer med begge to. Dette er litt irriterende siden jeg gjerne skulle fulllade batteriet før kjøringen i morgen.

Er det noen som har opplevd lignende ladeproblem?  ???
#8
Jeg benytter normalt en 16 amp lader, men av og til kunne det vært greit å lade med lavere belastning.

Er det noen som har en 10 amp lader i reserve som man ønsker å selge for en rimelig pris? :)
#9
Sitat fra: bkv på torsdag 19. desember 2013, klokken 17:47
Sitat fra: Ronny på torsdag 19. desember 2013, klokken 14:00
Når garantien er utgått, er det opp til eier å levere bilen inn til noen med peiling og få reparert batteriet ;)
Jaha, hvem kan reparere batteriet når det er i stykker?

I-Miev 2012, Volvo S80 2,9 1998

Jeg satser på at Elbilhjelpen.no og tilsvarende ekspertfirma vil kunne bytte celler og reparere Li-ion batteri på tilsvarende måte som man i dag gjør på bilene med NiCd-batteri. :-)
#10
Da har jeg også hatt en Peugeot iON på 2. års service (9500 km) hos Berthel O Steen Stavanger, og prisen ble 4980 kr UTEN pollenfilter.

BOS Stavanger er kjent for å selge dyre Mercedeser til rike oljefolk som ikke bryr seg om serviceutgiftene, så jeg sjekket selvsagt serviceprisen på forhånd. På telefon fikk jeg oppgitt 2300 kr + 530 kr for batterisjekk. Men BOS Stavanger la på litt på sluttsummen.

Da jeg poengterte at dette ble langt mer enn avtalt, fortalte den hyggelige damen bak skranken at BOS Gjøvik ikke hadde sjekket batteriet godt nok på 1. års servicen, og at BOS Stavanger derfor måtte sjekke batteriet to ganger denne gangen :-) :-)

Men jeg fikk med en sort T-skjorte med hvite Peugeot bokstaver siden det var jul :-)
#11
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Klokke ?
torsdag 31. januar 2013, klokken 19:44
Sitat fra: skatvalsbygg på onsdag 30. januar 2013, klokken 13:19
Min i-MiEV 2012 har klokke. Det gjelder tydeligvis ikke alle trillingene?
Ellers har jeg kjøpt temperaturmåler på Biltema som jeg skal montere etterhvert.
http://www.biltema.no/no/Kontor---Teknikk/Klokker-og-Termometre/Termometer/Digitalt-termometer-med-alarm-32138/

Jeg har testet denne og bakgrunnsbelysningen (dvs. sidelyset) er veldig dårlig. Det er nesten ikke mulig å se tallene i mørket.
#12
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Servicehefte?
mandag 14. januar 2013, klokken 18:20
Jeg kjøpte elbil gjennom merkeforhandler, men har ikke fått servicehefte. Kvitteringer for første service ligger bare løst i ei mappe.

Er det ikke vanlig med servicehefte til elbil kanskje?
#13
Ja, 50 000 kr er mye penger.

Fra mobile24.no ser det ut til at prisene på mange importbiler har falt under 90 000 kr hvis dette er riktig:

http://www.mobile24.no/details.htm?id=171119240&offset=0&source=mob&type=autos&sub_type=&lang=nor
#14
Euroleaf / Sv: Importere Leaf fra utlandet
tirsdag 20. november 2012, klokken 18:41
Er det noen som kjenner til om Evercar er en seriøs forhandler?

www.mobile24.no/details.htm?id=170629030&offset=7&source=mob&type=autos&sub_type=&lang=nor

#15
Leaf 2010-2017 / Sv: Hva betalte du?
torsdag 25. oktober 2012, klokken 17:35
Sitat fra: Jærbuen på onsdag 17. oktober 2012, klokken 18:00
Ja, jeg søkte på mobile24.no, og fant en ny bil hos en Nissan-forhandler som heter Herwers i Nederland.
Slapp å betale den nederlandske momsen på 21%, så etter relevant Eurokurs, kom den på 220.000,- inkludert spoiler med solcelle, samt vinterpakken.

Den ble kjørt opp på en av Thune sine transportbiler i dag, og blir levert på Jæren lørdag.

All kommunikasjon har gått via mail, og har vært bortimot problemfri.

Så nå er det bare å bestille time for registrering.

Det hørtes veldig lettvint ut. Brukte du google translate fra nederlandsk eller gikk mailene på engelsk?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA