Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - TK Askøy

#1
Har Model X som trenger nye dekk. Hvilke sommerdekk anbefales hvis minimal støy er det aller viktigste? Har hatt Landsail på en Model S med godt resultat, men ser at de er ratet til 73 db på Model X-dimensjoner. Lurer litt på om det kan være verdt å kjøpe Nokian Hakka Black 3 som er latterlig mye dyrere, men som har 70 db i spekken i alle fall.

Noen som har tanker eller anbefalinger å komme med
#2
P7 / God nok plass til litt høye sjåfører i P7?
mandag 23. august 2021, klokken 14:10
Jeg synes P7 virker spennende, men ble veldig betenkt da jeg satte meg inn en Xpeng G3 for litt siden. Her var det ikke mulig å trekke førersetet langt nok bak for min høyde (som er 1,92). Hvis dette gjelder P7 også er det showstopper. Er det noen som vet noe om dette?
#3
Jeg startet denne tråden i sin tid, og kan melde at Askøy Energi har forsterket linjenettet i området rundt der jeg bor slik at problemet nå er løst.

Jeg sendte et skjermdump av ladeappen som dokumentasjon på problemet (bildet under), og etter noe tid fikk jeg den hyggelige tilbakemeldingen om at de skulle utbedre. Spenningen på det tidspunktet var da helt nede i 202 volt.

Jeg kunne se ut fra den interne maildialogen som hang på meldingen til meg at det er flere i området her som har meldt om samme problem, så jeg vil anta at økningen i antall elbiler er en hodepine for enkelte nettselskaper.
#4
Model S 2013 - 2022 / Sv: S90D og degradering/rekkeviddetap
torsdag 10. desember 2015, klokken 20:51
Jeg ladet også min 90D til 90% både i går og i dag etter at jeg oppdaget denne saken. 380 km i går, 379 i dag (476 Rated). Tipper avviket er tilfeldig, men kommer til å følge veldig godt med fremover. Bilen har gått 2.400 km.
#5
Model S 2013 - 2022 / Sv: Opplever bedre lyd fra anlegget i bilen
tirsdag 08. desember 2015, klokken 20:34
Jeg liker ikke standardanlegget noe særlig. Hadde hifi i forrige bil, men kjøpte demobil denne gangen og kunne ikke velge. Forskjellen er enorm i mine ører. Det var nytt for meg at anlegget trenger så lang tid for å spilles inn. Min har nå gått 2.300. Begynner å få et lønnlig håp om at det skal bli bedre etter hvert..
#6
Jeg kjøpte en demobil fra Tesla med standardanlegg, og savner lyden jeg hadde i den gamle. Bare sub gjør kanskje en del, men jeg er på jakt etter en oppgradering av denne typen:

http://teslapedia.org/model-s/tesla-driver/tesla-model-s-aftermarket-audio-option-uk-specific-article/

Denne koster £1,600 ferdig montert i UK, men da får man et anlegg som skal være bede enn "ultra hifi". Noen som kjenner til noen i Norge (helst Bergen) som gjør slike oppgraderinger?
#7
Model S 2013 - 2022 / Sv: 90D Hvor mange tilgjengelige kWt?
torsdag 26. november 2015, klokken 22:39
Hadde vært kjekt om noen med 90D kunne dele erfaringer. Jeg henter en på mandag etter at gamlebilen (S85 2013-modell) ble solgt til en hyggelig danske i dag.
#8
Model S 2013 - 2022 / Sv: Tesla på finn.no
fredag 20. november 2015, klokken 19:50
Sitat fra: Djur1 på fredag 20. november 2015, klokken 19:41
Dere som selger nå,  er det fortsatt like mye etterspørsel fra dk?

Jeg har hatt bil liggende ute i 10 dager uten fnugg av interesse fra DK.
#9
Model S 2013 - 2022 / Sv: Software 7.0 på eldre modeller
søndag 25. oktober 2015, klokken 17:46
Skjønner at det er en del smak og behag når det gjelder det grafiske, men jeg synes den nye looken er mye bedre. Det ser rett og slett mer moderne ut. Omtrent som å oppgradere fra ios 6 til ios 7, for de som er vant til iPhone.

Kjørte noen mil i dag etter oppgradering, og jeg har ikke merket noe til problemer med temperaturstyring som er nevnt over i denne tråden. Min anbefaling er i alle fall helt klar: Det er bare å oppgradere.
#10
Lading av Tesla / Sv: Hotel med lading utenfor Bergen?
fredag 17. oktober 2014, klokken 08:32
Jeg bor i Bergen, og har et forslag: Bestill et rom på Ørnen hotell like ved Bystasjonen. På Bystasjonen er det 20-30 ladeplasser med vanlig shucko. Da kan du lade hele natten, riktignok bare med en ladefart på 13A.
#11
Model S 2013 - 2022 / Sv: Norges første web-app til model s eiere
søndag 07. september 2014, klokken 15:56
Synes denne var riktig lekker! Akkurat de rette tingene. Kommer til å bruke denne.   :)
#12
Model S 2013 - 2022 / Sv: Visible Tesla
torsdag 20. mars 2014, klokken 18:22
Sitat fra: AllanW på torsdag 20. mars 2014, klokken 17:25
Har dere Mac?
Har installert Java på min Macbook , men den sier at den ikke finner noen Java program.
Får lese litt mer.
Jeg bruker Visible Tesla på Mac. Funker helt fint det. Start programmet med filen VisibleTesla.jar.
#13
Model S 2013 - 2022 / Sv: Hurtiglader/superlader
søndag 09. mars 2014, klokken 18:17
Sitat fra: hma på søndag 09. mars 2014, klokken 18:00
Filosofien bak superladerne er at de skal befinne seg mellom byer/tettsteder slik at man skal kunne kjøre lengre strekninger.
Superladere i Oslo/Bergen/Trondheim/Stavanger tror jeg ikke ville vært hensiktsmessig, de ville i for stor grad blitt brukt av kunder med lokal tilhørighet og generert unødvendig bruk.

Ser resonnementet, men hva gjør man når man kommer frem? I Oslo er det knaskje ikke noe stort problem siden det er mange ladere med OK hastighet rundt omkring. Men for gjester som kommer fra Oslo til Bergen er er det ikke så enkelt. Turen over fjellet går bra med hurtigladere, men tilgangen på offentlige ladepunkter som er raske i Bergen er heller skral. Vi får håpe på en massiv utbygging av type-2 ladere her også.
#14
Model S 2013 - 2022 / Sv: Dører som ikke åpner seg
fredag 28. februar 2014, klokken 13:42
Sitat fra: Kallagtunet på fredag 28. februar 2014, klokken 13:13
Tenk hvis Tesla kunne brukt de begrensede ressursene sine på andre ting enn gimmick dørhåndtak og måkevingedører....

Jeg og synes dørhåndtakene er kule, men praktisk og holdbart er det ikke.

Så du foreslår at Tesla skal lage en Toytota? Hvorfor har ikke du kjøpt en Toyota da?
#15
Model S 2013 - 2022 / Sv: bombrikke
onsdag 26. februar 2014, klokken 23:13
Sitat fra: Lacaixxa på onsdag 26. februar 2014, klokken 19:10
Sitat fra: Hawkon på onsdag 26. februar 2014, klokken 18:49
Sitat fra: krister461 på onsdag 26. februar 2014, klokken 18:43
Slenger meg på denne. Hva gjør man i bygarasjen i Bergen når man enten venter på brikken eller om brikken ikke registreres?
Man trekker lapp når man skal inn og ringer på vakta når man skal ut. Jeg har brikke og avtale, men brikken registreres kanskje 1 av 10 ganger. I dag kjørte jeg med lånebil uten avtale også. Ikke noe problem. Litt mer tungvint enn det kunne vært, men vakta pleier å svare kjapt og åpner bommen for deg uten noe tull. Har ikke prøvd å plassere den i nosecone enda.

Men fungerte bra for meg i bygarasjen når brikken ble fester i nose cone:)

Jeg har også plassert brikken i nose cone. Den fungerer som en klokke gjennom bomringen hver eneste dag (grønn +), men i Bygarasjen fungerer det i beste fall hver 4. gang. Av og til inn, av og til ut, men oftest feiler begge. Jeg ringte Bergen parkeringsselskap for å høre om jeg kunne få et RFID-kort som vanlige abonnenter har, men det kan ikke elbiler få på grunn av faren for misbruk (låne ut kortet). Forstå det den som kan. Fossilene kan vel også låne ut sitt kort? De kunne også opplyse at anlegget er gammelt og at det ikke er noen planer om å oppgradere.

Når det gjelder å ringe på vakten i utkjøringen går jo det stort sett bra, men jeg har ved to-tre anledninger måttet vente leeeenge før de svarer (3-5 min). Da er ikke elbil et veldig populært innslag i køen akkurat..
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA