Først vil jeg bare takke alle som har svart meg og gitt råd på denne tråden. Merker at jeg begynner å få mye å gjøre.
Planen var å fjerne motor, men beholde girkasse. Årsaken er at alt av bremser, drivverk, gir og frihjul da blir uberørt og det er lett å få oversikt over konsekvensene en ombygging har på sikkerhet. Disse armerikanerene anbefaler å gjøre det slik. Skal man bygge en elbil fra grunnen av er det egentlig helt unødvendig med gir, men ved en ombygging tror jeg det blir enklere, spesielt med tanke på godkjenning.
Jeg tror du har rett ang Saab og fly. Saab 93 (som var den første i serien) var en av de første bilmodellene med selvbærende karosseri, det vil si at stivheten ikke kommer fra kraftige bjelker i bunnen av bilen, men at chassiet involverer tak, vegger og stolper. Slik fikk de ned vekten, samtidig som bilen er usedvanlig stiv.
Planen var å fjerne motor, men beholde girkasse. Årsaken er at alt av bremser, drivverk, gir og frihjul da blir uberørt og det er lett å få oversikt over konsekvensene en ombygging har på sikkerhet. Disse armerikanerene anbefaler å gjøre det slik. Skal man bygge en elbil fra grunnen av er det egentlig helt unødvendig med gir, men ved en ombygging tror jeg det blir enklere, spesielt med tanke på godkjenning.
Jeg tror du har rett ang Saab og fly. Saab 93 (som var den første i serien) var en av de første bilmodellene med selvbærende karosseri, det vil si at stivheten ikke kommer fra kraftige bjelker i bunnen av bilen, men at chassiet involverer tak, vegger og stolper. Slik fikk de ned vekten, samtidig som bilen er usedvanlig stiv.