Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - janstok

#1
Det er mye elsykkel-skrap å få tak i, desverre.
#2
Elektriske Sykler og Motorsykler (2 hjul) / Elsykkelbutikk
torsdag 28. mai 2015, klokken 21:46
Da har jeg + noen til startet en nettbasert elsykkelbutikk. Verdt å nevne er sykler som er ombygd av oss, vi stiller med full garanti og god service. Dvs hvis du ikke vil bygge selv, men ha alle fordelene med en selvbygd sykkel, er dette plassen: www.elsykkeleksperten.no
OBS, vi selger kun i Rogalandsområdet
#3
Har selv prøvd denne sykkelen, og det føles som bmw kvalieten også er på sykkelen.
Bosh motor i navet er det mange sykkelmerker som bruker, eneste forskjellen er forskjellig ramme, så om du kjøper f.esk toppmodellen til Scott fra xxl så får du omtrent det samme.
Jeg selv er skeptisk til krankmotor da det er mye beveglige deler som kan ryke, og kraften blir overført via kjede og en må alltid velge rett gir for å utnytte kraften. Jeg ville gått for en sykkel med motor i hjulet.

Forøvrig var sykkelen med i dette løpet: http://www.nrk.no/rogaland/elsykkellop-opp-lysebotn-1.11816537
#4
Jeg har snakket med Bikebrothers her i området, de hadde slitt noe skikkelig hvis de ikke hadde så mange flinke mekanikere. Årsak: krankmotor, og da også Bosh sitt system.
Krankmotoren har mange bevegelige deler og hele momentet går via krans og kjede. Det blir nok slitasje som det er når en bruker sykkelen mye. Derfor er jeg ganske stor motstander av krankmotor.

Når der gjelder regenerering: Dette fungerer kun med direktedrevne navmotorer. Har du mye stigning og må bremse uansett, er det genialt å få noe tilbake på batteriet. En får desutten mye mindre slitasje på bremser.

Drømmesykkelen som gir alt av det beste, vet jeg faktisk ikke om, det er i hovedsak derfor jeg bygger selv.

Når det gjelder fart på sykkelen, av erfaring så er opp i mot 40km/t godt nok i tettbebygd strøk. Mer enn dette gir store misforståelser i trafikken og du blir en fare (mest for deg selv).
#5
Du tenker kanskje på dette dokumentet:
http://www.ebikes.ca/documents/Ebike_Energy.pdf

Elsykkelen er et overlegent fremkomstmiddel, selv mot en vanlig syklist.
#6
Elektriske Sykler og Motorsykler (2 hjul) / Sv: Momsfritak på elsykkel?
tirsdag 30. september 2014, klokken 12:37
Bare en liten oppklaring her. Elsykkelen er mer energigjerrig enn elbil, buss tog, trikk. Ja, ingen fremkomstmidler kan måle seg med elsykkelen på energiforbruk, dvs mest miljøvennlig.
#8
Elektriske Sykler og Motorsykler (2 hjul) / Sv: Produkter
mandag 15. september 2014, klokken 22:26
Hva vil du egentlig vite? Selvsagt kan du kjøpe det hvis du vil. Vi må vite noe om hva dine behov er...
#9
Gratulerer med elsykkel. Er enig at det er litt rart å ha elektrisk-motorsykkel og elsykler i samme bås, det er vidt forskjellig i mine øyne.
#10
Hvorfor nevner du fremkomstmiddler som segway, sparkesykkel, rulleskøyter, kano, kayak?
Dette brukes i mine øyne til rekreasjon og trening, har ingenting med fremkommelighet å gjøre.
Og elsykkel er ikke i nærheten av å være lik en sykkel, de er vidt forskjellige med forskjellige bruksområder. En vanlig sykkel har en naturlig rekkevidde på 3-5 km og selv da er det bare et par prosent av landets befolkning som bruker den. En elsykkel har en naturlig rekkevidde på 2-3mil. I tilleg kan en enkelt transportere varer og unger enkelt med disse doningene. Hvis alle som har helsen i behold og to ben og som var innenfor grensen 2-3mil, samt litt bagasje, kunne vi sagt goodbye til kø, og veinettet kunne vært slik det er nå i 100år til. Selvsagt burde det vært momsfritak på elsykkel.
#11
Er enig med tahustvedt, hold deg til kvalitet, mye rare greier der ute som ikke er så bra.
Også er det helt genialt med batteri som monteres i flaskeholder!
#12
Yey, jeg var der. Neste år stiller jeg med trehjul sykkel...;)
#13
Hvis du vil kontrollere strøm med Cycle Analyst må du ha en kontroller som komuniserer sammen. Med andre ord, du kan ikke begrense strømmen med Cycle Analyst.
Når det gjelder begrensning av strøm, gjøres dette oftest for å skåne batteriet. Derfor, se på data til batteriet du har.
#14
Helt enig, jeg har iallefall mistet helt motet for Falco. Har beholdt batteriet, blir kostbart å sende det tilbake, og tror det skal være rimelig bra
#15
Hvis du ikke har litt kunskaper om elektro og ørlite mekanikk så anbefaler jeg å kjøpe ferdigbygget.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA