Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Delvis

#1
Kan man bruke hvilket som helst verksted på Eu-kontroll? Eller må man på ett med såkalt elbilkompetanse?
#2
Kan man ta periodisk kjøretøykontroll på hvilket verksted som helst nå? Eller må man til spesialist?
#3
Trøndelag elbilforening / Sv: Priser på service for Leaf
torsdag 12. februar 2015, klokken 20:00
Men gjelder garantien hvis man dropper servicen da?
#4
Fikk dere servicehefte? Jeg fikk ikke på min forrige service, fant jeg ut i dag. Eller er det ikke servicehefte lenger? Er det elektronisk?
#5
Enkle tekniske spørsmål og svar. / Service Trondheimsområdet.
torsdag 12. februar 2015, klokken 11:08
Hvor drar man for å ta service i Trondheimsområdet? Finnes det alternativer til merkeverksted? Kanskje også rimeligere alternativ? Ringte Mekonomen, men de ville ikke gjøre det. Jeg bor i Buvika (Skaun kommune), hadde vært fint med noe i nærheten.
#6
Elbilen i Samfunnet / Tom for strøm og forsikring?
torsdag 31. januar 2013, klokken 17:40
Hva skjer egentlig hvis uhellet skulle være ute og man går tom for strøm i "ingenmannsland" og trenger tauing?
Tar man det på forsikringen? Eller er 'nå' et godt tidspunkt å melde seg inn i NAF?
#7
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Setevarmere?
onsdag 28. november 2012, klokken 20:49
Men hvorfor er det ingen lys i "bokstavene" ved girspaken? Det hadde vært kjekt føler jeg når det er som mørkest.
#8
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Setevarmere?
onsdag 21. november 2012, klokken 12:51
Takk! Jeg fant den!
Er ikke så lett på denne årstiden. Så ikke bilen i dagslys før i dag faktisk! Den var rød! ;D
#9
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Setevarmere?
tirsdag 20. november 2012, klokken 10:44
Hvorfor har ikke min Citroen 2012 mod. setevarmere? Det var det på den jeg prøvekjørte. Finnes det forskjellige modeller? Og hva er i såfall forskjellen på disse?
#10
Det ble en C-Zero 2012 mod. Handla brukt. En "norsk" bil. Føles litt tryggere det.  ;)
#11
Ja ja, nå får det bære eller briste....  ::)
En C-Zero ble vertfall innhandla i dag.   ;D
#12
Jeg tror nå fortsatt politikerne vil ta bort fordelen av fri bompassering etter 2017. De har jo ikke lovt noe lengre fram enn det. Jeg tror heller de gjør det enn å forlenge perioden for bommen og øke prisen pr. passering, noe som vil irritere flertallet av bilistene (som kjører fosillt).

Men over til batteriet som dette egentlig skulle handle om. Jeg tror ikke batteriet blir "oppbrukt" på fem år. Men alle ting kan jo bli ødelagt. Og 140 00 for et nytt er jo voldsomt. Så man kan jo alltids håpe på nedgang i pris og ny teknologi. Men som sagt man har jo ikke noe garanti for dette. Jeg syns det er en tankevekker.
#13
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 07. november 2012, klokken 11:10
Sitat fra: Delvis på onsdag 07. november 2012, klokken 11:04
Det koster staten massivis av kroner i tapt inntekt. Og jo flere elbiler det blir jo flere penger taper den Norske stat. Så jeg tror absolutt bom, ferje og parkering forsvinner etter 2017.

Forklar hvordan fri bompassering og parkering koster staten penger er du snill...?

"I tapt inntekt" som jeg skriver. Jeg tror ikke staten sitter på gjerdet og ser på alle bilene som flyter gjennom bommen og parkerer gratis. Inntektene vil gå ned i sammenheng med hvor mange elbiler det blir etterhvert. Er vel ikke så vanskelig å forstå vel?
#14
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 07. november 2012, klokken 10:44
Sitat fra: Jærbuen på onsdag 07. november 2012, klokken 10:39
Da hadde jeg tatt inn batterier selv, fra en utenlandsk leverandør.

Jepp, kanskje det blir populært å ta Kiel-ferga med elbilen og komme hjem med nytt batteri ? Det er vel omtrent umulig for tollvesenet å finne ut av også, akkurat som for de som tar service og reparasjoner i Sverige.
Må sette av minst 14 dager til dette da, vi som bor nord for Dovre ;-)
#15
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 07. november 2012, klokken 10:42
Sitat fra: Delvis på onsdag 07. november 2012, klokken 10:36
Ja, men dette har man jo ingen garantier for.  Og om 5 år så forsvinner fordelene også (bom, parkering, etc..).

Om 5 år forsvinner kanskje fordelen. De er fredet frem til 2017, det betyr ikke at de automatisk fjernes da. Vi kan få beholde alle (til og med med ny "fredningsperiode"), vi kan miste noen (spesielt fritak for merverdiavgift er utsatt) eller vi kan miste alle. Jeg anser siste alternativ for det aller minst realistiske da slike ting som fri parkering og bompassering ikke koster staten en eneste krone. Om kun deler eller hele avgiftsfritaket fjernes vil bilen din tvert imot øke i verdi om 5 år.

Det koster staten massivis av kroner i tapt inntekt. Og jo flere elbiler det blir jo flere penger taper den Norske stat. Så jeg tror absolutt bom, ferje og parkering forsvinner etter 2017. Pluss det med kolektivfelt, da buss og taxinæringen skriker i kor og vil ha tilbake kolektivfeltet sitt. "Kommer jo ikke fram lenger p.g.a av de J"#¤la elbilene". Sånn tror jeg det kommer til å bli. Men jeg håper selvsagt at jeg tar feil. Men det er først og fremst batteriprisen som bekymrer meg og holder meg tilbake for å springe til nærmeste forhandler og kjøpe meg en elbil.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA