Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - petter.dahlgren@bring.com

#1
USAleaf / Tips om kjøp av US Leaf?
mandag 01. juli 2013, klokken 10:18
Fant en veldig billig Leaf på nettet i går (privat fra en i California).
Venter på en pris fra Motorship for transport og trenger noen råd:
Hvordan sikrer man seg best på betalingsfronten? Via transportør/ paypall etc?
(har bare handlet i Tyskland før og da har jeg "gamblet" med hell hele fem ganger, men USA er jo litt lenger borte..).
Hva skal man ikke kjøpe? Leser noe om "cold wheater package" er dette noe man bør styre unna?
Prisen på denne doning er så billig at jeg vurderer det seriøst (vil bli billigere på veien enn noen
C ZERO el kjøpt i Europa).

Takker for råd og vink! (navi/GPS/radio får jeg tenke på siden, lader vil jeg kjøpe av norsk forhandler,
fikk en god pris sist jeg sjekket).

mvh.Petter
#2
Leaf 2010-2017 / Sv: -USA Leaf- vs -NY Leaf- vs -NYESTE Leaf-
mandag 01. juli 2013, klokken 10:09
Sitat fra: Skalmers på fredag 26. april 2013, klokken 16:09
Hallois, jeg er splitter ny her, og eier ikke (enda) en Nissan Leaf. Men, jeg og samboerinna har bestemt oss for å kjøpe en  :)
Men vi trenger en kommentar eller 3 om hva vi skal gå for, bare for å sette det litt i perspektiv.

1) Kjøpe en importert USA Leaf uten garanti til 150-70 000?

2) Kjøpe en ubrukt "ny" Leaf, til 245 000, med garanti, fra forhandler her i Trondheim?

3) Vente til den nyeste kommer og kjøpe den største modellen for 280 000? (?Usikker på pris)

Ka du tru?  :)

På forhånd takk for alle svar  8)
#3
Ikke særlig fornøyd med både respons (dårlig tone i telefonen av stressa og lite hyggelige servicefolk) og ditto kapasitet på når de kan ta inn bilen min både på Billingstad og Rud (tidligst 22.mai). Dyre er de også (3400 og 3300). Synd jeg ikke har en ion. På Skøyen tar bertel o Steen kun 1300,- , men server kun eget merke. Har noen en bedre ide? Ringte Citroën Norge for hjelp, men ga opp etter 17 min. med pausemusikk. Skulle hatt bilen inne mellom 11.-22. Mai... Er det noen som vet råd?
#4
"Tullprat Øgså"? Dette var et tema vi diskuterte i forumet for flere år siden!
Du kan sammeligne batteripakka med eks. ant. liter du har "hamstret"
Skal denne bensinen du har kjøpt for flere års forbruk legges inn i bilens verdi? Neppe!

Spar meg for slike bomastiske utsagn!
Foreslår at du kan boltre deg frem fritt i Dagbladets eller VGs nettforum, der er
det plass til negative ytringer om kreti og pleti, MEN IKKE I DETTE FORUM!
#5
Takker dere alle for gode innspill! Tror jeg tar saken i egne hender og får vite totalprisen for en batteripakke (eks.mva) og trekker denne summen bort fra kjøpspris. Mulig jeg også trekker av prosentsatsen slik man er forespeil (i dette tilfellet en  2012 model og ditto 75%).
Er det noen som vet hva en batteripakke koster? Ellers får jeg spørre en forhandler...
#6
Hei på dere! Nå er det på tide med ny selvangivelse og jeg har anskaffet en C-Zero siden sist.
Erindrer ved min tid som EL-Berlingoeier at det var mulighet for å trekke av verdien på batteripakka
i forhold til bilens totalverdi (man kan sammenligne batteripakka som en investering på lik linje med det fremtidige drivstoff man skal kjøpe inn til en fosil bil lik forventet levetid/ km på batteriene). Er dette noe man praktiserer ennå? I så fall vil jeg da kunne trekke en betydelig verdi/sum av min 2012 modell. Har noen innspill?
#7
USAleaf / Sv: "Norskifisere" Leaf fra USA
mandag 19. november 2012, klokken 17:28
Hei på dere!
I tilfelle jeg kjøper USA Leaf. Hva bør jeg tenke på?
Hva med lading? Er det noe som må konverteres? evnt bytter man bare ladekabel
til 220 volt (standard formet type Europeisk).
Går den rett igjennom hos Biltilsynet? Hva med spedometer osv?
Noe som må konfigureres for at den blir godkjent?

Har noen gjort dette før?
(vet en som var til salgs på Finn MED "haken at GSP og oppvarmingsprogram ikke funket).
#8
Euroleaf / Skal bruktimportere en Leaf. Tips og råd mottas med takk!
mandag 19. november 2012, klokken 10:09
Hei på dere!
Har nå tatt steget fra Trilling til Leaf... Vil nok om kort tid ha en avtale i boks og få
en brukt Leaf inn neste uke. Alle formaliteter med innførsel er jeg kjent med (har tatt inn noen C-Zeroer i år...), men hvordan skaffer jeg norsk manual? Hva er service intervaler? (bilen har gått ca 9"km) Er det vanskelig å stille den inn til norske forhold? (språk/ ladeapp etc.). Hvis jeg ikke får kjøpt med vinterdekk fra selger, hvor skaffer jeg billige her i Norge?
Evntuelt?
#9
Takk! da er det ingen ting farlig... har lastet ned ny instruksjonsbok... suverent!
#10
Hei dere! Min nye c zero (reg 1.gang i Tyskland 04-12) blinker rødt på SOSknappen.
(nei det er ikke trykket på hazardblinkingen).

Hva betyr dette? Min instruksjonsbok (på norsk har jeg kun i pdf) får jeg ikke åpnet,
så jeg tar snarveien og spør dere...

Hvorfor blinker den? (den har kun gått 25 mil, så service ber den ikke om).
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA