Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - X-Trail

#1
Bilen står der fortsatt og Tesla har satt ett stort telt over bilen og laderen. De er nok interessert i å finne årsaken.
Bilen ble ikke flyttet av brannvesenet slik media sier.
Politiet har stengt de øvrige uttak, men 22kw ac er åpnet og gratis. DC laderen er også gratis for de med adapter.
#2
Leaf 2010-2017 / Sv: Dab+ i Leaf 2016
tirsdag 15. desember 2015, klokken 18:00
Det er dab i 2016 modellen.
#3
Sitat fra: v-i-c på fredag 20. november 2015, klokken 03:46
Sitat fra: X-Trail på torsdag 19. november 2015, klokken 18:51
Da krysser jeg fingrene for at kartet er feil og at chademo/ccs er på plass :)

:) :) :) @X-Trail : Du har ikke behov for AC43kW  :) :) :) og AC22kW er ikke godt nok?  ;) ;) ;)
Trenger chademo når jeg er i Drangedal :)
#4
Da krysser jeg fingrene for at kartet er feil og at chademo/ccs er på plass :)
#5
Dessverre kun 4 stk 22kw type 2 i Drangedal. Ser de har kommet på kartet til fortum nå.
#6
Vil være på lager 18 oktober 2024.....
#7
Leaf 2010-2017 / Sv: Ny leaf med 30 kwt batteripakke
mandag 19. oktober 2015, klokken 18:02
Kommer hit i januar visstnok
#8
Mekanisk / Sv: Kampanje på startknapp
søndag 11. oktober 2015, klokken 00:08
Kampanjen er å fjerne litt plastikk som kan føre til at knappen blir sittende fast inne. Skumbiten er for å stoppe potensiell raslelyd fra knappen etter den har vært ute.
#9
Problemet hos Agder Energi er at eierne krever ett sykt høyt utbytte hvert år og dermed tar alle pengene de kunne oppgradert for. Og eierne er kommunene som kalkulerer med ett visst utbytte i budsjett langt frem i tid.
#10
Leaf 2010-2017 / Sv: Hvor lang rekkevidde ved 100%?
søndag 06. september 2015, klokken 09:36
Mellom 100 og 170 km avhengig av siste tur. Sikkert vært tema her før minst 10 ganger :)
#11
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Ny lader v/E18 Kragerø
lørdag 11. juli 2015, klokken 09:45
Igår kom AC punktene også på plass :) Min bil ble forøvrig brukt som test for å kontrollere at alt virket :)
#12
Kongeparken ønsker ihvertfall elbil velkommen :) Først ville de ikke ha betalt for parkering siden vi kom i elbil, deretter ble vi guidet helt frem til  hovedinngangen der elbilene skulle stå. Var 6 eller 8 type 2 bokser der☺
#13
Sitat fra: emil på mandag 29. juni 2015, klokken 01:21
Sitat fra: X-Trail på søndag 28. juni 2015, klokken 22:24
Du kommer vel til å kjøpe månedsabbonement i August Emil?

Fornuften sier ja, prinsippene sier nei..

Det hadde vært fint å komme opp til Dovre og se at noen timer saktelading et passende sted gjør at man rekker EV-Power sin lader på Berkåk uten å legge igjen en krone hos ArcticRoads. Nå er ikke EV-Power veldig mye bedre enn ArticRoads i mine øyne, men de er litt rimeligere på stykkprisladingen.
Ser den. Men AR abb gjelder også hos EV power
#14
Sitat fra: emil på søndag 28. juni 2015, klokken 11:22
Sitat fra: sølv-pilen på søndag 28. juni 2015, klokken 09:51
Jeg har 300 venner, som ser hva det koster å bruke å bruke Fortum å finner det derfor bedre å bruke den sikkre løsningen de bruker i dag. Men det er jo også slik de fleste her på forumet vil ha det. Du får tekste vennina di og si at dersom hun betaler abonemang på den stasjonen vil det bli langt billigere en hun kommer til å få det noen andre steder. Alternativt si som Emil, kjøp fosilbil, el bil er ikke like billig.

Du må være seriøst uheldig med kjøre/ladingen din og/eller ha maks uflaks med plassering av hurtigladere. Ellers har du rett og slett valgt feil bil til kjøringen din og i steden for å innrømme det tar du det ut på et par av landets hurtigladeoperatører.

Med 50-70 mil kjøring på en dag nå om sommeren sliter jeg med å komme opp på kostnader som kan minne om en gjerrig fossilbil, uten andre kostnader medregnet.

Det er jo også alltid en slager å sammenligne dyreste form for elbillading/kjøring med billigste form for fossilkjøring.

Uansett hvor mye jeg hater ArcticRoads sine priser kommer jeg til å lade hos dem 4 ganger i august fordi TOTALSUMMEN på turen  (2x80 mil) uansett blir rimeligere med elbil enn med noen andre alternativer.
Du kommer vel til å kjøpe månedsabbonement i August Emil?
#15
Har vært i Stavanger i helga med Leafen. 2 ladinger på ca 40 minutter hver koster 200 kr hos GK. Synes ikke det er galt for 34 mil. Altså 400 totalt tur retur for 68 mil, men har fortsatt klippekort så kostet bare 200..... Strekningen er Brokelandsheia-Stavanger og pga god dekning av GK og Fortum så stoppet vi kun på hver tredje hurtiglader :)
Full tank i begge ender koster minimalt så de regner jeg ikke med(takk stavanger kommune)
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA