Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - el-g

#1
Personlig oppmøte er nok det mest effektive etter min erfaring..
#2
Model S / Sv: Tesla´n har daua
fredag 24. januar 2014, klokken 20:39
Tror det er flere ting enn UMCen som kan gi 12V problemer. HAr vært igjennom to runder nå med død bil. Det rare var at problemet oppstod etter langkjøring. Tesla har feilsøkt og endt opp med å bytte hele kupevarmeren som de mener har drenert 12V under bruk. Spent på å se om problemet nå er løst..
Tesla skal ha for raskt å ha tatt inn bilen og stilt med lånebil.
#3
@christian1986
Samme problem i helga. Økte på med varsel om at 12V batt. hadde for lav spenning. Bilen lot seg ikke lade. Kontakt med Tesla som sendte NAF. Fulgte råd om å kjøre en time for å lade 12V. Lot seg fortsatt ikke lade. Mandag morgen kunne bilen ikke startes. Skjermene svartnet. Relatert til for lav spenning på 12V. Tesla/NAF igjen. Etter 15 min lading av 12V kunne bilen kjøres til Tesla hvor den nå "behandles". God service hele veien, men spent på hva diagnosen blir...
#4
Model S / Sv: Typiske feil og mangler (reklamasjoner)
søndag 01. september 2013, klokken 10:34
Sitat fra: Andrewas på søndag 01. september 2013, klokken 09:21
Noen steder mener jeg det har vært opplyst at førerinnstillingene skal være knyttet til nøkkelen. Ser ikke at dette stemmer - innstillingene virker å kun være knyttet til valgt profil - som man manuelt velger på skjermen.

Noen andre som har en model S selv og som har erfart annerledes?

Min erfaring er at førerinnstillingen IKKE er knyttet til nøkkelen. Må velges på skjermen.

Andre ting:
- har noen fått DAB til å virke?
- fått til å koble seg til WiFi hjemme?
- kartet henger seg iblant, dog ikke instruksjonene hvis man har lagt inn destinasjon.
#5
Model S / Sv: Hviket forsikringsselskap velger jeg for min TMS
mandag 26. august 2013, klokken 20:40
Så at noen hadde fått rimelig tilbud fra Tryg, veldig rart:  Jeg endte på 18-19000 med full bonus (performance i Oslo) ! DnB 9800 (med rabatter snaut 8500), noe jeg syns var OK. (20000 km)
Gunnar
#6
P56 (ikke sig.). "..i produksjon ved Teslafabrikken." -angivelig. Levering juli/august.
Noen som vet om man kan følge fremdriften for den enkelte bilen helt konkret?

(Perf, svart, beige, 19", tech, lyd, vinter, park)
#7
P 56. I dag: "Status:Your order has been submitted to the Tesla factory."
Perf, svart m/brunt, pano, tech, lyd, 19''
Hørte med de på tlf om ekstra hjulsett. De jobber med hvilke dekk de skal tilby til norske forhold. Dette kan avklares/legges til senere.
#8
Model S / Sv: Oversikt: Hvem har fått lov å spece Model S sin?
onsdag 06. mars 2013, klokken 21:50
Hei
P56. Snakket med Tesla i går. Forespeilet spec innen 8 uker, dvs april..
#9
Kjøpe elbil? / Sv: Er det noen som har bestilt Tesla Model S?
lørdag 25. september 2010, klokken 21:12
Reserverte direkte i fjor. (P89). Sitter foreløpig ganske stille og avventer utviklingen mht leverandør og et evt direkte Tesla-nærvær i Norge. Tror mye vil endre seg før de første bilene er klare for levering.

Ønsker meg også AWD (har egentlig sverget på aldri å kjøpe noe annet) og stor batteripakke for å komme opp på fjellet, men så spennende som denne bilen ser ut, så skal jeg jeg nok holde ut med en lavere spec en god stund. Tror vel heller ikke dette vil bli en spesielt vanskelig bruktbil å selge hvis oppgraderingsønsket blir sterkt.

Blir spennende å følge Tesla fremover. Det de har fått til siste halvåret er ganske imponerende, for å si det forsiktig. 8)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA