Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - cpaa

#1
e-up! / Gjemme Garmin-enheten ved parkering?
tirsdag 03. mars 2015, klokken 12:12
Er det lurt å ta av og gjemme Garmin-enheten når man parkerer bilen på offentlig sted?  Er enheten så attaktiv at man risikerer innbrudd i bilen?
#2
e-up! / Sv: Reset av CarNet - sikringer
tirsdag 24. februar 2015, klokken 22:57
Takk for nyttig tips.  Dette fungerte for meg også.  Eneste problem var at kjørelengden som vises i app'en ikke stemte med det bilen virkelig hadde kjørt da jeg fikk den igang igjen etter en måned.  Men i dag, omtrent en uke etter at jeg utførte sikring-trikset, er også kjørelengden riktig.  [emoji2]
#3
Sitat fra: cpaa på mandag 06. januar 2014, klokken 22:29
Kupevarme
Jeg har en Think fra desember 2008 hvor varmeapparatet plutselig sluttet å virke.  Jeg har her på forumet lest at det sitter en sikring inn i PCU'en.  Er den mulig å finne og sjekke for legfolk? 
Er det noen som kan gi meg en rask oppsummering av hvilke alternativer en kar med fem tommeltotter har (ikke helt klovn, men heller ikke vant til å skru bil)?

Ut fra både svar på forumet og diskusjoner via PM'er kan problemer med kupevarmer forsøksvis oppsummeres på følgende måte:
På biler med generasjon 1 PCU (som min har) er det sjelden at problemet skyldes at sikringen ryker.  Men også den PCU'en har en (ubrukt) A/C kontakt som man kan prøve å bytte til (se innlegg fra ebyvik over, som riktignok viser bilder fra en bil med en gen 2 PCU).  Blindpluggen fra den ubrukte kontakten må flyttes over i den som nå blir ubrukt, ellers går ikke bilen.
Ut fra de kommentarene jeg har fått er det normalt heller ikke problemer med luft i systemet på bilene med gen 1 PCU.  I 95% av tilfellene er det selve fluid heateren som må byttes.  R&S er for tiden (jan 2014) tomme, men er du heldig kan du finne en via forumet eller finn.no.  Alternativet, som noen benytter seg av, er å sette inn en fossil kupevarmer (Webasto e.l.).

På nyere biler er visst sikringen mer utsatt, og å bytte plugg er i mange tilfeller nok.  Ellers gjelder nok mye av det samme som for gen 1 PCU'er.
#4
Kupevarme
Jeg har en Think fra desember 2008 hvor varmeapparatet plutselig sluttet å virke.  Jeg har her på forumet lest at det sitter en sikring inn i PCU'en.  Er den mulig å finne og sjekke for legfolk? 
Er det noen som kan gi meg en rask oppsummering av hvilke alternativer en kar med fem tommeltotter har (ikke helt klovn, men heller ikke vant til å skru bil)?
#5
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Varmeapparat!
onsdag 20. oktober 2010, klokken 12:35
Står en detaljert beskrivelse nederst på side 1 i "Vanlige feil.."
#6
Bremseskiver som ruster og bremseklosser som oksyderer.
Jeg har til nå kjørt konsekvent i "E" (med regenerative bremser).  Jeg har samtidig syntes at bilen har bremset dårlig - litt "myk" og "seig" i oppbremsingen.  På siste service hos RS sa de at problemet ville løse seg ved å kjøre mest uten regen (dvs i "D") - og effekten er merkbar!  Nå virker bremsene som på en vanlig bil.  Så forslaget som er framsatt tidligere på forumet om en regenerativ fri dag i uka høres ut som det burde inn i instruksjonsboka!
#7
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Hakkeristing
fredag 24. september 2010, klokken 14:35
Jeg opplever også "hakkeristing" med ujevne mellomrom.  Alltid rett etter start, i overgangen mellom å gi gass og å bremse på motoren.  Har opplevd det både i "E" og "D".  Hadde bilen på service hos RS Sandvika 22. sept - og de hadde fortsatt (se tidligere innlegg fra el nino) aldri hørt om problemet...
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA