Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Sun69

#1
Hei. Har byttet skiver som jeg kjøpte på Mekonomen. Ser at det er bedre metall i de orginal skivene. Anbefaler å ta vare på orginal skivene og få noen til å dreie dem opp. Minne hadde bare rustet på innsiden. Har dessverre ikke tilgang til dreiebenk som er stor nok.
#2
Hei.
De hadde en super oversikt over hva man trengte for å få det til. Sliter med dårlig radio og mangler GPS samt klokke. Er veldig fornøyd med handsfreen som er i bilen. Håper at den vil fungere like bra.

Jeg har en iOn.
http://transmedia.mystore3.no/categories/peugeot-ion

Får kjøpt dobbel DIN ramme for å instalere spiller med dab og GPS. :) :)

Liste over hva man trenger av deler for å få det til å virke.  :)

http://transmedia.mystore3.no/products/pakketilbud-peugeot-ion

Se at en brukbar spiller koster ca 10000.  :-[ :-[

#3
Hei. Har lest linken, men kjøpte Yokohama sinne nye piggfrie vinter dekk da det var de som var på lager i Tønsberg. Dekka er supre på glata og har bra grep, men har merkbar høy rullemotstand. Kom i orginal dimmensjon.
Prisen var også stiv, 4500 for dekk omlagt på felg, ikke montert på bil. Opplever at de kan være et alternativ til de som vurderer å kjøpe piggdekk, men er ikke noe for de som ønsker elbil optimaliserte dekk med lav rullemotstand.
#4
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Eberspacher
tirsdag 12. januar 2016, klokken 09:51
Har nå brukt løsningen to vintere.
Jeg vil anbefale å kjøpe en mindre varmer som får plass under dasjbordet på passarsjersiden. (2kw er nok). Det kan være mulig å koble den på luftinntaket som kommer inn mellom torpedo veggen. (Det er overaskende god plass under airbaggen).
På min brenner har jeg måtte bytte gløder to ganger. Vi derfor anbefale å plassere varmeren slik at man kan komme til den på en ikke alt for vanskelig måte. Ulempen med denne plasseringen er behov for å lage en gjennomføring for eksosen. Har ikke noe god løsning på hvordan det kan gjøres. Må være tett inn mot bilen og eksosen fra en slik brenner er veldig varm. Alternativet er å plassere varmeren under panseret, eller som ronny har gjort under skjermen.
Jeg savner å ikke ha varme på beina og vurderer å flytte varmeren som jeg har, selvom den er i overkant stor for å få plass under dasjen. Utover at det er kalt på gulvet blir bilen fort varm og jeg øker rekkeviden på bilen betraktelig.
#5
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Iskaldt!
fredag 08. januar 2016, klokken 12:18
Kjenner med dessvere igjen. Rekkeviden på bilen er ikke godnok til å kunne bruke mye varme. (Varmer med viftovn ca 40 min før jeg kjører).
#6
Har kjøpt meg en ELM327 ver 2.1 på e-bay fra china for 68 kr med frakt. Den har ikke sim kort. Har egentlig kjøpt denne for å kunne lese av og slette feilmeldinger på andre biler, men skal se om OVMS eller caniOn virker med denne adapteren. Fikk den forje uke. Skal snart på båtmessa på Lillestrøm. Bor på Tjøme. Dette er en god anledning for eventuelt å teste dupediten.
#7
Har dessverre klart å teste dette 2 - 3 ganger. Har en Ion 2011 mod. Den klarer 11- 13 km i skillpadde modus med veldig lite gasspådrag. Den siste gangen indikerte hurtigladeren 0%. Måtte jeg dytte bilen mot hurtigladrene. Sloknet når jeg prøvde å sette den i revers. (Den nye hurtigladeren på Kiwi i Holmestrand) Den tredje gangen kjørte jeg helt hjem. Dette har vært nå i vinter (men helt uten varme på i bilen). Kan hende at man kan klare mer om sommeren. (Vil helst slippe å prøve).

#8
Hei.

Bor du i Vestfold eller Telemark og er medlem av Elbilforeningen og ikke fikk mail om møte(er)?? :-\

Gjør oppmerksom på at det IKKE er sikket at elbilforeningen sender ut mail om møter slik de tror.
Jeg er medlem og har kontaktet dem siden jeg ikke har mottat noe mail om møte(er). De forteller at jeg er registrert slik jeg skal, og at medlemskapet mitt er aktivt. Må oppfate dette som at de ikke helt har fått dette til å fungere helt som det skal. De spør om mailen har ligger i spam boksen min, noe den ikke gjør.

Har mistanke om at de ikke bruker sitt egent domene, men sender dette fra en tjeneste med et annet domene navn/IP adresse, som kan være svartlistet på flere DNS servere. (Har ikke fått noen mail så jeg vet ikke hvilket domene det sendes fra, ellers skulle jeg ha sjekket det). Gjør oppmerskom på at svartlisting av domener/IP adresser somoftes er tidsbegrenset til 24 eller 36 timer. Man vil derfor oppleve at det kan fungere i perioder for så å slutte å fungere igjen.

Elbil foreningen forteller også at det skal være årsmøte i Porsgrunn eller Skien rundt 11 februar. Hvis jeg ikke får invitasjon uken før fikk jeg beskjed om å ringe. Noe mer viste ikke organisasjonssekretær om.

Hvis det er flere som ikke har fått mail oppfordrer jeg dere til å kontakte Elbilforeningen på elbil@elbil.no
Hvis det er bare meg så er vel det det beste :)



#9
Kan begge dager 8)
#10
Vestfold og Telemark elbilforening / Sv: nytt medlems møte
torsdag 25. september 2014, klokken 14:02
Hei.

Tirsdag onsdag torsdag passer best. Helst etter 17.00
Richard Tjøme
#11
Sitat fra: tomrh på onsdag 26. mars 2014, klokken 00:01
Sitat fra: Sun69 på tirsdag 25. mars 2014, klokken 22:26
Da er brukt pumpe fra huggern på plass som funker veldig bra.
Ikke verst! Jeg har ikke funnet noen i-MiEV deler hos huggern ennå (nbfbildeler.no).

Prøv på : www.finndel.no  og velg mitsubishi. Du vil finne en miev der.
#12
Da er brukt pumpe fra huggern på plass som funker veldig bra.
#13
Har hatt en runde for å sjekke om jeg kunne få pumpa på garanti hos Peugeot.
I Tønsberg er det Bertel & Steen som er forhandler. De forteller meg at det ikke har vært innkalt noen biler for å bytte eller fikse noen vakumpumpe på garantien eller inkalling. (Kan hende at pumpa som sto i min bil ikke var en av dem med problem.) Sjekket dette opp mot vognkortet mitt og basen sin. Skulle jeg kjøpe pumpa ny hos dem koster den 11300,- + MVA, og de hadde mange tilgjengelig.

Gikk over til City Bil som selger Mitsubishi. (Ligger rett over gata) De skulle har 3799,- +MVA for samme pumpa. Jeg fikk nok en god pris hos City Bil siden jeg kjente de som jobba der, men ikke kom å si at 3X hos Bertel & Steen lar seg forsvare. Mitsubishi hadde derimot ikke pumpa inne på lager, men det skulle ikke være mange dages ventetid. (Denne prisen var så mye lavere at jeg håper den var riktig. Hadde med pumpa og hadde skrivd ned delenummeret på den)

Like etterpå klarte jeg å få kjøp pumpa brukt fra en skadet bil hos Erik's Bil-Demontering AS  for 1500,- Ink MVA + frakt og oppkrav. Jeg kjøpte denne, men vet ikke hvilken versjon jeg får.

Ironisk nok ringer Buddy Elek.. som jeg kjøpte bilen hos meg like etter. (Jeg prøvde å ringe dem på lørdag når pumpa gikk. 3 dagers siden ) Han forteller at han ikke hadde klart å skaffe pumpa like rimelig som meg. Hadde kostet nærmere 10000 når han spurte sist. Han ønsket naturligvis at jeg sente han denne informasjonen.
Siden jeg hadde skaffet pumpa rimlig brukt, ble det ingen diskusjon om de kunne bistå med dette.

Jeg ser hva TB skriver her. Burde nok førts og fremts gått til min leverandør her. Jeg tviler ikke på at de hadde ordnet opp på en god måte. Hadde fått et feil sommerdekk med bilen og det fikset dem samme dagen som jeg ringte inn og fortalte om problemet. (Så ikke dette før jeg la om til sommerdekk for ca 14 dager siden)

Jeg ser også at TB skriver at man har 5 års garanti rett som forbruker. Jeg jobber noe med å reparere datamaskiner. Der får man ikke 5 år på beveglige deler som hardisker m.m. Det samme gjelder for forbruksdeler. Delen må ha en forventet levetid på mer enn 5 år for å få det på garanti. I mitt tilfelle mener jeg at man kan forvente at denne delen burde holde mere enn 3 år og 31000km som er det bilen min har gått, men hvor går grensen. Har dessverre ikke norsk service hefte, men ser at de danske har dårligere betingelser enn de norske. Slik jeg leser det har jeg 2 år på slike feil etter den danske servicehefte som følger med bilen. 5 år gjelder på batteri og drivverk inntill 50000km..

Pumpa kommer i 3 versjoner 4641A008 xxx017 og xx032 og muligens neda nyere. Passe på å få siste versjon. (Min orginal var xxx008) Mitsubishi nummer. Pumpa er produsert av Mikuni. Kansje mest kjent som produsent av forgassere til japanske motorsykler.
Delenummeret til Peugeot er 456593 - RP 16 103 806 80
#14
Ser denne linken er veldig gammel, men lett søkbar. Den har for meg rett innhold.

Vakumpumpa på iOn min har slutta å virke. I min bil kan det se ut som årsaken var at vakumslangen hadde løsnet på selve pumpa. (Egentlig ganske godt gjort). Uansett pumpa må ha gått varm.

Det går en veldig intens alarm i bilen og jeg har dårlig bremsekraft. (Må fikses fort)

Bilen min er en import bil fra Danmark. Håper jeg får delen på garanti. Kommer til å kontakte leverandøren på mandag og min lokale Peugeot forhandler. Ut fra lesning på dette netstedet har de som har kjøpt norsk bil fått innkaling og fått pumpa bytta.

Har plukka ut pumpa og sett litt på den. Det var veldig lett, selvom skruene var overaskende rustne.  Min pumpe er fra Mikuni og heter 4641A008. På internet har jeg klart å finne ut at det har kommet 2 erstatningspumper. 4641A017 og 4641A032. Regner med at det er lurt å skaffe den siste versonen.
Har ikke klart å finne noen norsk netside som kan levere pumpa, med det går å få den ny fra 570$ + frakt og mva. fra Japan. (14 dagers leveringstid til Norge).

Ser pumpa er ganske enkel. Den har bare pluss og minus. Kan ikke se noen justering for stopptrykk.
Tror trykksensoren som utløser alarmen sitter på selvebremseforsterkeren.
Den er skrudd sammen med noen skruer som jeg aldrig har sett før. Får jeg ikke pumpa på garantien skal jeg prøve å åpne og reparere den.
Ser at det finnes andre produsenter av slike pumper som kan brukes. Hella har en serie med slike pumper. (Har ikke klart å finne ut mye om hvor mye orginalpumpa yter ennå. Finner nok ut av det hvis jeg må køpe ei ny.)

#15
På jobben har man snakket om å investert i 45 km merke som jeg kan sette på bilen min. Dette bilde er redningen. Skal printe det ut og henge det på kontor døra mi. ;D
(Kommer ikke til å fortelle at det er fra vatikane)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA