Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Eivind_Bergen

#1
Model S / Sv: Dobbeltlader borte som valg
tirsdag 24. mars 2015, klokken 08:49
Hæh? På det bildet der er dobbeltladeren ført opp som en tilleggsopsjon til $ 1.500.
#2
Model S / Sv: Hvorfor så hard fjæring?
mandag 17. november 2014, klokken 08:54
Synes i utgangspunktet ikke at fjæringen er hard i det hele tatt når bilen står i standard høyde, men har merket at den blir mye hardere når bilen er i høy eller veldig høy. Hvilken høyde er det du har bilen i når du synes at fjæringen er så hard?
#3
Takker så meget for oppdateringene om Setermoen.
#4
Model S / Sv: FOB og vaskemaskin
fredag 18. juli 2014, klokken 20:07
Tester du på først 60 og deretter 90 grader også?  :P
#5
Lading av Tesla / Sv: Foreslåtte SuperCharger lokasjoner i Norge
onsdag 19. februar 2014, klokken 18:29
Sitat fra: Trustno1 på onsdag 19. februar 2014, klokken 18:12
Den beste løsningen kunne kanskje vært for tesla å lagt inn en sperre for supercharging for ladere innen 2-3 mils omkrets i forhold til den adressen man har registrert som hjemstedsadresse.

Jeg ser for meg avisoppslagene etter at førstemann som skulle hjem fra hytta ble stående ved en supercharger 15 km fra hjemmet sitt uten å kunne lade med 5 km rekkevidde igjen. Sannsynligvis med kone og to sultne og kalde barn. For meg høres dette ut som en ekstremt dårlig ide.
#6
Model S / Sv: Parksensorer + Ryggekamera
tirsdag 10. desember 2013, klokken 16:51
Sitat fra: el-fanboy på tirsdag 10. desember 2013, klokken 16:47
Sitat fra: elpedros på tirsdag 10. desember 2013, klokken 15:41
Sitat fra: el-fanboy på tirsdag 10. desember 2013, klokken 11:19

Rygger inn i garasje med 220 cm bredde hver dag, så det blir endel piping :D


Hvordan kommer du deg ut av bilen?? (:

Varierer litt. Vanligvis takluka (har montert ribbevegg i taket i garasjen) Men igår måtte jeg ta bakluka for det begynte å rase så mye snø inn i bilen da jeg åpna panoen.

:o Dette MÅ vi få bilder av.
#7
Model S / Sv: Min Model S fikk jeg ha 3 dager..Stjålet i kveld!?
mandag 09. desember 2013, klokken 22:13
Anbefaler at du ringer St1 i morgen tidlig for å avklare om de har tauet bilen din.
#8
Model S / Sv: En bank's oppfattning av verditap
fredag 29. november 2013, klokken 14:01
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 29. november 2013, klokken 13:25
Ok. Trodde det var trådstarter som var tema, men da har det endret seg :)

Hæh? Det er da trådstarter som er tema fortsatt, dette må du forklare nærmere.
#9
Model S / Sv: En bank's oppfattning av verditap
fredag 29. november 2013, klokken 11:02
Sitat fra: janmb på fredag 29. november 2013, klokken 10:42
Sitat fra: den12mann på fredag 29. november 2013, klokken 10:09
De kunne nok ordlagt seg annerledes, men poenget deres ser jeg ingen problemer med.

Jeg ser ikke at de har noe poeng i det hele tatt, all den tid de ikke kjenner vedkommendes økonomi overhodet. Spørsmålet gjaldt vår oppfattelse av banken - som fair enough også er litt vanskelig å uttale seg om på så tynt grunnlag - men det handlet jo slik sett ikke om vedkommendes egne økonomiske vurderinger.

Nja, trådstarter har jo tidligere publisert litt informasjon om sine økonomiske forhold, se nedenfor. Jeg synes heller ikke det er urimelig at folk stiller litt spørsmål om dette er så lurt når det kommer frem at trådstarter må betale 16% rente på deler av billånet og skal nedbetale den delen av lånet over 5 år.

Sitat
Høy/lav er vel subjektiv, så jeg ser den. For min del har jeg kommunal minstelønn, noe som kan for noen anses som lavtlønnet. Har også bare 50% stilling, men en samboer som har lønn nok til å dekke husholdning og husleie(da er det også stopp på hennes konto). Har av og til uforutsett inntekter, da jeg er musikker og tar noen jobber av og til(nei jeg jobber ikke svart, har et enkeltpersonsforetak som jeg tar det igjennom). For tiden jobber jeg med å bygge opp et større foretak, men fram til nå, som er ganske vanlig, så har det vært mye jobbing og null personinntekt. På sikt håper jeg at dette vil gji avkastninger i form av lønn.
#10
Model S / Sv: Spekulasjon rundt AWD.
tirsdag 19. november 2013, klokken 21:25
Sitat fra: drFloyd på tirsdag 19. november 2013, klokken 21:11
Jeg velger å henge meg på spekulasjonsgruppa jeg også og slenger på bordet følgende sterke rykter:
4-hjulsdreven "verstingutgave" av Model S lanseres på nyåret. To motorer som totalt yter godt over 1000 hk. 0 - 100 km/t skal gå greit unna på ca 2,5 sek (planlegger å slå bla. Rimac). Pris? 2 x toppmodellen av Model S eller deromkring. Hard testing pågår.

Men, som sagt, det presiseres at dette kun er sterke rykter og så får man selv velge om man vil tro på dem eller ikke, men det hadde vært gøy. Ikke sant? ;)

De tidligere ryktene som har versert rundt på nett oppga en 0-97 kmt tid på 3,3 sekunder.
#11
Model S / Sv: Spylervesketank
lørdag 16. november 2013, klokken 21:01
Hva venter du deg, bilen er jo designet i California.  ;D
Spøk til side så anskaffet jeg meg en trakt til dette formålet før bilen var kommet i hus, men har faktisk ikke hatt behov for å etterfylle ennå.
#12
Model S / Sv: Tesla Bergen - Ikke helt som forventet...
lørdag 16. november 2013, klokken 16:14
Har du noen bilder av de mørkegrå syklon felgene?
#13
Model S / Sv: Jurassictest - Hvor treffsikker er den for Tesla?
torsdag 14. november 2013, klokken 07:39
Har kun brukt den en gang, men da var beregningen nesten helt nøyaktig. Tror jeg beregnet at jeg skulle ha 35% igjen på batteriet, men kom frem med 34%.
#14
Model S / Sv: Riktig plassering av autopass-brikke i frontruta
onsdag 25. september 2013, klokken 13:48
Min autopass brikke fungerer fint og er plassert i det skraverte feltet til høyre for speilet. Har riktignok plassert den slik at hele brikken er innenfor feltet, kan ta ett bilde i ettermiddag om ønskelig.
#15
Må det ikke være en kurant løsning å sette opp en blå industrikontakt og sikre denne med 25A? Må riktignok huske å skru ned ladestyrken første gangen, men siden husker jo bilen lokasjonen.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA