Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Stighl

#1
Model S 2013 - 2022 / Sv: Jekk
onsdag 08. april 2015, klokken 14:23
Sitat fra: SteinHolstad på søndag 05. april 2015, klokken 18:13
Går og vurderer å kjøpe denne typen jeg. Synes den ser genial ut for dekkskift (ihvertfall for meg som "må" skifte på 4 biler). Men også for å kunne gjøre enkelt arbeid under bilene. Obs. finnes simplere kinautgaver av denne også:

http://www.autolift3000.com/en/produkty/autolift-3000/


http://youtu.be/qi-XicXmp9w

Kommer på ca 9000,- med frakt og mva.
Den så bra ut. Hvor kan man bestille denne?
#2
Model S 2013 - 2022 / Sv: Ditec behandling
tirsdag 29. april 2014, klokken 12:58
Ditec er ofte diskutert, og smaken er som baken.
Jeg har hatt Ditec på ca 10 biler, og har vært veldig fornøyd. Jeg var ikke I tvil om behandlingen av Teslaen min. Jeg synes den blir enklere å vaske og jeg slipper poleringen. Vaskingen synes jeg bare er kos, men jeg er ikke så glad I å polere.
Det som også er fint, er at jeg får tilbake en strøken bil etter hver etterbehandling. :D

#3
Beklager sent svar, men ja, det er solgt
#4
Model S 2013 - 2022 / Sv: Viskerarmer som "knakk" ved inspeksjon
mandag 06. januar 2014, klokken 09:29
Ja det har nok skjedd med flere.
På min knakk en del under panseret når den visket. Tror det var en festebrakett. Den venstre viskeren gikk da ikke helt opp eller helt ned igjen. Den mistet trykket mot ruten og det var selvfølgelig en dag med søle og slaps.
Tesla fikset dette samme dag og de bekreftet at det har skjedd med flere.

Stig
#5
Kjøp og salg av deler og utstyr / Hengerfeste til Leaf til salgs.
fredag 03. januar 2014, klokken 15:56
Selger mitt ubrukte hengerfeste til Leaf fordi bilen er solgt.
Dette er amerikansk og avtagbart. Perfekt til sykkelstativ.


Mvh Stig
#6
Selger min nye ubrukte Saltoladestasjon. Leafen er desverre solgt, så da trenger jeg ikke denne allikevel.
Den er ny og ubrukt, men emballasjen er kastet.
Denne har type 1 plugg og passer til Leaf og trillinger

Send PM eller ring meg på 40458829.


Mvh Stig
#7
Model S 2013 - 2022 / Sv: Min vei til TMS
tirsdag 10. desember 2013, klokken 18:12
Jeg tror ikke det er mange kunder som reagerer negativt på TMS. De fleste synes det er en kul bil er min erfaring. Jeg har vært på mange kundebesøk med min, og ikke fått noen negative tilbakemeldinger. Det har blitt mange prøvekjøriger istedet;-). Hadde jeg kommet med en fossilbil med tilsvarende ytelser og størrelse derimot, hadde det vært noe annet.
Nå jobber jeg innen elektrobransjen, og der er dette kult;-)

Stig
#8
Nei dere er ikke de eneste som opplever dette. Jeg har lys på hver side av garasjen, og det gjør at sidespeilene dimmer ned.
Det er helt klart senter i speilen som blir mørke. Kanten er veldig tydelig.
Jeg skal også teste sensoren i innespeilet for å se om det hjelper.

Stig
#9
Turer i Norge. / Sv: TMS Dagstur Oslo-Trysil-Oslo
søndag 17. november 2013, klokken 09:41
Er enig at det burde vært mulighet for lading både i bakken og i sentrum i Trysil. Trysil og Engerdal er steder jeg også sliter med dagsbesøk.
Si ifra hva du får av svar fra Skistar.

På Elverum er det flere 16A schuko uttak som står på ladenå appen.
Jeg holdt på å gå på en smell der fordi fire av plassene er på togstasjonen og disse var uten strøm. Skulle på kundebesøk til Trysil med en annen kunde og skulle parkerer Leafen min der for lading. Alle fire plassene er merket opp, stolpene står der, men det har aldri vært strøm i de. En hyggelig kar på stasjonen lot meg stå på perrongen og tok ut varmepumpen til venterommet i stasjonsbygningen. :)

Stig
#10
Model S 2013 - 2022 / Sv: Spylervesketank
lørdag 16. november 2013, klokken 21:54
Enig med Runar. Ingen problem med treliters poser. Hold fingeren foran turen og før den oppi. Ingen søl i det hele tatt.
#11
Model S 2013 - 2022 / Sv: Hvor lavt forbruk er det mulig å få til?
søndag 03. november 2013, klokken 18:45
Er det noen som slår denne?

3Wh/km.

Triptelleren og forbruksmåleren er helt på bærtur.
Den står stille for plutselig å gjøre et byks.
Den totale kmtelleren har også gått tilbake tre ganger ???

Stig
#12
Model S 2013 - 2022 / Sv: Hva kvitter vi oss med av fossilbiler?
fredag 01. november 2013, klokken 23:44
Jeg har en 12 modell Ford Mondeo i samme gate som deg ute til salgs. Det er litt tregt om dagen tror jeg, så vi vurderer å legge vår 13 modell Leaf til salgs også. Så selges den som går først.  ???

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=44632608

Stig
#13
Model S 2013 - 2022 / Sv: Hvor langt har du kjørt?
fredag 01. november 2013, klokken 00:57
Ca 5000 km og uvisst snittforbruk på en mnd.  :D
Dette med at det er uvisst er fordi bilen har tullet litt med telleverket sitt. Jeg fulgte med en dag jeg var på tur, og da gikk den tilbake på km-standen sin tre ganger. Karen fra Tesla service i Nederland var logget på bilen den ene gangen det skjedde, og han ble litt forbløffet. Jeg kjørte over 200 km den dagen, men bare ca 50 ble registrert.
Det samme er også tilfellet med forbruket. Jeg fikk registrert 30Wh/km på over 200 km en annen dag :)

Stig
#14
Model S 2013 - 2022 / Sv: Erfaring med Salto hjemmelader i praksis?
torsdag 31. oktober 2013, klokken 07:29
For å åpne ladeporten bruker jeg dobbeltrykk på nøkkelen, men jeg fant ut her i dag tidlig at jeg må ha åpnet en dør og vekt opp bilen før dette går.
Når jeg kommer inn i garasjen så kommer håndtakene ut, men hvis jeg dobbeltrykker uten å lille opp en dør, så åpnes ikke ladeporten. Dersom jeg åpner en dør og bilen skrur seg på, så kan jeg dobbeltrykke og løsne kabelen.
Dørene låser seg selv når jeg går fra bilen.

Dette fungerer fint i praksis, fordi jeg ofte har ting i hendene som skal legges inn i bilen før jeg fjerner ladekabelen.

Stig
#15
Model S 2013 - 2022 / Sv: Erfaring med Salto hjemmelader i praksis?
torsdag 31. oktober 2013, klokken 00:41
Den ladet med 32A før oppdateringen av 5.6, men jeg pleide å lade med 25A.
Så ble den redusert slik at jeg ikke fikk justert opp til mer enn 26A.
Nå fikk jeg en ny softwareoppdatering hos Tesla i dag, så jeg har ikke testet om jeg kan justere opp noe nå.

Jeg har dobbeltlader i bilen.

Foreløpig har jeg ikke lastet ned appen fra USA enda. Venter i spenning på den europeiske versjonen. Vet derfor ikke hvordan det er å starte lading med denne.

Stig
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA